Gå til innhold
Hundesonen.no

Våkner tidligere og tidligere


Cloudberry

Recommended Posts

Mopsevalpen vår på 6 mnd har sovet i bur fra første natt. Vi begynte med å ha henne på soverommet, og flyttet henne gradvis ut i stua hvor hun står nå. Hun har sovet gjennom hele natta hele veien, med et par-tre unntak hvor hun har våknet én gang iløpet av natta.

Frem til nå i det siste våknet hun en gang mellom 7 og 8.30. I ukedagene når vi har vekkerklokka på, har hun våknet av den i halv syv-tiden. Tror det var i forrige uke at hun begynte å våkne i 6-tiden, av seg selv. Idag våkna hun 5.30. Hun hadde siste tissetur igår klokka 23.30. Er det ikke litt vel tidlig å våkne allerede 5.30 da? Hun måtte ut på do, så det var jo helt sikkert derfor hun våkna (er som regel det).

Kan jeg forvente at jeg har en hund som bare har tenkt å sove 6 timer hver natt? :)

Eller er dette noe som forandrer seg etterhvert som hunden vokser?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg havde også vinter valp, og han skulle vænne sig til at det blev lysere tidligere om morgenen op mod sommeren, den første sommer stod han op meget tidligt, jeg stod op for at lade ham komme ud i haven og tisse, men han måtte lære at jeg gik tilbage i seng og sov til mit vækkeur ringede, efterhånden fandt han ud af at jeg ikke stod op bare fordi det blev lyst udenfor kl 04.00 om natten. Så nogle hvalpe skal vænne sig til at det bliver lyst om sommeren og at det er mørkere længere om vinteren, men min han reagerede kun på det den første sommer, så havde han fundet ud af det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette forandrer seg nok :) Min valp kunne også finne på å våkne veldig tidlig som valp. Nå er han 13 mnd, og står ALDRI opp før meg :) Det jeg merker er at de få gangene han ligger i buret på gulvet (ligger vanligvis i sengen med meg) så kan han godt våkne kl 4 på natta ol. Ligger han i sengen min så sover han som en sten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar :)

Jeg hadde ikke tenkt på at det kan være fordi det er lysere ute, men det høres jo logisk ut egentlig. Vi har lagt henne tilbake i buret et par ganger etter å ha vært ute grytidlig, og da har hun sovet et par timer til. Kanskje vi bare må fortsette med det, og håpe at hun etterhvert forstår at dagen ikke nødvendigvis starter selv om det er blitt lyst ute.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...