Gå til innhold
Hundesonen.no

Rennede øyner

Lazita

Recommended Posts

Nå har ene tispen min hatt rennede øyner en stund og uansett hvor mye jeg vasker dem så ser hun rett og slett j****g ut under/rundt øynene. Hun har ikke alltid vært sånn, hun er nå 5 år og dette er noe som kom pluttselig og vetten har sett på det og vi fikk noe øyedråper for å se om det hjalp, men til ingen nytte.

Jeg har tenkt å få en ordentlig sjekk på øynene hennes nå siden tårene renne så mye(du kan se at det renner fra øynene, ikke bare missfaget men ser tårer renner ned fra øyet). Regner med at det er snakk om tette tårekanaler på lillemor.

Det jeg lurer på er om dette er noe som kan tas via forsikring(med tanke på at det ikke er noe medfødt men noe som har utviklet seg i det siste halv året), er det noen som vet noe om dette?

Skal snakke med vetten på tirsdag så får vi se om ikke vi kan få en time til henne snart.

Legger ved et bilde så kan dere se hvordan hunden ser ut nå

post-18-1206308600_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer vel ann på hvilken forsikring du har osv...

Men jeg kjenner flere som har gode resultater med angels eyes, kanskje verdt å prøve?

http://www.angelseyesonline.com/

Jeg har prøvd med KW sin diamantøye og jean pau Eye Care(ikke samtidig altså). Men det nytter jo ikke for øynene fortsetter jo å renne uansett, og så lenge de renner så blir pelsen missfarget. Men hvis du har noe som stopper rennede øyner så bare kom med det.

Nei vi får se, jeg får se om jeg får tatt meg en tur til vetten denne uken så får vi se hva som skjer da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har vi vært til vetten i dag med lillemor.

Hadde et lite akutttilfelle da hun har knekt en rovtann og desverre så var det knekt så mye at den må trekkes(lurrer på hva hun har tygget på jeg?) vetten lurt på om hun kanskje har tygget på stein for rovtannen på andre siden også var skadet men ikke så mye at den måtte trekkes og det var slike skader man så på hunder som tygger på stein(har bare aldri sett henne gjør det liksom). I samme slengen så tok vetten et teste på øyet som sendes til dyrking også fikk vi dråper, salve og antibiotika som hun skal gå på i 10 dager(for øynene altså). Om en uke skal hun tilbake og trekke tannen og da vil de samtidig få spylt opp tårekanaler for å se om dette vil hjelpe.

Vetten sa at det var litt betent i både tårekanaler og øyner så vi får se hva de finer ut av og om dette hjelper. Sist hun fikk dråper så var det null forbedring, men satser jo på at å få spylt opp tårekanalene er noe som vil hjelpe på da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...