koda Skrevet 8. Mars 2008 Rapporter Skrevet 8. Mars 2008 Hei Noen som har tips til noen gode hundebørster? Eller er det greit kvalitet på de fleste børstene? :happy:
29a Skrevet 8. Mars 2008 Rapporter Skrevet 8. Mars 2008 Hvilken type børste er du ute etter da? I hvilken sammenheng? Hvis det er med tanke på røyting er vel karven det beste, men på mange hunder sliter det veldig på pelsen samtidig. Det finnes også en slags gummihanske som kan brukes ved røyting, er visst mer skånsom ettersom jeg har forstått.. Selv bruker jeg børster av naturhår på mine, og kam. Dette sliter ikke så veldig. Hvis de har floker en sjelden gang, så bruker jeg en liten babybørste, sånn vanlig liten hårbørste Dem man kjøper i dyrebutikker og nettbutikker for dyr, er det vanligvis grei kvalitet på..
Maria Skrevet 9. Mars 2008 Rapporter Skrevet 9. Mars 2008 Hva slags hund har du? Jeg tenker først og fremst på pelstypen.. Lettere å hjelpe deg om du forteller f.eks. hvilken rase det er snakk om
M.J Skrevet 9. Mars 2008 Rapporter Skrevet 9. Mars 2008 Til min Tervueren bruker jeg karde til vanlig og "schäferkarde" når hun røyter som verst, synes det fungerer bra.
koda Skrevet 9. Mars 2008 Forfatter Rapporter Skrevet 9. Mars 2008 Ok. For når jeg leste i boken om Belgiske fårehunder,så stod det at man ikke skulle bruke karde, men børste? Tror det var fordi at en karde ikke var bra for underullen, husker ikke helt hva det stod :happy:
Maria Skrevet 9. Mars 2008 Rapporter Skrevet 9. Mars 2008 Det lurer jeg også på, Caroline.. "Shäferkarde", eller underullsrive, som jeg alltid har kalt det, vil ikke jeg anbefale med mindre du ønsker at hunden skal få tynnere pels. Den sliter på pelsen, og tar med seg mye av hundens underull, slik at belgerpelsen vil se mye mindre ut. Jeg ville heller brukt en hanske eller liknende. Eventuelt kan du prøve en børste med kost, i stedet for tagger. Men det er ikke sikkert at de tar like godt som stålbørster.
Maritaa Skrevet 9. Mars 2008 Rapporter Skrevet 9. Mars 2008 Bruker en lignende børste som "caroline" viser på bildet. Jeg bruker aldri karde på min hund.
borderen Skrevet 9. Mars 2008 Rapporter Skrevet 9. Mars 2008 Jeg bruker karde, fordi jeg ønsker å få bort litt av de mange kiloene med underull det blir på "utehunder". Jeg synes hundene ser best ut når de de ikke er sånne ulldotter... Det tar MANGE timer da...
Caroline Skrevet 9. Mars 2008 Rapporter Skrevet 9. Mars 2008 Er ikke lov å linke til nettbutikker her har jeg funnet ut, men sjekk properties på bildet, der står adressen.
koda Skrevet 9. Mars 2008 Forfatter Rapporter Skrevet 9. Mars 2008 Fant ut hvor man solgte de,takk skal du ha! Litt stiv pris på de men :happy: Da kjøper jeg meg enn sånn en hanske og børste jeg. Tusen takk for svar!
Guest Snusmumrikk Skrevet 9. Mars 2008 Rapporter Skrevet 9. Mars 2008 Er ikke lov å linke til nettbutikker her har jeg funnet ut, men sjekk properties på bildet, der står adressen. Dette er helt OT, men joda, det er lov til å linke til nettbutikker. Det som ikke er lov er å linke til eller reklamere for egen vinnings skyld (som tjener deg). §1.12 Forumet er ingen annonseplass. Alle innlegg som kan tolkes som reklame eller rekruttering til tjenester for egen vinning slettes. Affiliatelenker, eller lenker som på en eller annen måte tjener deg tolereres ikke og vil bli fjernet. eller til andre konkurrerende forum.
Recommended Posts
Arkivert
Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar