Gå til innhold
Hundesonen.no

Noen som vil låne meg hund til juniorhandling?


Benedicte

Recommended Posts

Heisann ;)

Plutselig gikk det et lys opp for meg.. Jeg skal jo til NKK Stavanger, men hadde rett og slett ikke tenkt på hvem jeg skal gå med i juniorhandling! Siden Cita tvinges til å bli hjemme må jeg låne hund av noen, og jeg HATER å løpe rundt 10 minutetr før jeg skal i ringen og desperat lete etter en hund ;) (huff, det skjer ALLTID)

Så er det noen veldig snille mennesker som jeg kan låne rase av en av dagene? ;) Det hadde vært kjempefint! :) (samme hvilken rase selvfølgelig :wink: )

Benedicte

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hunden trenger ikke være kjempeflink :wink: t ermoro med utfordringer :) hihi...

Cita kan ikke være med pga turen nedover=( Cita nærmer seg løpetiden og i fjor når Cita og Colin nærmet seg hverandre (cita hadde løpetid), så ble Colin helt tussete! Han var ustyrlig og klarte å rive opp stålburet Cita var inni (med en blødende kjeft). Så kan du tenke deg de to + en valp i samme campingbil helt ned til Stavanger :roll: ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jo alltid hjelpe til med å fikse en eller annen hund på utstillingen jeg :wink: 8) Men det blir jo først på dagen da :-k vet ikke om det var noe av poenget :? Jaja, du finner nok noen, hehe, tilslutt ;)

JAA! :) Det er du kjempeflink til! hihi (eksempel: Drammen)

hehe... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hunden trenger ikke være kjempeflink :wink: t ermoro med utfordringer ;) hihi...

Cita kan ikke være med pga turen nedover=( Cita nærmer seg løpetiden og i fjor når Cita og Colin nærmet seg hverandre (cita hadde løpetid), så ble Colin helt tussete! Han var ustyrlig og klarte å rive opp stålburet Cita var inni (med en blødende kjeft). Så kan du tenke deg de to + en valp i samme campingbil helt ned til Stavanger :roll: ;)

Uki.... Skjønner.... Kanskje ikke så lurt å ødelegge kjeften til Colin før'n skal inn i ringen ;)

PS: Colin er skikkelig kul når'n tar kontakt med sikkel i munn! Noe av det råeste jeg har set! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm...utordring er visst ask sitt mellomnavn..når er utstillingen dah? må få med meg pappa nedover isåfall, trenger jo noen til og kjøre ned :) du får si fra visst du ike finner noen dah...du kan bruke ask som en nødløsning eller no ;) bra sånn at han ikke hindrer deg i å vise hvor flink du er!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm...utordring er visst ask sitt mellomnavn..når er utstillingen dah? må få med meg pappa nedover isåfall, trenger jo noen til og kjøre ned ;) du får si fra visst du ike finner noen dah...du kan bruke ask som en nødløsning eller no ;) bra sånn at han ikke hindrer deg i å vise hvor flink du er!

Den er i Stavanger nå til helgen:) Men selvfølgelig må du ikke tvinge deg selv til å streve ned dit fordi jeg kanskje skal låne hunden din! :) hihi... For jeg har alltid en nødløsing UANSETT (som jeg aller helst ikke vil bruke da :roll: hihi).. Og det er Zolla... Hunden som løper når du løper, stopper når du stopper og man kan bevege henne som en gummidukke uten at hun flytter seg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvilken dag då??

vi skal jo stille søndagen så kommer ikke ned der før ut på dagen på lørdagen og vi har jo ikke mindre enn 4 hunder med oss(du kan velge og vrake der ja) alle hundene skal jeg bade før vi reiser nedover så alle er nystelte, men bare to av demer i pelskonisjon for dagen :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvilken dag då??

vi skal jo stille søndagen så kommer ikke ned der før ut på dagen på lørdagen og vi har jo ikke mindre enn 4 hunder med oss(du kan velge og vrake der ja) alle hundene skal jeg bade før vi reiser nedover så alle er nystelte, men bare to av demer i pelskonisjon for dagen :wink:

Det er samme hvilken dag ;) hadde vært kjempemoro å stille japaner altså! ;) hihi.. Og om hunden ser ut som er sau eller en nedrøyta filledukke gjør ingenting så lenge den er en hund :):wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann ;)

Plutselig gikk det et lys opp for meg.. Jeg skal jo til NKK Stavanger, men hadde rett og slett ikke tenkt på hvem jeg skal gå med i juniorhandling! Siden Cita tvinges til å bli hjemme må jeg låne hund av noen, og jeg HATER å løpe rundt 10 minutetr før jeg skal i ringen og desperat lete etter en hund ;) (huff, det skjer ALLTID)

Så er det noen veldig snille mennesker som jeg kan låne rase av en av dagene? ;) Det hadde vært kjempefint! :) (samme hvilken rase selvfølgelig :wink: )

Benedicte

Har du lyst å gå med en Sheltie? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er samme hvilken dag ;) hadde vært kjempemoro å stille japaner altså! ;) hihi.. Og om hunden ser ut som er sau eller en nedrøyta filledukke gjør ingenting så lenge den er en hund :):wink:

juniorhandling skjer det mens selve utstillingen også holder på eller er det når alle er ferdig i ringen og før gruppen eller noe sånt?

japanerene er de siste som skal inn i vår ring, mens samojedene skal tidlig.

dhvis du har lyst så bare spør hvis du kjenner oss igjen der så kan du få låne en hund av oss.

har lånt dem vekk til barn og hund før vi så det er ikke noe problem :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

juniorhandling skjer det mens selve utstillingen også holder på eller er det når alle er ferdig i ringen og før gruppen eller noe sånt?

japanerene er de siste som skal inn i vår ring, mens samojedene skal tidlig.

dhvis du har lyst så bare spør hvis du kjenner oss igjen der så kan du få låne en hund av oss.

har lånt dem vekk til barn og hund før vi så det er ikke noe problem :wink:

Juniorhandlingen foregår etter all rasebedømmingen i storeringen rett før gruppene kommer inn ;) Skal komme bortom hvis jeg ser dere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser at Gunn har tilbudt seg, men jeg vil gjøre det jeg og! :)

Du kan godt få låne sheltie!!

