Gå til innhold
Hundesonen.no

Ipod


Wanderlust

Recommended Posts

Jeg føler meg temmelig dum som ikke helt skjønner hvordan jeg får lagt inn de sangene jeg selv vil ha inn på iTunes,for så å legge de inn på iPoden.

Når jeg lastet ned iTunes så kom alle sanger og alt jeg hadde på dataen inn, men det jeg har lagt inn på dataen i ettertid får jeg ikke inn i iTunes. Og alt av sanger som ligger i iTunes la seg på iPoden, og jeg vil da ikke ha alle sangene der(passer seg ikke helt med julesanger og slikt). Så hvordan får jeg fjernet dem? Hvordan legger jeg inn de sangene jeg vil ha? osv osv.

(Er jo så mye enklere med en vanlig mp3 spiller :rolleyes: )

Hadde hvert fint om en eller flere kunne forklart meg litt :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slett de sangene du ikke vil ha på iPoden i iTunes, og oppdater igjen. Evt er det en litt mer komplisert metode du også kan bruke, hvis du "av-haker" de sangene du ikke vil skal overføres i hovedbiblioteket ditt, og så gå inn på ipod settings og markere av "overfør kun valgte sanger" (eller no liknende).

Er det noe mer, bare spør. Jeg har masse apple hjemme :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror jeg fikk det til i går. Men en ting jeg la merke til er at når jeg kobler den til pc, så åpnes iTunes og ipoden synkroniseres.Men akkurat når den er ferdig "kobler" den seg av og begynner å lade. Og da får jeg ikke gjort noe mer. Så jeg må fikse alt i iTunes på forhånd. Tror pc'n min bør kastessnart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror jeg fikk det til i går. Men en ting jeg la merke til er at når jeg kobler den til pc, så åpnes iTunes og ipoden synkroniseres.Men akkurat når den er ferdig "kobler" den seg av og begynner å lade. Og da får jeg ikke gjort noe mer. Så jeg må fikse alt i iTunes på forhånd. Tror pc'n min bør kastessnart.

Jeg slet med det samme selv... Det er noen innstillinger som må fikses på. Skal vi se om jeg finner Ipoden min, så jeg kan koble den til og få fram de aktuelle innstillingene :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg slet med det samme selv... Det er noen innstillinger som må fikses på. Skal vi se om jeg finner Ipoden min, så jeg kan koble den til og få fram de aktuelle innstillingene :P

Det hadde hvert flott! ;) For hadde hvert lettere om jeg bare kan synkronisere den når jeg selv vil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal vi se.. Når jeg har koblet Ipoden til PCen og iTunes åpnes, får jeg opp en "forside" hvor jeg har enkelte alternativer jeg kan huke av. Det ene alternativet er "Håndter musikk manuelt", og den har jeg krysset av. Da kan jeg selv velge hvilke sanger jeg vil overføre til iPoden :P

Edit: da er iPoden koblet til uten at det skjer noe som helst, jeg velger bare sangene jeg vil ha og trykker "Koble fra iPod" når jeg er ferdig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Vi har måttet deale med en hel del mageproblemer oppigjennom. Er vel ca. en måned siden siste episode med diaré og litt nedsatt allmenntilstand, og løsningen ble Hills tørrfôr (og kun det; ingen godbiter eller annen mat) i tre uker, samt probiotika og kulltabletter. Kanskje det kan være lurt å ha et slikt "regime" i en periode med veiledning fra vet?
    • Her anbefalte også veterinæren Hill's i/d, helst boksmat men den er så dyr så jeg gikk for tørrfor. Min ble fin i magen etter to dager på i/d, i tillegg til Zoolac og Canikur. Går du for tørrfor er det viktig å bløte det opp først.
    • Høres ut som dere har det meste på stell! Kjør på tenker jeg 😁
    • Hill’s ID boksemat har vært redningen de gangene jeg har hatt erfaring med skikkelig mage-/tarminfeksjon hos hund, ikke vet jeg hvorfor denne maten er så effektiv sammenlignet med vanlig skånekost, men det er det. Burde brukes etpar dager lenger enn man tror er nødvendig, og gjerne også DiaTab eller medisinsk kull som tilskudd.
    • Vil gjerne høre deres erfaringer om hund og diare, om hvor langvarig en mage-/tarminfeksjon kan være:  Tispen min er snart 9 år gammel. For halvannen uke siden fikk hun løs mage/diare. Etter noen dager ga jeg henne probiotika, uten at det så ut til å hjelpe.  Tok kontakt med veterinærklinikken, der klinikksekretæren mente at det ikke var noen grunn til konsultasjon så lenge hun var pigg og hadde matlyst. Hun foreslo å bruke Webiotic.  Tispen fikk Webiotic i tre dager, og avføringen ble normal. Nå, tre dager etter avsluttet kur, har diareproblemet kommet tilbake (oppe to ganger i natt...). Jeg har gitt henne probiotika. Det er nå helg, og problemet er jo ikke akkurat akutt. Men har tenkt å ta kontakt med veterinæren igjen på mandag.  Jeg vet jo ikke om klinikken vil mene om tispen "kvalifiserer" til konsultasjon, siden dette ikke ser ut til å gi seg. Bør jeg insistere? I bakhodet lurer jo tanken på tarmkreft. Men altså, hunden virker pigg og spiser. Hadde blod i avføringen tidlig i sykdomsperioden, men ikke nå.  Noen som har noen erfaringer å komme med?  
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...