Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvordan er det med sommerplanene?


Vala

Recommended Posts

Agility stevner og utstillinger blir det i hvertfall noen av. Har ikke bestemt akkurat hvilke. Også fyller jeg 18, så da skal jeg prøve å ta lappen. Også skal jeg to uker til Kroatia med en venninne! Gleder meg til sommer og sol!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 89
  • Created
  • Siste svar

Foreløbig har jeg ingen planer, det er jo så lenge til :wub: Meeen det kommer helt an på NAV og om de har tenkte å betale meg litt mer penger eller ikke.. Hvis ikke så blir det nok jobbing ihele sommer... *sukk*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ferie fra begunnelsen av juni til midten av august (studentlivet er deilig :rolleyes: ) og med ny båt, ny hund og hytte på fjellet er vel denne sommeren sprikra, tenker jeg.

*Ber til værgudene om bedre vær på østlandet enn det som var i fjor :)*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ferie fra begunnelsen av juni til midten av august (studentlivet er deilig :rolleyes: ) og med ny båt, ny hund og hytte på fjellet er vel denne sommeren sprikra, tenker jeg.

*Ber til værgudene om bedre vær på østlandet enn det som var i fjor :)*

Åh, du er jo heldig som har råd til å ta i bruk hele ferien til eh.. ferie ;) Hvordan fikser du det da?

Tja. Hva kan jeg si? To feltkurs med påfølgende eksamen i AUGUST. Jeg får med andre ord nok å gjøre på, men jeg har da tenkt å prøve og få meg en 3-4 uker på hytten på fjellet :P

Oisann.. dette var den andre siden av studenttilværelsen ja...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg endelig fått meldt meg på "Hundeferie i Hemsedal" for tredje året på rad.

Det er en ultra lett måte å feriere med familie og hunder, og i ganske så likesinnet miljø ;)

Hva er planene til folket ellers på sonen da?

*har startet nedtelling til uke 29*

Hvilket kurs er det i år da Vala? Tør du la sofus ta ut fuglehund instinktene på jakt? :rolleyes:

For min del blir det

Kanskje en dag på Hovefestivalen (Venter på nye headlinere)

2 uker i Sverige i forbindelse med WDS

Rett til ei veke i Hemsedal :)

Ca en uke å jobbe på en kennel (oppdrett altså, ikke pensjonat)

Køben med noen venninner for å shoppe til skolestart :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Snusmumrikk

Ja si det. Jeg må nok få meg en jobb siden lånekassa som nevnt tar sommererie. Ellers er eneste plan å ta med meg teltet mitt og vandre rundt i rondane en ukes tid. Hehe så gjenstår det å se om noen vil bli med meg eller om jeg blir å gå alene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, du er jo heldig som har råd til å ta i bruk hele ferien til eh.. ferie :) Hvordan fikser du det da?

Det har vært et langt -og endelig- samarbeid mellom kroppen min, fastlegen og NAV <_<

Meeen, med en liten belgergutt i hus blir det nok å gjøre, tenker jeg. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I år går turen til Tyrkia, reiser i midten av mai. En uke. :) Eldste mann på 16 får ha med seg en kamerat, så da fikk vi "lurt" han med et år til.(hva gjør vi ikke for de barna) Ellers skal vi bare være hjemme å kose oss, håper på bedre sommer enn i fjor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen store utskeielser her i gården. Det skal jobbes en del, så blir det Countryfestivalen på Vinstra i starten av juli, kanskje Selbufestivalen og Storåsfestivalen. Muligens også vømmølfestivalen. I tillegg skal man kanskje på Totenrave som i fjor (hyttetur med folk i klassen). Blir også en del på Røros. Tror ikke det blir større utskeielser gitt. Kanskje Skottland til høsten igjen?

Totenrave sier du??? forklar...

Ellers er planene våre langt fra bestemt enda... Men jeg VIL minst en uke på hytta på fjellet om vi får låne den. Også skal vi visst en uke på LandRover treff på Rena hørte jeg rykter om. Også har vi snakket på en uke i Danmark, men usikker på om dette blir noe av eller ikke.

Ellers blir det vel NKK Bjerke om det er fint vær. For å titte. Og muligens helg i Surnadal 2.helga i mai for å mentalteste Bridie og være på Aussietreff som Hanne (oppdretter) arrangerer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja for jeg kommer til å mye plass i kofferten.. heheh jeg skal bruke en del penger.. hehe..

