Gå til innhold
Hundesonen.no

Blikjent-grille-prate-telttur-sonentreff til sommeren?

Recommended Posts

Skrevet

Når dere melder dere på, kan dere sende meg en pm i tillegg? Gjerne med litt info om navnet ditt, evt. nicname her på sonen, hva slags hund du har osv. Ingen tvang, bare kjekt å vite hvem som kommer. :) :)

• 3 weeks later...
  • Svar 123
  • Created
  • Siste svar
Skrevet

Beklager, har ikke sett svarene før nå. :icon_confused:

Ikke mange enda nei, men håper på mange flere!

Vi utsetter påmeldingsfristen til 01.07. og håper at flere melder seg på!

Sett i gang folkens!! :P:lol:

Skrevet

Var skikkelig stressa jeg nå, har veldig lyst nedover, men vil ikke dra ålene. Så må overtale noen til å bli med meg og den første fristen var jo nå den 1 juni, ikke sant? Vart litt lettet over at den var utsatt, da har jeg litt bedre tid. Hvor mange er det som har meldt seg på? antall? håper virkelig på å få bli med :icon_confused:

Skrevet
Kunne godt tænke mig at komme, men må tænke lidt over transporten dertil.

Prøv å "true" med deg noen andre fra nærområdet da vettu! :hmm:

Skrevet

Til nemo:

Er det ikke mulig å få komme for folk som ikke har meldt seg på? Jeg tror jeg kan få med meg flere, men det blir kanskje bestemt mere en uke i forveien. Det opplever hvertfall jeg, at det ville vært enklere å få med flere hvis de fikk ta det litt mer på sparket :rolleyes:

Skrevet
LOL jeg kan ikke rende hen til vildt fremmede, siden jeg ikke kender nogen her :)

LB_Shira skal jo nedover fra Bergen, kanskje dere kan kjøre sammen? ;)

Til nemo:

Er det ikke mulig å få komme for folk som ikke har meldt seg på? Jeg tror jeg kan få med meg flere, men det blir kanskje bestemt mere en uke i forveien. Det opplever hvertfall jeg, at det ville vært enklere å få med flere hvis de fikk ta det litt mer på sparket :rolleyes:

Det er helt i orden, men da må man ordne skyss helt inn selv. Det er eneste grunnen til at vi har påmelding. For viss det blir mange som ikke kjører selv, må jeg skaffe annen skyss det siste stykket inn.

Men, bortsett fra det, så er det bare å komme for hvem som helst! ;)

Veldig fint hvis dere gir et pip om dere kommer, bare så vi vet sånn ca. :rolleyes:

Torunn

Skrevet

Flott tiltak! Skal absolutt prøve å få med meg dette! :P

Kjærsten min er fra Krokstadelva da, men han flytter hit til meg før dette skjer.... Der forsvant den overnattingsplassen liksom! :lol: Men telt er bra! Jeeeepp! :P

Skrevet
:P Så TELT er bra Carma? Men ikke hytte? :rolleyes::P hehe

Men syns absolutt vi skal reise dit med bikkjene våre... Vi har jo plutselig 2 hunder hver så! :P

Helt enig jeg, kom med hundene deres! :rolleyes:

Skrevet
Går det an å nå dette stedet med buss eller noe sånt?

Nei, man kommer ikke inn med buss. Det er ca 8km. innover som det ikke går buss. Men jeg kan være behjelpelig med å kjøre litt hvis det ikke blir for mange turer. :)

Skrevet
Nei, man kommer ikke inn med buss. Det er ca 8km. innover som det ikke går buss. Men jeg kan være behjelpelig med å kjøre litt hvis det ikke blir for mange turer. :)

Hvis det er mange som må kjøres det lille siste stykket, så kan jo jeg være litt til hjelp når jeg har komt frem og tømt bilen.

:rolleyes:

• 1 month later...
Skrevet

Hei.

På grunn av liten interesse må desverre treffet avlyses.

Det var veldig synd, men håper vi kan få det til en annen gang.

