Gå til innhold
Hundesonen.no

Agility kurs SBK.


Arielle

Recommended Posts

hei var inne å så på SBK sine sider. Har lenge vært inntresert i et agility kurs og joda der var det 1 eller faktisk 2 kurs som gikk over 1 helg. Men det som var rart var det det ene kurser gikk 28.03 - 30.2 og det andre fra 29.03-2.03. Det må da være en feil? Og på det ene står det at det er 3 plasser igjen men på det andre 9plasser. Det står t begge kursene skal gå over fredag,lørdag og søndag og akkurat samme tid.

Er dette kurset vært pengene, noen som har erfaring fra kurs her?

Jeg kommer fra egersund (jeg og han jeg er sammen med så det blir 2 hunder) og tror det letteste hadde vært og bo en plass. Er det noen hytter ol. i nærheten?

Hvilke metoder bruker klubben/kursholderen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du hvem som er instruktør på kursene? Trente der i mange år, så kjenner til noen av folka.

I agility bruker man fine metoder - lokking og positiv forsterkning, med mindre du får en av klikkertrenerne som instruktør, men tviler på de har kurs for SBK uten å reklamere spesielt.

Lenge siden jeg gikk kurs der, og om du har utbytte av kurset eller ikke, er nok litt avhengig av hvilke forventninger du har. Da jeg drev der, så gikk kursene med på å lære eierne hindrene, teori og føringsteknikker. Hundene lærer strengt tatt ikke så fryktelig mye på et helgekurs.

PS. de har nok bomma på dato, ja. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei var inne å så på SBK sine sider. Har lenge vært inntresert i et agility kurs og joda der var det 1 eller faktisk 2 kurs som gikk over 1 helg. Men det som var rart var det det ene kurser gikk 28.03 - 30.2 og det andre fra 29.03-2.03. Det må da være en feil? Og på det ene står det at det er 3 plasser igjen men på det andre 9plasser. Det står t begge kursene skal gå over fredag,lørdag og søndag og akkurat samme tid.

Er dette kurset vært pengene, noen som har erfaring fra kurs her?

Jeg kommer fra egersund (jeg og han jeg er sammen med så det blir 2 hunder) og tror det letteste hadde vært og bo en plass. Er det noen hytter ol. i nærheten?

Hvilke metoder bruker klubben/kursholderen?

Nja.. Kunne det meste fra før av vi, men for at du skal få trene i ukene i SBK så må du ha tatt nybegynner kurset. Så det er vel ikke noe valg hvis du har tenkt å trene der liksom. Jeg synes de brukte for mye lokking. De la godbiter langs vippa, mønet og "balanse bommen". Min hund spiser ikke godbiter, så han gikk bare forbi godbitene uansett :) Jeg hadde 40 i feber hele helgen så jeg var vel ikke på mine beste dager akkurat :) Jeg er fornøyd da, men jeg ville brukt andre (klikker) metoder og ikke bare lokking. Venninnen min var kjempefornøyd vertfall, men hun bruker bare lokking da.

Du vil ikke angre hvis du går dette kurset vertfall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Takk begge to ☺️ Jeg vet ikke hvor mye video det blir postet her av trening, men vi poster en del på Instagram for de som vil se litt der ☺️ Tempothekelpie heter vi på Instagram. 
    • Som @maysofie er inne på, jeg vil vite at en person med utdanning innen hund og adferd er til stede og ansvarlig til enhver tid. Jeg hører om kenneler som stort sett har studenter og utenlandske ansatte uten noe særlig erfaring. Selvfølgelig kan de alltids fint mate og lufte hunder, men om man skal ha ansvaret for de rundt andre, fremmede hunder, og ikke minst sørge for at de har det bra i fremmede omgivelser, så må man ha litt mer erfaring og kunnskap. Personlig foretrekker jeg privat pass der ikke fremmede skal avgjøre om hundene mine skal omgåes andre eller ikke.
    • Jeg har klart en natt hvor hun sov i  syv timer i strekk, men det var unntaket. Men hun er ikke 16 uker enda. 
    • Det som er viktig for meg når jeg har dyret mitt på dyrehotell er at jeg er sikker på at det har det godt. Det vil si at jeg er opptatt av at de oppholder seg på en koselig, ren og hygienisk plass med stort område å bevege seg på. Jeg er også opptatt av sikkerheten til dyret. At det ikke kan stikke av og at andre dyr eller uvedkommende ikke kan komme inn til mitt dyr. Det er også viktig at de har en avtale med veterinær som kan komme straks om noe skulle skje. Jeg er også opptatt av at dyret skal få mye daglig aktivitet og lek. Det er også fint med oppdateringer daglig, gjerne flere ganger hver dag med bilder og video av hvordan dyret har det, gjerne av aktiviteter og lek.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...