Gå til innhold
Hundesonen.no

går du kløv med hunden din?

MarieR

Recommended Posts

Skrevet

Jeg har Palisades pack11 til Loke...Brukte den mye på Pan den siste våren og sommeren hans før jeg fant ut at han hadde forkalkninger i ryggen :)

Ikke særlig lurt å kløve da...men jeg hadde altså røntget han flere ganger tidligere uten funn og han virket som han syntes det var stas så...

Loke skal begynne å kløve med engang våren nærmer seg tenkte jeg,gitt at ryggen hans er fin igjenn da :)

Det er viktig å ha en kløv som passer hunden..Jeg ville ikke spart inn penger på en kløv.En kløv som ligger feil kan lage store skader.Fordelen med Palisades er at den er justerbar og at man enkelt kan demontere den fra selen.

Skrevet
Oj oj dere må IKKE tenke pris fremfor kvalitet når det gjelder kløv' date=' kjøp en med skikkelig kvalitet, det er mange dritt kløver ute på markedet med dårlig kvalitet. :wink:[/quote']

Er i prosessen å kjøpe kløv, og er forvirret.

Kom gjerne med en mer utfyllende liste med kvalitetskløver og dritt kløver. :wink::)

Skrevet

Ja av og til :) Har iallefall kløv sekk til henne. så hvis vi skal på lang tur hender det at jeg tar den på henne med noen godbiter og mobilen i lomma :)

Skrevet

Legg merke til om kløven ser solid ut, at den ikke har skarpe kanter mot hundens hals (eller andre steder). Den bør være lett å sette på og ta av. I tillegg er det viktig at den ligger godt inn mot nakken på hunden (ikke langt bak på ryggen) se derfor etter kløv med regulerbar halsåpning. Pass også på at den ikke stikker dypere enn hundens albuer (gjør den det er den for stor) og at bukreima ligger bak det dypeste på brystet (ligger den slik at den glir opp i armhulene når hunden bøyer seg ned og snuser i bakken blir resultatet gnagsår i armhulene). Materialet inn mot hundekroppen bør være glatt så det ikke gir for mye friksjon. En god kløv er forresten så og si vanntett og med forsterkninger under og nede på sidene.

Skrevet
Legg merke til om kløven ser solid ut' date=' at den ikke har skarpe kanter mot hundens hals (eller andre steder). Den bør være lett å sette på og ta av. I tillegg er det viktig at den ligger godt inn mot nakken på hunden (ikke langt bak på ryggen) se derfor etter kløv med regulerbar halsåpning. Pass også på at den ikke stikker dypere enn hundens albuer (gjør den det er den for stor) og at bukreima ligger bak det dypeste på brystet (ligger den slik at den glir opp i armhulene når hunden bøyer seg ned og snuser i bakken blir resultatet gnagsår i armhulene). Materialet inn mot hundekroppen bør være glatt så det ikke gir for mye friksjon. En god kløv er forresten så og si vanntett og med forsterkninger under og nede på sidene.[/quote']

Takk for tips! =D> :)

Skrevet

Aro bruker kløv av og til han også, veldig greitt når jeg skal gå ned på butikken for å handle :) Vi har Kennel kløven, kjøpte den brukt og er godt fornøyd med den...

149-4985_IMG.JPG

Skrevet
hester frks. blir jo ikke sterkere i ryggen' date=' men mr og mer svaie...[/quote']

Det stemmer nok ikke :) Det kommer an på hvordan hesten blir ridd det. De fleste rir jo hesten helt feil, med hodet opp eller bak bittet og ryggen ned, da blir de svaie i ryggen. Rir man derimot riktig, med ryggen opp og hodet ned, så bygger de muskler i ryggen og blir sterke, ikke svaie. :D

Skrevet

Forresten så bruker jeg ikke kløv :) Mulig jeg kjøper en når hun blir eldre, men egentlig er det jo ikke så mye vits da.. Så egentlig tror jeg at jeg dropper det, hehe..

Skrevet
Aro bruker kløv av og til han også, veldig greitt når jeg skal gå ned på butikken for å handle :D Vi har Kennel kløven, kjøpte den brukt og er godt fornøyd med den...

149-4985_IMG.JPG

Så flott han er!! Flower

Skrevet
Hester blir jo ofte salrygget. Det er det jo en grunn til. tror ikke det er pga sterkere muskler nei

Hva du mener her? Blir hesten ridd og brukt korrekt, så blir den heller ikke salrygget :D

Skrevet

Rideskolehester og hester som blir ridd feil- mye- blir svaie i ryggen. hester som blir ridd og stilt korrekt får en sterk rygg. Når hesten hever ryggen og setter bakbeina godt under seg, blir sen sterkere. Westernsal er også ofte bedre for en hesterygg enn europeisk sal. Har ikke brukt kløv på Puma enda, men tenkt ejeg skulle begynne i det lille nå. tom kløv en stund fremover, og når han nærmer seg to, så begynner vi å belaste litt mer..

• 3 weeks later...
Skrevet

Hvordan er den på undersiden (inn mot huden/pelsen), glatt/ stoff/sømmer osv? ;) Ser etter en kløv som ikke gnager til stor nakenhund. ;)

Det er stoff som det grønne på undersiden , helt neders er det en liten søm, men den er ikke tykk.

Jeg spurte dette om gnag i butikken når jeg kjøpte den og de sa at den er i såpass bra kvalitet og så lenge man strammer den til hundens pass form så skal det ikke blir gnag. :wink:

Skrevet

Jeg skal snart begynne å kløve litt smått med Lunah. Jeg skal ha kennel kløven i størrelse M (har prøvd allerede ;)) Men hadde ikke råd til den da. Den kosta mer enn jeg hadde regna med ;) (1200 kr)

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
    • Som jeg nevnte så er alle rasene i blandingen kjente for å ha sterkt jaktinstinkt. Noe av denne kunnskapen kommer for min del fra Linn som har hatt ambull i mange år, og vi kjenner begge både oppdrettere og aktive hundesportsfolk med alle disse rasene og er aktive i sine respektive raseklubber. Det betyr ikke at det er umulig, men definitivt en langt større utfordring enn om du hadde kjøpt en labrador eller en cocker spaniel. Og det synes jeg oppdretter burde visst om med en slik kombinasjon, men tiltroen min til oppdrettere som blander slike raser er heller ikke veldig stor.  Det er jo uansett bra om det går fint, og så lenge man er bevisst på hva slags hund man har så er det bedre.
    • Hvor har du det fra??? Mage hunder blir feilaktig kalt for kattedrepere, uten at det er noe hold i det. Ja, hundene våre, uansett rase, har jaktinstinkt i større eller mindre grad, men at ambull er så mye verre enn mange andre hunder, har jeg vanskelig for å tro.  Nå kan jeg uansett fortelle at det gjøres store fremskritt her i huset. Hunden har lært seg å sitte når kattene passerer, og han viser en mye lavere interesse for de nå enn i begynnelsen. Han kan fint ligge rolig i ene enden av sofaen og en av kattene ligger i den andre delen uten at de gjør noe stort nummer av hverandre. Så jeg syns vi er på rett vei 🙂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...