Gå til innhold
Hundesonen.no

Lyssterkt objektiv?

Baby

Recommended Posts

Skrevet

Noen som har tips til et billig lyssterkt objektiv? Hvor mye må man gi for å få et ok objektiv?

Jeg har et Canon Eos 350D

Skrevet

Det rimeligste er et Canon 50mm f1,8 objektiv. Det har ikke muligheten til å zoome, men er et skarpt, godt og rimelig objektiv. Det koster like under 1000lappen. For å få telelinse i lyssterk variant må du ut med mangfoldige tusen. Sjekk akam.no - produktguide for å se eksempler :P

Skrevet
Det rimeligste er et Canon 50mm f1,8 objektiv. Det har ikke muligheten til å zoome, men er et skarpt, godt og rimelig objektiv. Det koster like under 1000lappen. For å få telelinse i lyssterk variant må du ut med mangfoldige tusen. Sjekk hardware.no - prisguide for å se eksempler :P

Hm, ok, jeg tenker litt på at det kanskje er litt dumt uten zoom? Hvis jeg skal ta bilder i haller f.ex? Da er jo hundene ofte et stykke unna liksom...

Nå skal det sies at jeg har igrunn ikke peiling i det heletatt på objektiver så jeg vet ikke hva de forskjellige forkortelsene osv står for. :P

Så, 18-50mm F3.5-5.6 DC f.ex? Hva slags objektiv er dette?

Skrevet
Hm, ok, jeg tenker litt på at det kanskje er litt dumt uten zoom? Hvis jeg skal ta bilder i haller f.ex? Da er jo hundene ofte et stykke unna liksom...

Det er da man må bekjempe den største lidelsen hos alle fotografer -. fotografrompe :P Det er da man må flytte på seg for å få gode bilder.

Så, 18-50mm F3.5-5.6 DC f.ex? Hva slags objektiv er dette?

Det er i praksis kitlinsen som kommer med kameraet. Den er ikke god inne i haller. F3,5-5,6 er blenderen, og inne i en hall trenger du så lavt tall som mulig på den.

Skrevet
Det er da man må bekjempe den største lidelsen hos alle fotografer -. fotografrompe :P Det er da man må flytte på seg for å få gode bilder.

Det er i praksis kitlinsen som kommer med kameraet. Den er ikke god inne i haller. F3,5-5,6 er blenderen, og inne i en hall trenger du så lavt tall som mulig på den.

Aha...

Ja, jeg pleier jo å flytte på meg en god del altså, men det er ikke alltid jeg kan komme så nerme som jeg vil på utstillinger osv. :P

Men, kanskje jeg skal gå for denne da. :P Var ikke så ille i pris heller.

Skrevet

Beklager dobbelposting, men...

Vil bare takke Tuppetroll for tips om objektiv. Fikk det i posten i dag og er så langt knallfornøyd. :brr:

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Det er vel de fleste enige om at vi ikke gjør. Sikkert noen influensere som får betalt for å mene at det gjør vi. Det latterlige er jo at de hevder å ikke teste på dyr, så jeg lurer litt på denne...
    • Er dette noe vi trenger til hundene våre? https://www.tv2.no/nyheter/holdt-pa-a-falle-av-stolen/19203815/
    • Hei ambull-entusiaster, håper jeg kan få reklamere litt for dette treffet selv om det ikke er i Norge. Har du amerikansk bulldog og vil treffe flere med samme rase? Her er det en mulighet! Amerikansk bulldog club Sverige arrangerer sitt årlige klubbmesterskap, og inviterer også ikke-medlemmer og andre raser (disse blir selvfølgelig ikke klubbmestere). Vi har få påmeldinger enn så lenge og fristen er allerede til helgen.  Det hadde vært gøy om det var flere med ambulls i Norge som vil møtes for å nerde litt om rasen vi er så glade i.  https://www.facebook.com/events/1953185318641678/
    • Manmat racing belt hos Troll. de er litt store men veldig bra. De syr selv også i Tsjekkia , har ikke fabrikk i Kina som Nonstop. Så støtter man et    lite europeisk firma
    • Har prøvd:  Non-Stop Løype - sikkerhetslåsen åpnet seg i tide og utide, og festene til frontstykket åpnet seg hele tiden Non-Stop Trekking - sitter for høyt, jeg får vondt i korsryggen Non-Stop CaniX 2.0 - frontstykket ble ødelagt etter kort tid Jeg har dessverre bare dårlige erfaringer med Non-Stop og leter i grunn etter et belte som IKKE er derifra, men ser at veldig mange har samme, usikre kobling eller så sitter de likt som Trekking-beltet.  Har sett på Canix Pro, men jeg vet ikke om jeg stoler helt på nonstop.  Medium stor hund (17kg), sterk som en okse. Bruker magebeltet for det meste på vanlige skogsturer eller til sykling,  ikke løping, Ønsker ikke belte med denne type kobling. Aller helst så skal koblingen være FAST, så man ikke kan bytte ut frontstykket..
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...