Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvilken av disse ville du valgt?


Wheaten terrier

Hvilken av disse tre rasene?  

78 stemmer

  1. 1.

    • Cavalier King Charles Spaniel
      18
    • Shetland Sheepdog
      47
    • Japansk spisshund
      13


Recommended Posts

(Ps. Nydelig bilde du hadde Tina!!! Hvilken hund er det?)

Hvilken av de rasene er liksom, vanskeligst (blir jo feil å bruke det ordet kanskje, synes de virker som lettlærte og medgjørlige alle sammen), eller mest krevende av dem?

Hvrdan er gemyttsforskjellen? En Japansk spisshund er kanskje mer frempå enn en cavalier, og JP stikker kanskje av lettere? Jeg vet ikke...? :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 60
  • Created
  • Siste svar
Cavalieren :D Sheltien har for nervøst gemytt for min smak..

Sheltien har ikke nervøst gemytt!! Langt der i fra!

Det fins individer som er nervøse, men er mye på grunn av at for en tid til bake ble det alvet på mye på en spesiell hannhund som var litt nervøs. Defor fikk sheltien et dårlig rykte en perisode!!

Dette er nå blitt avlet bort i fra.

Sheltien skal være resertvert for fremmede, men på INGEN måte være nervøs!! (noe som også står MEGET tydelig i rasestandaren!)

Mine hunder er verken nervøse eller reserverte! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville nok valgt japansk spisshund. Har litt sans for de, og så har jeg hatt sheltie og må desverre si at jeg synes der var vel mye lyd... :oops:

må inrømme at jeg ikke vet om de og lager mye lyd... :oops:  Har bare sett de en del på utstilling og der var de stille...

De kan bli fryktelig gneldrete, men som regel er det bare litt lyd i dem når det kommer folk på besøk :) . Når jeg ber dem tie stille, så gjør de faktisk det :):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...