Gå til innhold
Hundesonen.no

Tørre poter...

Zeagle

Recommended Posts

Hva bruker dere til å holde potene myke?? :? Nemi sine poter er ganske så tørre blitt... Vi har bare brukt Spenol tidligere. Fikk anbefalt noe potesalve i dyrebutikken, men den luktet py, og var svart og lager merker i gulvet! Nei takk!!

Noe dere kan anbefale? Hva bruker dere??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva bruker dere til å holde potene myke??  :?  Nemi sine poter er ganske så tørre blitt... Vi har bare brukt Spenol tidligere. Fikk anbefalt noe potesalve i dyrebutikken, men den luktet py, og var svart og lager merker i gulvet! Nei takk!!

Oi, jeg har aldri brukt potesalve... men hva om du kjøper en litt fet salve på apoteket og masserer den inn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har brugt sånn "helosan" om du vet hva det er... jeg er ikke sikker på det hedder sånn i Norge. Men det har funket. Det lugter lidt af pebermynte lixom, men ikke noen fæl lugt. :)

Ja, Helosan har de på apoteket her i Norge også. ;)

Jeg brukte det på tørre sårskorper etter et salsår på hesten før. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der er sikkert flere andre grunde og, men når vejene om vinteren bliver saltet, da kan hundene godt få tørre poter i alle fald... Mille har altid døjet lidt med det om vinteren, men det er ikke noget problem med helosan i huset, og egentlig ville det nok også række at vaske saltet af hendes poter, efter en gåtur på saltede veje, men vi bruger det for en sikkerheds skyld. :) (Har det likevel i huset, fordi vi selv bruger det)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der er sikkert flere andre grunde og, men når vejene om vinteren bliver saltet, da kan hundene godt få tørre poter i alle fald... Mille har altid døjet lidt med det om vinteren, men det er ikke noget problem med helosan i huset, og egentlig ville det nok også række at vaske saltet af hendes poter, efter en gåtur på saltede veje, men vi bruger det for en sikkerheds skyld. :) (Har det likevel i huset, fordi vi selv bruger det)

Ok! Takk for svar. Da trenger jeg ikke å engste meg for vi går ikke på salta vei... men eg skal kjøpe sånn salve likevel for å ha det i hus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok! Takk for svar. Da trenger jeg ikke å engste meg for vi går ikke på salta vei... men eg skal kjøpe sånn salve likevel for å ha det i hus.

Ja, man kan jo og selv bruge det, og det funker! Er ikke bare sånn blødgørende men det renser og. Virkelig en god ting å ha i hus. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har brukt en sånn veldig fet salve som lukter litt tjære.. Den er superfin, f.eks før/etter sykkelturer. Husker ikke hva den heter, men du får tak i den på store dyrebutikker. Helosan funker også bra; hestebutikker har ofte mye greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har et kjempe tips til tørre poter!!

Streptolin spenefett!! Utrolig bra greier, holder potene myke og fine, og er forebyggende for sår og rifter!!

En boks på 1 liter koster 105 kr på felleskjøpet!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har labbefett fra Norske eteriske oljer på Alvdal. www.norske-eteriske-oljer.no

Har ikke brukt den ennå da, men tror den er bra :) hihi.. Men blir kanskje litt dyrt til stor hund, siden boksen er ganske liten. Dette står på: Strutsesalve til såre poter, gnagsår og rifter. Kan også brukes til impregnering av lær. Helt rent - helt norsk. Deklarasjon: Renset strutseolje, renset lanolin, bivoks, norske eteriske oljer fra karve og einer.

Den er gjennomsiktig og lukter nesten litt godt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva bruker dere til å holde potene myke?? :? Nemi sine poter er ganske så tørre blitt... Vi har bare brukt Spenol tidligere. Fikk anbefalt noe potesalve i dyrebutikken, men den luktet py, og var svart og lager merker i gulvet! Nei takk!!

jeg bruker locobase fedt krem, den er det 70% :wink: fett i og funker veldig bra både på mennesker og potene til hundene, og den er ikke farlig å få i seg hvis en har hund som sleiker seg med en gang på bena når en har smurt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har brukt en sånn veldig fet salve som lukter litt tjære.. Den er superfin, f.eks før/etter sykkelturer. Husker ikke hva den heter, men du får tak i den på store dyrebutikker. Helosan funker også bra; hestebutikker har ofte mye greit.