Jeg skal til en by like ved Miami 2 uker og 2 uker i ørknen rett ved La.. 20 min å kjøre bil til LA sentrum... Gleder meg masse.

Besøke ei venninne og datteren hennes som er 1 1/2 år da... så a sist når hu var ca 4 mnd...

Og når jeg kommre hjem og alt går etter planen drar jeg rett å henter en valp når jeg kommer hjem.. :)

ÅH! Det der er nesten tortur :) Jeg skal til Miami en gang, planla tur med x, men siden han viste seg å være en usigelig dott, så ble det ikke noe av. Du må ta masse masse bilder! *misunnelig, skikkelig misunnelig*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal ha en veldig fin sommerferie i år. Første uka drar jeg på den vakreste fineste hytta i hele verden: Bjelkevik, Kragerø! Så er det ukeskurs i Karlstad med Geir Grefstad og Ann Karin ? Agility i en hel uke! :) Etter det skal jeg to uker på hytta med venniner og hund. Så er det NKKU leiren, som alltid er hyggelig og sosial. Litt spredd rundt om kring er det ag stevner tror det var 5-6 stk vi skulle på...I slutten av feriien skal jeg kanskje en langhelg til et varmt sted, men hun klarer aldri å bestemme seg.

Gleder meg til ferien

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal ha en veldig fin sommerferie i år. Første uka drar jeg på den vakreste fineste hytta i hele verden: Bjelkevik, Kragerø! Så er det ukeskurs i Karlstad med Geir Grefstad og Ann Karin ? Agility i en hel uke! :) Etter det skal jeg to uker på hytta med venniner og hund. Så er det NKKU leiren, som alltid er hyggelig og sosial. Litt spredd rundt om kring er det ag stevner tror det var 5-6 stk vi skulle på...I slutten av feriien skal jeg kanskje en langhelg til et varmt sted, men hun klarer aldri å bestemme seg.

Gleder meg til ferien

Gled deg! Hadde de som instuktører på agilitykurset på skolen :) Kjempefornøyd.

Her sitter jeg egentlig fortsatt med null planer. <_<

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilket kurs er det i år da Vala? Tør du la sofus ta ut fuglehund instinktene på jakt? :rolleyes:

For min del blir det

Kanskje en dag på Hovefestivalen (Venter på nye headlinere)

2 uker i Sverige i forbindelse med WDS

Rett til ei veke i Hemsedal :)

Ca en uke å jobbe på en kennel (oppdrett altså, ikke pensjonat)

Køben med noen venninner for å shoppe til skolestart :o

*ler* I år tar jeg faktisk klikkerkurset for å lære meg noe nytt. Litt kjipt å bruke en uke på agility når pelsen som regel ikke jobber sammen med meg. Det kan vi gjøre på agilitytreningen hjemme :P

Hva tar du da? Agility antar jeg?

Det har vært et langt -og endelig- samarbeid mellom kroppen min, fastlegen og NAV <_<

Meeen, med en liten belgergutt i hus blir det nok å gjøre, tenker jeg. :)

Ooh, så fint når ting endelig samarbeider til vår fordel :P

Belgergutter har en tendens til å gi oss noe å sette fingrene i, dvs- gjelder ikke det uansett kjønn :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egentlig har jeg ingen planer, utenom å slappe av :) Skal kanskje til Syden me pappa og veninna mi, men nå ser det ut som veninna mi kanksje ikke blir med, så da gidder ikke jeg heller.. :closedeyes:

Ellers har jeg egentlig litt lyst å jobbe litt, men tviler på det blir. *flire*

Blir det ikke syden tur blir det nok en hyttetur, men samme som med sydenturen, jeg gidder ikke hvis jeg ikke tar med meg en veninne. Så da får vi håpe hun jeg har "planer" med, er snill nå, slik at foreldrene lar henne bli med :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Totenrave sier du??? forklar...

Ellers er planene våre langt fra bestemt enda... Men jeg VIL minst en uke på hytta på fjellet om vi får låne den. Også skal vi visst en uke på LandRover treff på Rena hørte jeg rykter om. Også har vi snakket på en uke i Danmark, men usikker på om dette blir noe av eller ikke.

Ellers blir det vel NKK Bjerke om det er fint vær. For å titte. Og muligens helg i Surnadal 2.helga i mai for å mentalteste Bridie og være på Aussietreff som Hanne (oppdretter) arrangerer.

