Gå til innhold
Hundesonen.no

Halsbånd/sele fra vibri


Guest Maritus

Recommended Posts

Hvis jeg bestiller ett halsbånd og en uke senere så kjøper jeg ett nytt? :D

Da må du betale dobbel frakt, da.. men ikke toll. Og hvis jeg ikke husker helt feil, tar hun 80 kr for å sende til Norge. Toll er på 160 kr (innbiller jeg meg å huske), og dermed ender du opp i minus, siden du også må betale for å betale, hehe.. Altså å bruke visa, hvis du gjør det, eller betale regning. Eller, hun sender vel kanskje bare når ting er forhåndsbetalt? Ja, da må du jo betale gebyr for å betale to ganger hvis du gjør det sånn. Men for alt jeg vet, kan det være at tollen er mer, jo dyrere varen er, det virker jo veldig logisk, da.. :(

Må man betale toll om man bestiller sele?

Vet ikke, kommer som sagt an på prisen. Jeg er litt usikker, men jeg troor at du må betale toll for varer som koster over 200 kr, utenom portoen, tror jeg altså.. :thumbs: Mener det var det de sa på posten da jeg stusset over at jeg måtte betale toll. Du kan jo høre med posten, de bør ha greie på sånt. Og da mener jeg ikke Post i Butikk (sånne steder jobber jeg, hehe, og jeg har ikke peiling), men på et skikkelig postkontor. Eller, du kan jo være heldig å møte på noen som vet, eller kan og gidder å sjekke opp om det er tollpliktig på en PiB også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også lyst på halsbånd til Bocca fra en av disse. Men noen idè til farger?

Bocca trenger vel råååsa? <ahttp://hundesonen.no/uploads/emoticons/Jul_rolleyes.gif' alt=':rolleyes:'> Et matchende til dekkenet? <ahttp://hundesonen.no/uploads/emoticons/Jul_thumbs.gif' alt=':thumbs:'> (mobb mobb)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bocca trenger vel råååsa? <ahttp://hundesonen.no/uploads/emoticons/Jul_rolleyes.gif' alt=':rolleyes:'> Et matchende til dekkenet? <ahttp://hundesonen.no/uploads/emoticons/Jul_thumbs.gif' alt=':thumbs:'> (mobb mobb)

<_< Bare vent, jeg kommer snart i stillethæler. Syns dekkenet kler henne jeg, så det så :closedeyes:

(ikke pent å mobbe forresten)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

<_< Bare vent, jeg kommer snart i stillethæler. Syns dekkenet kler henne jeg, så det så :closedeyes:

(ikke pent å mobbe forresten)

Ja men da må båndet mætsje vettu :thumbs:(bare sånn uskyldig mobbing, kanskje jeg egentlig er misunnelig vettu)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke nødvendigvis, jeg bestilte bare ett halsbånd og måtte betale toll.

Hmm! Mystisk! Jeg trodde jeg bestilte de dyreste hver gang, så det er jo litt rart.. Kanskje de bare tar stikkprøver? Og så har jeg vært heldig en gang, og uheldig en annen gang? :thumbs:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Maritus
Hmm! Mystisk! Jeg trodde jeg bestilte de dyreste hver gang, så det er jo litt rart.. Kanskje de bare tar stikkprøver? Og så har jeg vært heldig en gang, og uheldig en annen gang? :thumbs:

Går det ikke og ringe opp noen for å få det oppklart. Bare for morroskyld ? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går det ikke og ringe opp noen for å få det oppklart. Bare for morroskyld ? :D

Posten?

Edit: jeg skal på jobb i PiB (Post i Butikk) i dag, kan høre om noen vet noe, eller prøve å finne ut av det selv hvis ingen tar mot til seg og ringer før den tid. :thumbs:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Maritus
Posten?

Edit: jeg skal på jobb i PiB (Post i Butikk) i dag, kan høre om noen vet noe, eller prøve å finne ut av det selv hvis ingen tar mot til seg og ringer før den tid. :thumbs:

Haha.. Du kan vell ikke sjekke ut hvor langt pakker er på vei?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha.. Du kan vell ikke sjekke ut hvor langt pakker er på vei?

Ikke mer enn du kan. Jeg må ha et sendingsnummer, og hvis du har det, kan du gå på posten.no selv og søke etter pakken. Men det er ikke alltid oppdatert helt. Jeg fikk en pakke på døra som visstnok fremdeles var i Trondheim.. :rolleyes: Jeg satt faktisk og søkte på den da det ringte på, skuffet over at den fremdeles var i Trondheim. Plutselig var den på døren! :thumbs: Etter noen timer var den innlevert på det lokale postkontoret, og noen timer etterpå var den utlevert..