Er vel den vi har prøvd, men den lukter sånn... :roll: Og så lager den merker i gulvet!!! Liker ikke vaske hver dag så... :oops: :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har labbefett fra Norske eteriske oljer på Alvdal. www.norske-eteriske-oljer.no

Har ikke brukt den ennå da, men tror den er bra ;) hihi.. Men blir kanskje litt dyrt til stor hund, siden boksen er ganske liten. Dette står på: Strutsesalve til såre poter, gnagsår og rifter. Kan også brukes til impregnering av lær. Helt rent - helt norsk. Deklarasjon: Renset strutseolje, renset lanolin, bivoks, norske eteriske oljer fra karve og einer.

Den er gjennomsiktig og lukter nesten litt godt ;)

strutseolje... hihi ;) Fins det og altså ;)

Og lukter virkelig strutseolje godt? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Jeg har hatt 50% BC-blanding. Eneste måten å holde ham fornøyd på var å gi ham oppgaver eller fysisk aktivitet, kontinuerlig. Alltid noe å fokusere på. Han var glad i sofakos, men klarte ikke engang slappe av i kroppen da. Tydlig glad og fornøyd med situasjonen, men vred seg som en ålemark, som om det å slappe av var direkte ukomfortabelt for ham. Tror ikke vi noen gang gikk en avslappet tur. Han lærte omsider å gå pent i bånd, men han vibrerte av energi mens han fokuserte på oppgaven. Gikk stakkato og så virkelig unaturlig ut. Foretrakk å få ulike oppgaver fortløpende, i flexiline. De gangene han fysisk slappet av i våken tilstand, noe han med årene lærte å gjøre, så virket han direkte deprimert og som om han var i en dyp eksistensiell krise. Ventet kun på neste to do. Nå var blandingen min kanskje en ekstrem variant, med mitokondrie-DNA fra en veldig aktiv miniatyr bruksrase, men også renraset BC som bare går tur i gangfart uten andre oppgaver, uten stress, det virker veldig ambisiøst.  Angående aktiviteter ellers: Min fikk aldri nok. Lange ski-/sykkelturer, ball, pinner og frisbee, agility og LP og hverdagstriks hjalp selvsagt med å ta brodden av stress så det var mulig å oppnå kontakt med ham og få ham behersket, men den MENGDEN mental og fysisk aktivitet som må til for å få en BC til å fremstå som rolig og avslappet uten indre stress og uten å se ut som dyp depresjon? Jeg fant den ikke. Uten noe å gnage på var alltid rastløs eller lå spent (bokstavelig talt) klar for neste move når han var våken. Jeg tenker en må tilpasse seg den rasen en har, ikke bare prøve forme en hvilken som helst rase til en slags standard for hva en anser som generelt god hundeadferd. Å gå tur er ikke en enkel oppgave for en BC. Å kreve avslappet spasertur uten "stresset" fokus på oppgaver virker urealistisk.  Min personlige mening fra anekdotisk erfaring. Om noen har en fasit, så gjelder selvsagt den.   
    • Du får sende en på Osloferie!
    • Du får det du trener på! Her har @Simira masse gode tips til deg. La hunden få oppgaver på tur som den må fokusere på, slik at hun ikke "trener" på stressnivået hun allerede har.  Variasjon er også bra, ikke sikkert hun trenger sykkeltur hver morgen eller å starte med agility før hver tur. Og sist men ikke minst, hun er 2 år. I gamledager sa vi at 1,5-2 år er omplasseringsalder, da mange hunder peaker på energinivå rundt da😅
    • Kjenner at jeg godt kunne tenkt meg å ikke ha hund
    • Hun får også en god sykkeltur hver morgen, noen ganger med trekk og andre ganger uten. I løpet av uken trener vi også lydighet, svømming, rallylydighet og spor. De siste månedene har vi fokusert mye på ro-trening i offentlige områder med mange folk og hunder. Hun er i god form og har en slank kroppsbygning, men sliter med å roe seg ned når vi er ute, selv om hun lett finner roen innendørs. Tidligere kastet vi dessverre en del pinner og ball på turer, men jeg innså i senere tid at det er med på å skape mye stress. Derfor har vi sluttet med dette for en god stund siden. Jeg forstår at dette har bidratt til å bygge opp stressnivået hennes utendørs. Men ellers har hun vært slik jeg beskriver henne, helt siden vi fikk henne.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...