Hehe, vet ikke helt hva jeg skal forklare, men ;)

En fra klassen min er fra Toten og i fjor lånte han hytte av tanta og onkelen sin. Så dro vi en gjeng fra klassen og var på den hytta ei uke ;) Gikk helt i barndommen igjen, dro på Hunderfossen og alt. Det hele var så gøy at vi døpte det Totenrave :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal prøve å få jobd en del, må spare penger til hund nr. 2. Det blir kanskje en danmarks tur i juli med typen og noen venner og en tur på hytta.

Skal prøve å få med meg et kurs eller to også, men jeg må se hva jeg får råd til.

Ganske kjedelig sommer egentlig, men det er jo uansett herlig med ferie og slappe av :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har bestilt en uke i Tyrkia i juli. Gleder meg! :)

Så blir det vel noen hytteturer, og masse strandturer med barna hvis vi får sommer i år. <_<

Også håper jeg det kommer mange til vår hundesonen-grille-telttur-blikjent-helg i august!! :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal jobbe 1 uke iallefall den første uken av sommerferien, så er det bjerke, rett etter bjerke er det WDS i en uke også resten av sommeren blir det diverse utstilling rundt om og en eller to uker til syden ;)og en tur til Kristiansand for å dra i dyreparken :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*ler* I år tar jeg faktisk klikkerkurset for å lære meg noe nytt. Litt kjipt å bruke en uke på agility når pelsen som regel ikke jobber sammen med meg. Det kan vi gjøre på agilitytreningen hjemme ;)

Hva tar du da? Agility antar jeg?

Nei, selv om det sikkert hadde vært artig å hatt Nils som instruktør igjen ;)

Skal på intro jakt, så om voffen liker det, tenkte liksom å vinne dual propose neste år :);)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, selv om det sikkert hadde vært artig å hatt Nils som instruktør igjen ;)

Skal på intro jakt, så om voffen liker det, tenkte liksom å vinne dual propose neste år :);)

Har du hatt Nils før? Vedr. jakt, jeg så det på FB igår- lurte litt på det selv, men altså, etter litt snakking med Atle kom vi frem til at det nok ikke helt lå i Sofus sin "interessesjikt".. spor hadde nok derimot vært midt i blinken ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Odin var også dement mot slutten, og det var tøft. Han hadde ikke samme uroen, han var bare forvirret, og ville være inntil oss hele tiden (nok en kombinasjon av døvhet/blindhet også). Vi fikk Eldepryl hos Renate Nydal, det hjalp litt en stund på uroen, men ikke store forandringer. Kan være verdt forsøket.
    • Du kan ta pulsen ved å kjenne på blodåren som går ned på innsiden av låret.
    • Frøkna her begynner å bli dement, og det er utrolig vanskelig å forholde seg til. Så snart det er "dødtid" hjemme begynner hun enten å vandre frem og tilbake, eller å gå i ring. Hvis jeg avbryter henne og tar henne med ut på tur eller trening "våkner" hun og er seg selv igjen, men hun må altså ha mental input hele tiden for å ikke gå inn i disse tvangshandlingene. Jeg antar at det i stor grad skyldes kjedsomhet og uro, men ettersom hun har en ødelagt skulder er det ikke mulig å gå lange turer med henne heller. Lite fysisk aktivitet bidrar helt sikkert til problemet. Hun går på Karsivan, men synes ikke det hjelper så veldig. Det er ikke noe særlig til livskvalitet sånn som hun har det nå, men jeg kan jo ikke underholde henne konstant. Er det noen som har hatt dement hund som har noen tips til hva jeg kan gjøre for henne? Andre typer medisiner som hjelper?
    • Jeg vet ikke hvordan det skilles mellom de ulike dachsrasene, men avlsrådet i raseklubben vil kunne hjelpe deg med dette. Jeg ser ingen grunn til at det skulle bli komplikasjoner hvis begge er friske, men det er mange andre hensyn å ta før man velger å avle, så ta kontakt med avlsrådet og be om hjelp der.
    • Hei, Av ren nyskjerrighet kan man blande en tispe kanindachs med en hann dvergdachs dersom begge er friske og har ingen skjulte sykdommer?    Vil det oppstå komplikasjoner eller hvordan er det? Si hun blir max 5 kg og han blir max 7,5 kg
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...