Gå til innhold
Hundesonen.no

Noen som vil låne meg hund til juniorhandling?


Benedicte

Recommended Posts

Heisann ;)

Plutselig gikk det et lys opp for meg.. Jeg skal jo til NKK Stavanger, men hadde rett og slett ikke tenkt på hvem jeg skal gå med i juniorhandling! Siden Cita tvinges til å bli hjemme må jeg låne hund av noen, og jeg HATER å løpe rundt 10 minutetr før jeg skal i ringen og desperat lete etter en hund ;) (huff, det skjer ALLTID)

Så er det noen veldig snille mennesker som jeg kan låne rase av en av dagene? ;) Det hadde vært kjempefint! :) (samme hvilken rase selvfølgelig :wink: )

Benedicte

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hunden trenger ikke være kjempeflink :wink: t ermoro med utfordringer :) hihi...

Cita kan ikke være med pga turen nedover=( Cita nærmer seg løpetiden og i fjor når Cita og Colin nærmet seg hverandre (cita hadde løpetid), så ble Colin helt tussete! Han var ustyrlig og klarte å rive opp stålburet Cita var inni (med en blødende kjeft). Så kan du tenke deg de to + en valp i samme campingbil helt ned til Stavanger :roll: ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jo alltid hjelpe til med å fikse en eller annen hund på utstillingen jeg :wink: 8) Men det blir jo først på dagen da :-k vet ikke om det var noe av poenget :? Jaja, du finner nok noen, hehe, tilslutt ;)

JAA! :) Det er du kjempeflink til! hihi (eksempel: Drammen)

hehe... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hunden trenger ikke være kjempeflink :wink: t ermoro med utfordringer ;) hihi...

Cita kan ikke være med pga turen nedover=( Cita nærmer seg løpetiden og i fjor når Cita og Colin nærmet seg hverandre (cita hadde løpetid), så ble Colin helt tussete! Han var ustyrlig og klarte å rive opp stålburet Cita var inni (med en blødende kjeft). Så kan du tenke deg de to + en valp i samme campingbil helt ned til Stavanger :roll: ;)

Uki.... Skjønner.... Kanskje ikke så lurt å ødelegge kjeften til Colin før'n skal inn i ringen ;)

PS: Colin er skikkelig kul når'n tar kontakt med sikkel i munn! Noe av det råeste jeg har set! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm...utordring er visst ask sitt mellomnavn..når er utstillingen dah? må få med meg pappa nedover isåfall, trenger jo noen til og kjøre ned :) du får si fra visst du ike finner noen dah...du kan bruke ask som en nødløsning eller no ;) bra sånn at han ikke hindrer deg i å vise hvor flink du er!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm...utordring er visst ask sitt mellomnavn..når er utstillingen dah? må få med meg pappa nedover isåfall, trenger jo noen til og kjøre ned ;) du får si fra visst du ike finner noen dah...du kan bruke ask som en nødløsning eller no ;) bra sånn at han ikke hindrer deg i å vise hvor flink du er!

Den er i Stavanger nå til helgen:) Men selvfølgelig må du ikke tvinge deg selv til å streve ned dit fordi jeg kanskje skal låne hunden din! :) hihi... For jeg har alltid en nødløsing UANSETT (som jeg aller helst ikke vil bruke da :roll: hihi).. Og det er Zolla... Hunden som løper når du løper, stopper når du stopper og man kan bevege henne som en gummidukke uten at hun flytter seg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvilken dag då??

vi skal jo stille søndagen så kommer ikke ned der før ut på dagen på lørdagen og vi har jo ikke mindre enn 4 hunder med oss(du kan velge og vrake der ja) alle hundene skal jeg bade før vi reiser nedover så alle er nystelte, men bare to av demer i pelskonisjon for dagen :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvilken dag då??

vi skal jo stille søndagen så kommer ikke ned der før ut på dagen på lørdagen og vi har jo ikke mindre enn 4 hunder med oss(du kan velge og vrake der ja) alle hundene skal jeg bade før vi reiser nedover så alle er nystelte, men bare to av demer i pelskonisjon for dagen :wink:

Det er samme hvilken dag ;) hadde vært kjempemoro å stille japaner altså! ;) hihi.. Og om hunden ser ut som er sau eller en nedrøyta filledukke gjør ingenting så lenge den er en hund :):wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann ;)

Plutselig gikk det et lys opp for meg.. Jeg skal jo til NKK Stavanger, men hadde rett og slett ikke tenkt på hvem jeg skal gå med i juniorhandling! Siden Cita tvinges til å bli hjemme må jeg låne hund av noen, og jeg HATER å løpe rundt 10 minutetr før jeg skal i ringen og desperat lete etter en hund ;) (huff, det skjer ALLTID)

Så er det noen veldig snille mennesker som jeg kan låne rase av en av dagene? ;) Det hadde vært kjempefint! :) (samme hvilken rase selvfølgelig :wink: )

