Gå til innhold
Hundesonen.no

Lyssterkt objektiv?

Baby

Recommended Posts

Skrevet

Noen som har tips til et billig lyssterkt objektiv? Hvor mye må man gi for å få et ok objektiv?

Jeg har et Canon Eos 350D

Skrevet

Det rimeligste er et Canon 50mm f1,8 objektiv. Det har ikke muligheten til å zoome, men er et skarpt, godt og rimelig objektiv. Det koster like under 1000lappen. For å få telelinse i lyssterk variant må du ut med mangfoldige tusen. Sjekk akam.no - produktguide for å se eksempler :P

Skrevet
Det rimeligste er et Canon 50mm f1,8 objektiv. Det har ikke muligheten til å zoome, men er et skarpt, godt og rimelig objektiv. Det koster like under 1000lappen. For å få telelinse i lyssterk variant må du ut med mangfoldige tusen. Sjekk hardware.no - prisguide for å se eksempler :P

Hm, ok, jeg tenker litt på at det kanskje er litt dumt uten zoom? Hvis jeg skal ta bilder i haller f.ex? Da er jo hundene ofte et stykke unna liksom...

Nå skal det sies at jeg har igrunn ikke peiling i det heletatt på objektiver så jeg vet ikke hva de forskjellige forkortelsene osv står for. :P

Så, 18-50mm F3.5-5.6 DC f.ex? Hva slags objektiv er dette?

Skrevet
Hm, ok, jeg tenker litt på at det kanskje er litt dumt uten zoom? Hvis jeg skal ta bilder i haller f.ex? Da er jo hundene ofte et stykke unna liksom...

Det er da man må bekjempe den største lidelsen hos alle fotografer -. fotografrompe :P Det er da man må flytte på seg for å få gode bilder.

Så, 18-50mm F3.5-5.6 DC f.ex? Hva slags objektiv er dette?

Det er i praksis kitlinsen som kommer med kameraet. Den er ikke god inne i haller. F3,5-5,6 er blenderen, og inne i en hall trenger du så lavt tall som mulig på den.

Skrevet
Det er da man må bekjempe den største lidelsen hos alle fotografer -. fotografrompe :P Det er da man må flytte på seg for å få gode bilder.

Det er i praksis kitlinsen som kommer med kameraet. Den er ikke god inne i haller. F3,5-5,6 er blenderen, og inne i en hall trenger du så lavt tall som mulig på den.

Aha...

Ja, jeg pleier jo å flytte på meg en god del altså, men det er ikke alltid jeg kan komme så nerme som jeg vil på utstillinger osv. :P

Men, kanskje jeg skal gå for denne da. :P Var ikke så ille i pris heller.

Skrevet

Beklager dobbelposting, men...

Vil bare takke Tuppetroll for tips om objektiv. Fikk det i posten i dag og er så langt knallfornøyd. :brr:

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...