Gå til innhold
Hundesonen.no

Valpeshow?


bissevov

Recommended Posts

Heisann;)

Jeg har nå 2 valper i hus av rasen border collie. Dakota, blue merle tispe på 4 mnd og Mocca, brun tri på 2 mnd. hadde vært morro å stille de litt rundt på valpeshow i sommer. Like mye for sosialiseringens del som for selve showet. Vet at de ikke kan stilles etter fylte 9 mnd, men da er det agility som står på programmet;)

MEN... noen ide om hvordan jeg kan finne ut HVOR og NÅR det er valpeshow rundt omkring??

På nkk sine sider så er det liksom bare utstillinger (å som oftes er ikke border collien inkludert der...:blink: )

Blir sååååååå glad for tips:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan stille border collie, men her settes det krav om godkjente gjeterhundprøver.

Er du medlem av en klubb og også da medlem av NKK vil du motta Hundesport. Inni der annonseres det om valpshow og hvilke raser som kan være med.

Edit: rettet opp etter at jeg leste litt feil her :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet at de ikke kan stilles etter fylte 9 mnd, men da er det agility som står på programmet;)

Du vet sikkert at border collie ikke kan stilles offisielt uten godkjent gjeterhundprøve,men tenkte å bare nevne det.

Hun skrev til og med at hun vet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siste helga i april er det dobbeltutstilling i Stange, arrangert av dobermannklubben.

Hvis den ene valpen din nå er to måneder, må du dog vente med å stille den, da valpen må være mellom fire og ni måneder.

Mange valpeshow annonseres i Hundesport, og på mange av de utstillingene du finner på NKKs terminliste er det også valpeshow. Det er aldri på NKKs utstillinger, men for eksempel Moss og omegn hundeklubbs utstilling for de fleste raser i juli.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...