Gå til innhold
Hundesonen.no

Plastisk kirurgi på dyr.


Akita

Recommended Posts

Begynte nå kl 21:35 et program på FEM "Plastikkirugi for kjæledyr"

Er det noen her inne som kunne gjort noe slik mot sine dyr?

En øgle nå som skal igjennom en fettsuging for å fortsette sin modell karriere.

og senere en hund som skal ta en øyeløfting. (eller hva det nå heter)

Hva er det som feiler folk der ut!?!??!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter å ser på programmet nå...

Øgla var jo syk, og kunne dø om de ikke opererte ut noe på han... At det i tilegg var bra for hans modell karriere var jo bare en måte å vinkle det hele på...

Hunden ble jo operert fordi han ikke så pga hudfolder over øyet. Det hadde jo egentlig ingenting med plastisk kirurgi å gjøre sånn sett.

Donald, anda, mistet jo nebbet sitt til en vaskebjørn, og trengte å rekonstruere det for å leve videre...

Altså, alt som er vist hittil har jo vært operasjoner som er til det beste fpr dyret. ikke kun en fiks på en ellers dårlig utseende.

Så ja, jeg kunne gjort mye av det som gjøres her.

Men å KUN fikse på UTSEENDET til et dyr, blir helt feil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker media.

(ironivarsel)

De elsker å snu på alt slik at det skal virke mer kontroversielt.

En av grunnene til at jeg ikke gidder å se på nyheter eller lese aviser :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. merket jo fort at det var en helt teit måte å vinkel det på.

Men han med ølgen virker jo litt skrudd. virket jo mest som det ik var det helsemessige, men modell karrieren som var

vktigast.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gjelder vel å holde begrepene i orden, når man ser på TV-programsidene også da! For plastikkirurgi kan jo BÅDE omfatte kosmetiske inngrep, såvel som inngrep som skal forbedre funksjonalitet - som for eksempel dette med øyet.

Selv "ansiktsløftning" kan til tider være medisinsk nødvendig på hund, ifølge denne artikkelen http://www.msnbc.msn.com/id/6915955 - hvis det er bulldoger som får problemer med hudfoldene i ansiktet, og antibiotika ikke lenger virker, kan et lite kutt og strekk gjøre susen, mens det gjøres "nesejobber" på mopser og bostonterriere rett og slett for å bedre pustefunksjonen.

Bittfeil kan jo også bli vondt for hunden, som hvis feilstilte tenner gnager på tannkjøttet.

Det jeg imidlertid synes er skummelt, er hvis useriøse eiere og oppdrettere ikke er åpne om dette - og disse hundene settes i avl. Det skulle nesten være en rapporteringsplikt om slike inngrep, selv om jeg ikke aner hvordan det skulle vært praktisert.

Den andre og "gale" siden er jo at noen folk både er skrullete OG har penger nok - og da må det bli opp til veterinærenes etiske retningslinjer, hva de går med på. Det er vel der som med slik kirurgi på folk, at de som vil, alltid finner noen andre som vil gjøre det for dem - uansett hvor dødelig det blir (a la moren til Kanye West, som ble operert selv om hun hadde hjertefeil og greier, og døde).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...