Edit: JEG trenger forresten ikke sendingsnr, men må ha navn og postnummer. (Ikke legg det ut her, forresten..) Men jeg må være på jobb, og det er jeg ikke enda! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Maritus
Ikke mer enn du kan. Jeg må ha et sendingsnummer, og hvis du har det, kan du gå på posten.no selv og søke etter pakken. Men det er ikke alltid oppdatert helt. Jeg fikk en pakke på døra som visstnok fremdeles var i Trondheim.. :rolleyes: Jeg satt faktisk og søkte på den da det ringte på, skuffet over at den fremdeles var i Trondheim. Plutselig var den på døren! :D Etter noen timer var den innlevert på det lokale postkontoret, og noen timer etterpå var den utlevert..

Edit: JEG trenger forresten ikke sendingsnr, men må ha navn og postnummer. (Ikke legg det ut her, forresten..) Men jeg må være på jobb, og det er jeg ikke enda! :(

Legger det jo selvfølgelig ikke ut her... Jeg er nysgjerrig på hvor gaven min er :thumbs:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Maritus
Men det ble jo fortsatt opp i rundt 4 cm... Men nå er jo min bare valp. De passer kanskje bedre når han er voksen. De halbåndene vi har nå er nok så vidt 1 cm :D

Såpass ja, da blir nok 4cm en stor overgang :thumbs:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg måtte også betale toll.

Tror hun sendte pakken som "privat" før, men har begynt å sende dem på en anderledes måte nå så man får toll, hvis posten merker at hun sender mye "privat" og oppdager hun så får hun skikkelig smekk over fingrene :thumbs:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Enig med Simira, meld dere på et valpekurs om dere ikke allerede går/har gått. I tillegg har for eksempel Maren Teien en veldig fin kanal som heter Hverdagslydig+ (https://boon.tv/hundetrener-maren), der er det også en egen kanal for valpeeiere. Vet at flere har hatt god nytte av hennes forelesninger og videoer i valpeperioden. Finnes helt sikkert noen gratis alternativer også, men det har jeg ingen oversikt over. 
    • Først av alt må du slutte å la ham hilse på andre hunder på tur. Hvis ikke får du en hund som trekker i båndet i alle retninger, og stresser seg opp hver gang han ser en hund. Det er ikke alle som kan eller vil hilse, og det er heller ikke trygt. Prøv å holde dere til kjente, trygge hunder. Om du ikke kjenner så mange kanskje det er noen du møter ofte på tur, eller du kan ta kontakt med en klubb i nærheten, en turgruppe eller noe. Jokking er en typisk stressadferd i den alderen, og tegn på at han girer seg opp for mye. Avbryt lek eller hilsing så fort det er tilløp til jokking, og jobb med at han skal være rolig og ha kontakt med deg. For å få slutt på biting i føtter ville jeg først og fremst sørget for at han har nok biteleker, og avlede med dem. Når han først begynner å bite på føttene, stå helt stille og ignorere ham til han slutter. Jeg vil på det sterkeste anbefale deg å gå et valpekurs om du ikke har gjort det allerede. Alt dette er helt vanlig for valper i den alderen, og på et kurs vil du få hjelp til å håndtere det. Du finner også mange vanlige problemer og råd for dem i trådene under valpeprat her på forumet, så ta en titt gjennom her.
    • Kikket litt i dogweb og ser at hundene fra lundehundprosjektet ligger der sånn som alle andre, med en X på slutten reg. nummeret. Den som ble utstillingschampion var 3. generasjon, og ser tittelen ligger inne. Da skulle man jo gjerne tro at de kan ta andre championat også, og at det samme vil gjelde for cavalierprosjektet, som trossalt er ganske så ekvivalent? Det var jammen ikke lett å finne informasjon på dette! 
    • Jeg har en Dvergpuddel gutte valp som er 5 mnd. Han har siden han var ny hatt oppheng i sokker og biter og henger seg etter føttene dine så lenge d har sokker på. Hvordan få det til å slutte.    Å jokker på andre hunder under samvær ute, møtes på tur og får hilse og på alle størrelser og hunder i alle aldre. Hva gjør jeg? - helt fersk i hunde verden, ønsker kun seriøse svar😅😭
    • Er vel først fra fjerde generasjon at de potensielt kan stambokføres etter typegodkjenning?
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...