Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvilken av disse ville du valgt?

Wheaten terrier

Hvilken av disse tre rasene?  

78 stemmer

1. 1.

• Cavalier King Charles Spaniel
      18
    • Shetland Sheepdog
      47
    • Japansk spisshund
      13

Recommended Posts

Skrevet

(Ps. Nydelig bilde du hadde Tina!!! Hvilken hund er det?)

Hvilken av de rasene er liksom, vanskeligst (blir jo feil å bruke det ordet kanskje, synes de virker som lettlærte og medgjørlige alle sammen), eller mest krevende av dem?

Hvrdan er gemyttsforskjellen? En Japansk spisshund er kanskje mer frempå enn en cavalier, og JP stikker kanskje av lettere? Jeg vet ikke...? :?

• Svar 60
  • Created
  • Siste svar
Skrevet

(Wheaten terrier: Jeg ved det faktisk ikke helt :oops: ...fandt bildet på sådan en side med millioner af msn-pics...og der stod ikke hvad det var for én...men men jeg tror måske en husky eller en malamute...I må jo hjælpe mig med at gætte hvis i vil. :D )

Skrevet
Ja, lignet litt på en husky... Kanskje siberian husky?

Utrolig nydelig var den ihvertfall :D

Tror det er en malamute, ser litt for "kraftig" ut til å være SH.. :wink:

Kjempeherlig iallfall! :D

Skrevet
Cavalieren :D Sheltien har for nervøst gemytt for min smak..

Sheltien har ikke nervøst gemytt!! Langt der i fra!

Det fins individer som er nervøse, men er mye på grunn av at for en tid til bake ble det alvet på mye på en spesiell hannhund som var litt nervøs. Defor fikk sheltien et dårlig rykte en perisode!!

Dette er nå blitt avlet bort i fra.

Sheltien skal være resertvert for fremmede, men på INGEN måte være nervøs!! (noe som også står MEGET tydelig i rasestandaren!)

Mine hunder er verken nervøse eller reserverte! :P

Skrevet

Tror de fleste kan gjette hva jeg stemte, men selv om vi mener den og den rasen betyr det ikke at det er den rette for deg :wink:

Men jeg ville uten tvil allikevel valgt Sheltie!! :D

Skrevet
Sheltie er visst veldig populær i forhold til de andr to! :-o :wink:

det er jo fordi det er verdens beste rase det :) hihi :D

Skrevet

Kun i størrelse.. :) Altså jeg synes sheltien er finest eksteriørmessig, men spaniels har jo potensiale til å apportere :D

Ja, er jo litt forskjell i bruksområder :D Men du kan vel se likeheten også?
Skrevet
Jeg ville nok valgt japansk spisshund. Har litt sans for de, og så har jeg hatt sheltie og må desverre si at jeg synes der var vel mye lyd... :oops:

må inrømme at jeg ikke vet om de og lager mye lyd... :oops:  Har bare sett de en del på utstilling og der var de stille...

De kan bli fryktelig gneldrete, men som regel er det bare litt lyd i dem når det kommer folk på besøk :) . Når jeg ber dem tie stille, så gjør de faktisk det :):)

Skrevet

Hei!

Eg ville UTEN tvil valgt sheltien.

Kvifor? Fordi det er den rasen eg har, og er utruleg fornøgd! :D

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...