Gå til innhold
Hundesonen.no

jeg har fått hjem valpen!

ipadda

Recommended Posts

Skrevet

Jeg var så heldig å få lov til å møte lille Betty i går, og må si jeg er sjarmert!

Helt utrolig herlig, vi gikk en tur, Tatti, Teddy, Dorrit og hennes to Basenji og jeg og mine to Basenjier, og såklart lille Betty, som hang på armen min det meste av veien! :)

Øspøsende regn, men superkos for det!

Betty hadde sitt eget dekken på og etterhvert fikk hun ett stort rødt dekken over hele seg, sånn at hun ikke skulle bli kald.. Kjempesøt, med det lille hodet stikkende ut av ett altfor stort dekken, hengende på armen min..

Når hun gikk på sine fire små bein, gikk halen i ett, det så ut som hu skikkelig koste seg!

Gullegull.... :ahappy:

Skrevet

åå, det var kjempe kjekkt å gå tur i går Annika!

Tusen takk for at du kidnappa hunden min på turen :ahappy:

( ser du forresten at jeg har fyrt opp noen bilder med kameraet mitt idag ? )

Skrevet

Litt bilder fra tur me Stine Og hennes Boston terrier-e.

IMG_2874.jpg

IMG_2873.jpg

IMG_2862.jpg Vi traff en setter på veien :thumbs:

IMG_2773.jpgBacon, Stine sin, og Betty!

IMG_2667.jpgStine bærte Betty når hun var trøtt, mens jeg tok MASSE bilder! :rolleyes:

IMG_2647.jpg

IMG_2640.jpg

IMG_2638.jpg

IMG_2636.jpg

IMG_2635.jpg Betty, saluna og Bacon

IMG_2634.jpg Stine, Saluna Og Bacon.

Litt dumt at jeg ikke fikk bilder av mine to sammen, men det kommer nok :D

Skrevet

Jeg blir litt valpesyk når jeg ser sånne bilder. Men frøkena her er ikke mer enn året, og jeg kan ikke si jeg savner valpetiden veldig akkurat nå :thumbs:

men et godt rasevalg :D Du får mange herlige stunder med denne lille frøkena.

Skrevet
Kult..Han er så fin. Jeg har kull søster Trinity.

Å så kult

Ja lille bacon er en herlig hund!

Hvis du har bilde, hadde jeg blitt veldig glad for det :brr:

Kjekkt å se hvordan de andre ser ut..

Skrevet

Hjemmesiden til Tini: http://Tinime.piczo.com

Der vil det komme inn en del bilder i løpet av påska. Hvis du har noen fine bilder av Bacon er det bare å sende. Jeg har en side med familie bilder. :brr:

Ellers Back to topic...

Nydelige hunder du har.. gleder meg til flere bilder.. :rolleyes:

• 3 weeks later...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Vi hadde en elghund som stod og ulte ved døra hvis det var løpetisper innen en mils radius (satt på spissen), og en annen elghund som ikke brydde seg i det hele tatt, så det er nok i alle fall til en viss grad individbetinget. Ellers har jeg bare hatt relativt små hunder (6-8 kg), men det har kun vært tisper, og de har vært veldig enkle mtp. løpetid (lite blod, ikke noe særlig hormonpåvirking mentalt utover at det skal markeres hver 5. meter på tur). simira nevner livmorbetennelse, jeg vet ikke om det er mer vanlig på småraser, men min forrige hund fikk i alle fall det. Men skal man ikke drive med avl eller andre raserelaterte aktiviteter er det jo ikke verre enn at man kastrerer.
    • Hvordan er rasene hunden er blanding av? Og ikke minst foreldrene? Det er jo ulempen med blanding, det er vanskelig å gjøre grundig research, men foreldrene og evt. tidligere kull kan jo gi indikasjoner. Hvis det er bevisst blandingsavl så ville jeg uansett håpet at de ikke ville avlet på en hannhund som er slik, men samtidig så ville de da kanskje ikke avlet på blanding heller, om de var opptatte av genetikk. Jeg kan ikke veldig mye om miniatyrhunder, jeg har kjent et par hannhunder som var slik du beskriver, og et par som er helt greie. Når det er sagt er jo tispene også "kjent" for mer gneldring og innbilte svangerskap og livmorbetennelse, så man velger jo litt sine onder. 
    • Hei! Jeg er helt ny i liten-hund-verden. Har tidligere hatt springer spaniel, boxer og schæfer, men skal nå få en liten blandingsrase.  Jeg er så usikker på valget av hannhund eller tispe! Personlig har jeg ikke en sterk preferanse, har hatt to tisper og en hannhund, og heller nok kanskje mer mot hannhunder. Men jeg hører fra mange med små hunder at hanner kan være veldig vanskelig å få stuerene, at de markerer inne og at de er så stressa rundt løpetid i nabolaget feks at de står og uler ved døra osv. Dette er ikke noe jeg har vært borti med store raser, verken min egen eller venner sine (vært aktiv i NRH og NBF-miljø i 15 år, så vært borti en del forskjellige raser) i det hele tatt, så er det en typisk type atferd for små hunder, eller er det mer individbetinget? Vi legger så klart til rette for rotrening og passe aktivitetsnivå osv osv.  Hadde vært fint å høre noe annet enn skrekkhistorier om små hunder, for akkurat nå lener jeg veldig mot tispe.
    • Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
    • Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...