Benedicte

Har du lyst å gå med en Sheltie? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er samme hvilken dag ;) hadde vært kjempemoro å stille japaner altså! ;) hihi.. Og om hunden ser ut som er sau eller en nedrøyta filledukke gjør ingenting så lenge den er en hund :):wink:

juniorhandling skjer det mens selve utstillingen også holder på eller er det når alle er ferdig i ringen og før gruppen eller noe sånt?

japanerene er de siste som skal inn i vår ring, mens samojedene skal tidlig.

dhvis du har lyst så bare spør hvis du kjenner oss igjen der så kan du få låne en hund av oss.

har lånt dem vekk til barn og hund før vi så det er ikke noe problem :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

juniorhandling skjer det mens selve utstillingen også holder på eller er det når alle er ferdig i ringen og før gruppen eller noe sånt?

japanerene er de siste som skal inn i vår ring, mens samojedene skal tidlig.

dhvis du har lyst så bare spør hvis du kjenner oss igjen der så kan du få låne en hund av oss.

har lånt dem vekk til barn og hund før vi så det er ikke noe problem :wink:

Juniorhandlingen foregår etter all rasebedømmingen i storeringen rett før gruppene kommer inn ;) Skal komme bortom hvis jeg ser dere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser at Gunn har tilbudt seg, men jeg vil gjøre det jeg og! :)

Du kan godt få låne sheltie!!

(tror faktisk Enya er den som er lettest å stille for en ukjent, Gunn...?)

Så ta kontakt med meg heller! hehe ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser at Gunn har tilbudt seg, men jeg vil gjøre det jeg og! ;)

Du kan godt få låne sheltie!!

(tror faktisk Enya er den som er lettest å stille for en ukjent, Gunn...?)

Så ta kontakt med meg heller! hehe :)

Tror ikke hun vil ha problemer med Sheeba eller Coca heller i en Juniorhandling. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke hun vil ha problemer med Sheeba eller Coca heller i en Juniorhandling. ;)

Coca er ikke lett å stille første gang i ringen... Jegmå VIRKELIG jobbe for å få henne bra til...

Enya stiller opp selv, og står som en gudinne (som Helge Lie sier ;))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehehehe Coca gjør absolutt alt for en godbit for tiden. Hun bare Må ha den. Benedicte får prøve seg frem med begge to ;) Vet ikke hvor gammel Benedicte er, men husk at Coca er veldig vant til å stille for Maiken som er 16 ;) Du kjære Silje er litt eldre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Enig med Simira, meld dere på et valpekurs om dere ikke allerede går/har gått. I tillegg har for eksempel Maren Teien en veldig fin kanal som heter Hverdagslydig+ (https://boon.tv/hundetrener-maren), der er det også en egen kanal for valpeeiere. Vet at flere har hatt god nytte av hennes forelesninger og videoer i valpeperioden. Finnes helt sikkert noen gratis alternativer også, men det har jeg ingen oversikt over. 
    • Først av alt må du slutte å la ham hilse på andre hunder på tur. Hvis ikke får du en hund som trekker i båndet i alle retninger, og stresser seg opp hver gang han ser en hund. Det er ikke alle som kan eller vil hilse, og det er heller ikke trygt. Prøv å holde dere til kjente, trygge hunder. Om du ikke kjenner så mange kanskje det er noen du møter ofte på tur, eller du kan ta kontakt med en klubb i nærheten, en turgruppe eller noe. Jokking er en typisk stressadferd i den alderen, og tegn på at han girer seg opp for mye. Avbryt lek eller hilsing så fort det er tilløp til jokking, og jobb med at han skal være rolig og ha kontakt med deg. For å få slutt på biting i føtter ville jeg først og fremst sørget for at han har nok biteleker, og avlede med dem. Når han først begynner å bite på føttene, stå helt stille og ignorere ham til han slutter. Jeg vil på det sterkeste anbefale deg å gå et valpekurs om du ikke har gjort det allerede. Alt dette er helt vanlig for valper i den alderen, og på et kurs vil du få hjelp til å håndtere det. Du finner også mange vanlige problemer og råd for dem i trådene under valpeprat her på forumet, så ta en titt gjennom her.
    • Kikket litt i dogweb og ser at hundene fra lundehundprosjektet ligger der sånn som alle andre, med en X på slutten reg. nummeret. Den som ble utstillingschampion var 3. generasjon, og ser tittelen ligger inne. Da skulle man jo gjerne tro at de kan ta andre championat også, og at det samme vil gjelde for cavalierprosjektet, som trossalt er ganske så ekvivalent? Det var jammen ikke lett å finne informasjon på dette! 
    • Jeg har en Dvergpuddel gutte valp som er 5 mnd. Han har siden han var ny hatt oppheng i sokker og biter og henger seg etter føttene dine så lenge d har sokker på. Hvordan få det til å slutte.    Å jokker på andre hunder under samvær ute, møtes på tur og får hilse og på alle størrelser og hunder i alle aldre. Hva gjør jeg? - helt fersk i hunde verden, ønsker kun seriøse svar😅😭
    • Er vel først fra fjerde generasjon at de potensielt kan stambokføres etter typegodkjenning?
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...