Gå til innhold
Hundesonen.no

juwel record 70

Raksha

Recommended Posts

Det har tilbud på juwelkar på manglerud, men siden jeg er grønn på sånt, er det et greit startkar? Prisen er nå på rett under 1000lappen.

Skal en tur til sverige neste helg, så lurer på om jeg skal titte der heller, men vet ærlig talt ikke helt hva jeg skal se etter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et 70 liters kar til rett under 1000-lappen er et godt tilbud, - dersom det er "full pakke", det vil si med innvendig filter (pumpe), varmekolbe og lys. For nybegynnere er det anbefalt å starte med et kar på helst over 100 liter. Dette fordi det er enklere å holde vannverdier stabile og vannkvaliteten OK i et større kar enn i et mindre (under 100 l.). Så jo større, jo bedre! Du har jo også mye større valgmuligheter innen fiskearter og kan ha flere fisker i et større kar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var full pakke, ja.

Alle sier at det er enklest med over 100 liter. Men det blir så dyrt igjen... og syns de jeg ser kun selges med møbel. Det har jeg ikke plass til. Får tenke litt mer på det. :=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå kan du så absolutt få til noe fint med et 70 liters kar også, da. Bare tenk på å ikke kjøpe så mange (og store) fisker.

Feks. et lite stim med Kardinaltetraer (jeg synes de er utrolig fine), noen corydoras på bunnen samt en ancistrus + masse planter. Vips har du et flott akvarium!

(MEN - jeg kan nesten love deg at du kommer til å ønske deg et klart større akvarium om kort tid, da...)

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

(MEN - jeg kan nesten love deg at du kommer til å ønske deg et klart større akvarium om kort tid, da...)

Susanne

HÆ? Nei nå skjønner jeg ikke hva du mener.... :ahappy: Hehe

Men joda, 70 liter er fint det :D Men jeg syns vel kanskje at det var litt stiv pris? Jeg solgte mitt 110 liter til 1000 kr, og hva jeg ser rundt om på akvaforum og sånn så er det den prisen folk legger seg på for ca 100 liter.

Ha litt is i magen og titt litt rundt, det er mye fine kar å få! :yes: Hvis du følger med så kan du også få et til kaste-etter-deg-pris hos folk som er lei eller må flytte og div..

Vælkømmin te Litersykeklubben :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Besetningsforslag til et 70 liters:

Sør-Amerikansk oppsett

10 stk. neontetra el. kardinaltetra

6 stk. flekket pansermalle el. svartryggpansermalle

2 stk. (hann+hunn) macmasters dvergciklide el. kurvciklide

Asiatisk oppsett

10 stk. sebrafisk

6 stk. dvergbotia

2 stk. (hann+hunn) dverggurami

Bare noen forslag fra min side :ahappy:

EDIT: 1 000,- for et komplett 70 liters er ikke dyrt! Mange butikker selger 54 litere til samme pris...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må nok si meg enig med Marianne her om at snaut 1000-lappen for en 70 liter er litt døyt.

Min komplette 83 liter ga jeg 900,- for hos Tropehagen.

Har sett en del tilbuder på 100+ til ca. 1000,- som dukker opp i ny og ne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker og bukker. :ahappy:

Jeg vil helst ha nytt da, samt at jeg har et ørlite logistikkproblem siden jeg ikke har bil, så det må være med i beregningen når jeg skal handle. Men jeg skal titte litt mer rundt før jeg gjør noe hvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker og bukker. :ahappy:

Jeg vil helst ha nytt da, samt at jeg har et ørlite logistikkproblem siden jeg ikke har bil, så det må være med i beregningen når jeg skal handle. Men jeg skal titte litt mer rundt før jeg gjør noe hvertfall.

Æh, hva har man venner evt taxi til :yes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æh, hva har man venner evt taxi til :D

:yes: Taxi blir fort veldig dyrt når man bor langt gokk. Venner.. uhm, de kvitter seg jo med bilene en etter en... Møkkafolk!

Men hey! Vi kan kombinere med isdate, så kan du hjelpe meg å bære. Det var lurt du. :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:D Taxi blir fort veldig dyrt når man bor langt gokk. Venner.. uhm, de kvitter seg jo med bilene en etter en... Møkkafolk!

Men hey! Vi kan kombinere med isdate, så kan du hjelpe meg å bære. Det var lurt du. :ahappy:

;) Jo jøsses, med en rygg som såvidt tåler noen varer hjem fra butikken så tipper jeg at det går kjeeeempe fint! Men hvis jeg tar isen og knøttings så tar du karet, DET funker! :D:yes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:D Jo jøsses, med en rygg som såvidt tåler noen varer hjem fra butikken så tipper jeg at det går kjeeeempe fint! Men hvis jeg tar isen og knøttings så tar du karet, DET funker! :yes::ahappy:

Piff, bagateller. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Hei alle hundefolk! 😀 Jeg er på jakt etter en ny turkompis og følgesvenn. Jeg har tenkt på rase lenge og ønsker også innspill fra dere, så håper dere kan hjelpe meg. Jeg er tidligere vant med Alaska Husky da jeg har hatt 2 av den rasen, jeg elsker polarhunder og liker veldig personligheten og ærligheten til huskyene, så jeg var i utgangspunktet bestemt på en ny Alaska, men har senere sett mye på Siberian (SH grunnet at jeg liker at de er kraftigere) men så er det som trekker ned at jeg gjerne ønsker en som kan være litt løs i rundt meg når jeg holder på ute uten og stikke av, har også sauer beitende rundt eiendommen så det er jaktinstinktet som er litt vanskelig. Jeg bor på et stort småbruk med masse plass, går mye turer både i skog og på fjellet. Har også sett litt på rasen Lapsk vallhund, da de er litt like i utseende men den er en gjeterhund og har lite jaktlyst, gjeterhunder har jeg lite erfaring med og er redd det kan bli slitsomt mye lyd (helt greit med lyd når de er i aktivitet og lek) men vil ikke ha en som står å bjeffer hele dagen. Er også redd for at den skal begynne å gjete på alt. Jeg har gått litt tom for alternativer på eventuelt flere raser, og der håper jeg dere kan hjelpe. Er også interessert i å høre erfaringer fra folk som har Siberian eller Lapsk.
    • Vesle Yoshi er blitt over 2 år nå. Vi driver stort sett med blåbær løp da han er en smule overivrig på stevner og vil hilse på alle, så vi er avhengig av gjerder. Han har dog startet noen offesielle stevner. Han ble 3. beste agility hund i japaner klubben. Han er fremdeles minstemann i flokken og er kjempeglad for at båndtvangen er over, han elsker å løpe.
    • Han er helt nydelig😍  Blir veldig nysgjerrig på en sånn en dag😅
    • Tusen takk for det. Da er oppdretteren useriøs men jeg visste ikke om det før jeg kjøpte valpen. Ikke alt man kan lese om på dogweb eller Facebook.
    • Nei, seriøse oppdrettere lurer naturligvis ikke valpekjøpere. Useriøse oppdrettere gjør hva de vil.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...