(tror faktisk Enya er den som er lettest å stille for en ukjent, Gunn...?)

Så ta kontakt med meg heller! hehe ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser at Gunn har tilbudt seg, men jeg vil gjøre det jeg og! ;)

Du kan godt få låne sheltie!!

(tror faktisk Enya er den som er lettest å stille for en ukjent, Gunn...?)

Så ta kontakt med meg heller! hehe :)

Tror ikke hun vil ha problemer med Sheeba eller Coca heller i en Juniorhandling. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke hun vil ha problemer med Sheeba eller Coca heller i en Juniorhandling. ;)

Coca er ikke lett å stille første gang i ringen... Jegmå VIRKELIG jobbe for å få henne bra til...

Enya stiller opp selv, og står som en gudinne (som Helge Lie sier ;))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehehehe Coca gjør absolutt alt for en godbit for tiden. Hun bare Må ha den. Benedicte får prøve seg frem med begge to ;) Vet ikke hvor gammel Benedicte er, men husk at Coca er veldig vant til å stille for Maiken som er 16 ;) Du kjære Silje er litt eldre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Det kan ikke være en brist i en tå eller noe sånt da? Små sår har jeg også oppdaget at de blir fryktelig utilpass av, selv om de nærmest er mikroskopiske. Min hund ble tilnærmet invalid når hun hadde et bittelite gnagsår mellom to tær, ville ikke legge vekt på den foten i det hele tatt 🙈
    • Jeg forstår hva du mener, og jeg kan sette meg inn i situasjonen din. Om det hadde vært en hunderase som ikke var tallrik; der foreldredyr og linjer bakover utmerket seg, f.eks ved å ha god mentalitet og fantastiske brukshundsegenskaper ville jeg kanskje kunne ha firet noe på krava. Men om det er en tallrik rase (som schæfer, rottweiler, belgisk fårehund, golden eller labrador) ville det måtte en god del overtalelse til for at jeg hadde takket meg til en hund med potensielle leddsjukdommer eller mentale brister.  Hunder er levende vesener og vi er selvfølgelig ikke garantert at de holder seg friske. Og det kan jo hende at du uansett ender opp med en hund med både HD og svak mentalitet for det jeg vet. Men hvorfor ta sjansen? Om det så skjer, kan du i minste trøste deg med at du gjorde det du kunne for å få en frisk hund, og at bare har hatt uflaks. 
    • Det er en vanskelig balanse. Jeg er godt i gang med å analysere alt han gjør for å unngå skader og slikt. Går han rart, virker han mer sliten enn normalt. Spiser han som han burde? Hvis han begynner å røyte mer enn vanlig, er det tegn på stress og at han har ondt, eller er det på grunn av årstidsskifte? Mange krisetanker etter hvert, ja 😪 Enn så lenge tror jeg at jeg trykte på alarmknappen unødvendig.. Sikkert ikke siste gangen, i og med at han ikke er noe ungdom lengre.  Tusen takk svar, setter pris på at dere setter av tid til å hjelpe meg ❤️ 
    • Det er skummelt med godt voksne hunder. Hva er filleting og hva er viktig å legge merke til, liksom. God bedring, håper dette bare var en filleting!
    • Takk for svar, @simira❤️ er veldig nøye på å ta på ulldekken når vi har vært på trening/tur og han skal i bilen. han ligger mjukt og varmt inne buret. skal se på back on track dekken. Har jo lest og hørt mye bra om disse dekkene gjennom årene.  6 tenner er en del, men merker at han er mye mer oppesen etter operasjonen. Han virker mye mer fornøyd med livet   Den gode nyheten nå er at jeg *kan* ha vært en smuuule hysterisk. Etter tannoperasjonen nå i april ser jeg etter tegn til vondter på ham, jeg er kjemperedd for å overse ett eller annet. som jeg gjorde med tennene.. Jeg mistenker at det "kun" er våteksem som har oppstått innimellom tredepotene 😅 Kan hende et eller annet har vært kilt innimellom der, som jeg ikke har sett. Jeg syntes det gir mening i og med at vi har gått i mye vått terreng, og at jeg ikke har vært spesielt flink til å tørke ham. Pluss, han er allergiker og får fort sår og eksem av tilsynelatende ingenting. Har begynt behandling og håper det fort går over 😊 Har en bulldog med utypisk smerteterskel for kan ikke skjønne at det lille greiene kan gjøre *så* vondt. Blir om eieren: Dramaqueen!! Tusen takk for gode ønsker ❤️  Enn så lenge puster jeg letta ut. Men, vil fortsatt begynne med tilskudd til leddene. Noen forslag? Hva skal jeg se etter i et godt tilskudd, eller er det bortkasta pæng? 🤷‍♂️
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...