Gå til innhold
Hundesonen.no

Spiste sjokolade..


12345

Recommended Posts

Det spørs helt på hvordan type sjokolade og hvor mye. Ser du tegn til at hunden blir dårlig, slapp, bleke slimhinner, svimmel, generelt uvell, så kom dere til veterinær fortere enn fort. Men stort sett så går det bra. Heldigvis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi var på førstehjelpskurs for hund på onsdag med veterinærene her, og der ble det jo selvfølgelig snakk på dette med hund og sjokolade.

De anbefaler å få hunden til å kaste opp. Iallefall om du er usikker på mengde og om det kan være for mye for hunden. Og heller få hunden til å kaste opp engang for mye, enn engang for lite!

Og det kunne gå inntil 8 timer før det var "for sent" å la hunden kaste opp..

Måten du får hunden til å kaste opp på er å ta EN spiseskje med salt og legge så LANGT bak p åtunga til hunden som du kan... Så¨komme deg ut med dyret og vente i spenning :ahappy:

Skjer det ikke noe i løpet av 5-10 minutter, gi en spiseskje til med salt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måten du får hunden til å kaste opp på er å ta EN spiseskje med salt og legge så LANGT bak p åtunga til hunden som du kan... Så¨komme deg ut med dyret og vente i spenning :ahappy:

Skjer det ikke noe i løpet av 5-10 minutter, gi en spiseskje til med salt.

En spiseskje salt? Er ikke det veldig mye? :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En spiseskje salt? Er ikke det veldig mye? :ahappy:

Det tenkte jeg og... Personlig hadde jeg blitt DÅRLIG av en spiseskje salt i munnen på en gang, og kan jo bare tenke meg hva bikkjene føler :lol: Greit nok at de skal kaste opp altså, men likevel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det var en spiseskje veterinæren her anbefalte, og som han hadde brukt på sin hund.

Jeg ga katta mi en t-skje for nioen år siden, men det var ikke nok på han til å få hn til å spy... Han bare slevet det ut igjen. Så EN spiseskje ja. Det kommer jo liksom ut igjen med engang da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøvde å få charlie (cavalier) til å kaste opp ved hjelp av seltin. Det funka dårlig, men siden jeg ikke hadde skikkelig salt turte jeg ikke kjøre på med store doser heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...