Gå til innhold
Hundesonen.no

Tørre poter...


Zeagle

Recommended Posts

Hva bruker dere til å holde potene myke?? :? Nemi sine poter er ganske så tørre blitt... Vi har bare brukt Spenol tidligere. Fikk anbefalt noe potesalve i dyrebutikken, men den luktet py, og var svart og lager merker i gulvet! Nei takk!!

Noe dere kan anbefale? Hva bruker dere??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva bruker dere til å holde potene myke??  :?  Nemi sine poter er ganske så tørre blitt... Vi har bare brukt Spenol tidligere. Fikk anbefalt noe potesalve i dyrebutikken, men den luktet py, og var svart og lager merker i gulvet! Nei takk!!

Noe dere kan anbefale? Hva bruker dere??

Oi, jeg har aldri brukt potesalve... men hva om du kjøper en litt fet salve på apoteket og masserer den inn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har brugt sånn "helosan" om du vet hva det er... jeg er ikke sikker på det hedder sånn i Norge. Men det har funket. Det lugter lidt af pebermynte lixom, men ikke noen fæl lugt. :)

Ja, Helosan har de på apoteket her i Norge også. ;)

Jeg brukte det på tørre sårskorper etter et salsår på hesten før. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der er sikkert flere andre grunde og, men når vejene om vinteren bliver saltet, da kan hundene godt få tørre poter i alle fald... Mille har altid døjet lidt med det om vinteren, men det er ikke noget problem med helosan i huset, og egentlig ville det nok også række at vaske saltet af hendes poter, efter en gåtur på saltede veje, men vi bruger det for en sikkerheds skyld. :) (Har det likevel i huset, fordi vi selv bruger det)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der er sikkert flere andre grunde og, men når vejene om vinteren bliver saltet, da kan hundene godt få tørre poter i alle fald... Mille har altid døjet lidt med det om vinteren, men det er ikke noget problem med helosan i huset, og egentlig ville det nok også række at vaske saltet af hendes poter, efter en gåtur på saltede veje, men vi bruger det for en sikkerheds skyld. :) (Har det likevel i huset, fordi vi selv bruger det)

Ok! Takk for svar. Da trenger jeg ikke å engste meg for vi går ikke på salta vei... men eg skal kjøpe sånn salve likevel for å ha det i hus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok! Takk for svar. Da trenger jeg ikke å engste meg for vi går ikke på salta vei... men eg skal kjøpe sånn salve likevel for å ha det i hus.

Ja, man kan jo og selv bruge det, og det funker! Er ikke bare sånn blødgørende men det renser og. Virkelig en god ting å ha i hus. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har brukt en sånn veldig fet salve som lukter litt tjære.. Den er superfin, f.eks før/etter sykkelturer. Husker ikke hva den heter, men du får tak i den på store dyrebutikker. Helosan funker også bra; hestebutikker har ofte mye greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har et kjempe tips til tørre poter!!

Streptolin spenefett!! Utrolig bra greier, holder potene myke og fine, og er forebyggende for sår og rifter!!

En boks på 1 liter koster 105 kr på felleskjøpet!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har labbefett fra Norske eteriske oljer på Alvdal. www.norske-eteriske-oljer.no

Har ikke brukt den ennå da, men tror den er bra :) hihi.. Men blir kanskje litt dyrt til stor hund, siden boksen er ganske liten. Dette står på: Strutsesalve til såre poter, gnagsår og rifter. Kan også brukes til impregnering av lær. Helt rent - helt norsk. Deklarasjon: Renset strutseolje, renset lanolin, bivoks, norske eteriske oljer fra karve og einer.

Den er gjennomsiktig og lukter nesten litt godt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva bruker dere til å holde potene myke?? :? Nemi sine poter er ganske så tørre blitt... Vi har bare brukt Spenol tidligere. Fikk anbefalt noe potesalve i dyrebutikken, men den luktet py, og var svart og lager merker i gulvet! Nei takk!!

Noe dere kan anbefale? Hva bruker dere??

jeg bruker locobase fedt krem, den er det 70% :wink: fett i og funker veldig bra både på mennesker og potene til hundene, og den er ikke farlig å få i seg hvis en har hund som sleiker seg med en gang på bena når en har smurt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har brukt en sånn veldig fet salve som lukter litt tjære.. Den er superfin, f.eks før/etter sykkelturer. Husker ikke hva den heter, men du får tak i den på store dyrebutikker. Helosan funker også bra; hestebutikker har ofte mye greit.

Er vel den vi har prøvd, men den lukter sånn... :roll: Og så lager den merker i gulvet!!! Liker ikke vaske hver dag så... :oops: :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har labbefett fra Norske eteriske oljer på Alvdal. www.norske-eteriske-oljer.no

Har ikke brukt den ennå da, men tror den er bra ;) hihi.. Men blir kanskje litt dyrt til stor hund, siden boksen er ganske liten. Dette står på: Strutsesalve til såre poter, gnagsår og rifter. Kan også brukes til impregnering av lær. Helt rent - helt norsk. Deklarasjon: Renset strutseolje, renset lanolin, bivoks, norske eteriske oljer fra karve og einer.

Den er gjennomsiktig og lukter nesten litt godt ;)

strutseolje... hihi ;) Fins det og altså ;)

Og lukter virkelig strutseolje godt? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...