Jump to content
Hundesonen.no

Jippi! Endelig funnet et fôr som hunden liker

Akita

Recommended Posts

Etter 13-14 mnd fant eg foret Akita liker.

Aner ikkje kor mange tusen eg har brukt på dette mat prosjektet men nå har eg endelig funnet et for Akita spiser.

Nemlig Eukanuba.

Håper ho får lagt på seg litt mer nå. Har jo brukt butikk for en stund, og det hjalp litt på. men må nok legge på seg litt til.

jippi er så happy :)

Men noen forslag til korleis Akita kan legge på seg litt?

Anette & Akita ;)

Prøv at fodre hende med Eukanubas foder til aktive hunde, da hun er en aktiv hund, og foder hende med den fodermængde der svarer til den vægt du gerne vil have hende på, gerne giv hende mad over 3 gange om dagen hvis du har mulighed for det. I tillæg kan du give hende noget råfoder som kød, ben, fedt og indmad.

Prøv at fodre hende med Eukanubas foder til aktive hunde, da hun er en aktiv hund, og foder hende med den fodermængde der svarer til den vægt du gerne vil have hende på, gerne giv hende mad over 3 gange om dagen hvis du har mulighed for det. I tillæg kan du give hende noget råfoder som kød, ben, fedt og indmad.

Men synes du at Akita er tynn, du har jo møtt ho noen ganger.

Det er vi hjemme, som ikkje har så veldig god peiling på hund som mener ho er litt tynn

Vætrinæren og andre som kan hund, mener ho er helt perfekt.

Men vil uansett prøve å legge på ho litt. Neste gang kan eg kjøpe det foret til akitive hunder. har nett kjøpt en 15 kg sekk, med vanlig for.

Hun er ikke for tynd, men hun er jo i den alder, hvor hun gerne skulle bygge lidt kropsmasse op, så en 1-2 kg ekstra ville ikke gøre noget, da man tydeligt kan mærke ribbenene, men ikke sådan at de ligefrem stikker ud, er jo ikke altid let med kræsne hunde :)

Men giv hende lidt ekstra af foderet i forhold til det du plejer at give hende, selvfølge check om hun spiser det op, og se om et par uger(2-3) om hendes vægt/kropsmasse har ændret sig, og evt. sæt hende lidt mere op eller ned i fôr, alt efter hvordan hun ser ud/føles.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Recently Browsing   0 members

• No registered users viewing this page.

• Nye innlegg

• Enig med Simira, meld dere på et valpekurs om dere ikke allerede går/har gått. I tillegg har for eksempel Maren Teien en veldig fin kanal som heter Hverdagslydig+ (https://boon.tv/hundetrener-maren), der er det også en egen kanal for valpeeiere. Vet at flere har hatt god nytte av hennes forelesninger og videoer i valpeperioden. Finnes helt sikkert noen gratis alternativer også, men det har jeg ingen oversikt over. 
    • Først av alt må du slutte å la ham hilse på andre hunder på tur. Hvis ikke får du en hund som trekker i båndet i alle retninger, og stresser seg opp hver gang han ser en hund. Det er ikke alle som kan eller vil hilse, og det er heller ikke trygt. Prøv å holde dere til kjente, trygge hunder. Om du ikke kjenner så mange kanskje det er noen du møter ofte på tur, eller du kan ta kontakt med en klubb i nærheten, en turgruppe eller noe. Jokking er en typisk stressadferd i den alderen, og tegn på at han girer seg opp for mye. Avbryt lek eller hilsing så fort det er tilløp til jokking, og jobb med at han skal være rolig og ha kontakt med deg. For å få slutt på biting i føtter ville jeg først og fremst sørget for at han har nok biteleker, og avlede med dem. Når han først begynner å bite på føttene, stå helt stille og ignorere ham til han slutter. Jeg vil på det sterkeste anbefale deg å gå et valpekurs om du ikke har gjort det allerede. Alt dette er helt vanlig for valper i den alderen, og på et kurs vil du få hjelp til å håndtere det. Du finner også mange vanlige problemer og råd for dem i trådene under valpeprat her på forumet, så ta en titt gjennom her.
    • Kikket litt i dogweb og ser at hundene fra lundehundprosjektet ligger der sånn som alle andre, med en X på slutten reg. nummeret. Den som ble utstillingschampion var 3. generasjon, og ser tittelen ligger inne. Da skulle man jo gjerne tro at de kan ta andre championat også, og at det samme vil gjelde for cavalierprosjektet, som trossalt er ganske så ekvivalent? Det var jammen ikke lett å finne informasjon på dette! 
    • Jeg har en Dvergpuddel gutte valp som er 5 mnd. Han har siden han var ny hatt oppheng i sokker og biter og henger seg etter føttene dine så lenge d har sokker på. Hvordan få det til å slutte.    Å jokker på andre hunder under samvær ute, møtes på tur og får hilse og på alle størrelser og hunder i alle aldre. Hva gjør jeg? - helt fersk i hunde verden, ønsker kun seriøse svar😅😭
    • Er vel først fra fjerde generasjon at de potensielt kan stambokføres etter typegodkjenning?
  • Nylig opprettede emner

• Create New...