Torunn

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Dette avhenger nok en del av individ, men jeg tenker nå at både puddel og bichon-rasene er gode alternativer. Jeg mistenker at puddel generelt er mindre sære enn bichon, men de har også sine særegenheter. Jeg vil anbefale dere å dra på utstilling eller rasetreff for de ulike rasene og møte ulike individer og oppdrettere og eiere av alternativene, så får dere litt mer følelse med hvordan de er. En del av de små terrierrasene kan også være allergivennlig. De er strihåret og må nappes. Men de kan også være en del striere, ha mye jaktlyst og krever mer aktivitet.
    • Det kan være verdt å prøve ut ulike fôrtyper, men også gi lakseolje som tilskudd. Hvis hunden allerede er sensitiv så kanskje prøve ut sensitiv-fôr fra noen merker? RC er stort og kommersielt, og er nok helt greit fôr. Selv brukte jeg svenske Robur kombinert med Vom de siste årene og var veldig fornøyd med det. Acana og Orijen er populære merker som er ganske bra. 
    • Hei! Jeg har en Engelsk Toy Terrier gutt på litt over 4år. Han mister nesten all pels på vinteren for så å bli litt bedre på sommeren. Har pels på hodet og labber og litt på ryggen. Men han er så å si nakenhund nå. Pratet med ei som hadde samme problemet med sin Dvergpincher. Men så var det ei venninne av hu som passet hunden i en måneds tid. Og hun hadde visst byttet ut fôret og hunden hadde plutselig fått fin pels over hele. Hun husket ikke hvilket fôr det var, men hun trodde det ble solgt på butikken. Jeg bruker Royal Canin Small Dogs. Og det hadde hun og brukt, men hun synes ikke det var et bra fôr... Har en gutt til som har helt fin pels. De spiser de samme tingene. Ingen av de tåler noe med and i, de blir skikkelig dårlige i magen av det. Lurer på om det er noen andre som har hatt samme problem med sin hund og funnet en løsning?  Det skal sies at han er veldig følsom til vaskemiddelet vi bruker når klærne hans vaskes så vi bruker Nautral for det er det mildeste jeg har funnet.
    • Hei! Vi har en hund som begynner å bli en gammel mann og jeg er derfor på leting etter det som skal bli familiens neste familiemedlem etter han blir borte. I den forbindelse trenger jeg deres kloke hoder. Vi er en familie på tre, med et barn på 8 år. På grunn av allergi har vi vurdert det slik at Bichon Havanais og dvergpuddel fremstår som de mest aktuelle rasene.   Vi har en Havanais nå og han er litt spennende eksemplar. Fra han var valp har han vært ganske sær. Han er blant annet veldig lite kosete, ekstremt lite tilpasningsdyktig og har alltid hatt vanskeligheter med å slå seg til ro, så jeg kjenner vel han egentlig ikke igjen når jeg leser typiske rasebeskrivelser (nå fikk jeg dårlig samvittighet, så må legge til at han selvfølgelig er verdens beste hund!). Sønnen min har noen utfordringer blant annet på skolen og han trenger derfor å komme hjem til en bestevenn. Det var i søken på dette jeg kom over puddel, som jeg ser ofte blir brukt som terapihunder. Men når jeg leser rasebeskrivelser virker det som om Havanaise i all hovedsak er fantastiske med barn, mens det for puddler fremstår mer som om de kan være gode med barn. Så jeg lurer på om dere har noen erfaringer med disse rasene, gjerne begge? Vi kommer til å dele ansvaret med min mor som bor i samme hus, så den kommer ikke til å være noe særlig alene. Pelsstell er heller ikke noe problem. Krysser fingrene for at noen kan hjelpe oss i valget:)
    • Da er operasjon utført og alt gikk fint, vi er snart igjennom første døgnet og ho har gjort sitt benødne også slapper mye av i senga si. Ho har ikke spist enda men det kommer med tiden tenker jeg etter narkose og sånt så er jo det veldig normalt så. Godbiter har ho spist men ikke veldig mat interessert enda. Men alt i alt virker det veldig bra med ho ettersom forholdene. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...