Gå til innhold
Hundesonen.no

Min ventetråd

Miriam

Recommended Posts

• Svar 385
  • Created
  • Siste svar
Skrevet

Har jo sagt det før, men det kan ikke gjentas for ofte: gratulerer SÅ mye, dette blir moro! :) Navn kan jeg dessverre ikke hjelpe deg med, er ikke helt god på det selv *flir*

Skrevet

Nå er ikke Miriam bergenser da, så hvorfor kan ikke valpen hete Grace? Selv om jeg ser for meg litt mer grasiøse og elegante frøkner enn hva disse svarting-jentene viser seg å bli.. hehe

Skrevet

Donna etter sangen med samme navn (fra Hair) :)

Min eldste er oppkalt etter en sang (Jóga), Saeta etter en musikal (Hair - Saeta betyr hår, ganske enkelt) og Villa etter en brus :)

Janis var et råkult forslag.

Skrevet
Nå er ikke Miriam bergenser da, så hvorfor kan ikke valpen hete Grace? Selv om jeg ser for meg litt mer grasiøse og elegante frøkner enn hva disse svarting-jentene viser seg å bli.. hehe

Takk :) :)

Skrevet

Må innrømme at jeg ikke syns Grace er spesielt fint jeg heller altså.. Men det er ikke bikkja mi.. hehe :)

Skrevet

Donna er fint! Og Grace. Men jeg holder en knapp på lakris.

(Og det er og en sang, det toget som kom med masse godteri og lakrislisser og sånt..)

Skrevet

Lista så langt:

Rosa

Grace

Perle

Glede

Pink

My

Etsy

Lily

Lucy

Gypsie

Glorie

Google

Grete

Luca

Quila

Keyla

Vila

Jenna

Lakris

Janis (Joplin)

Diva

Donna

Kate

Michelle

...tror det var alle :) Så langt...

Edit: Hadde visst skrevet et navn to ganger :)

Skrevet
Edit:

Marianne foreslår Jenna *ler* Flere enn meg som får litt feil assosiasjoner til det navnet? :)

Næsj det er bare du som får det *vaske de skittene tankene til Miriam* :)

Skrevet
Næsj det er bare du som får det *vaske de skittene tankene til Miriam* :)

Haha :) Jeg spurte flere jeg kjenner og alle sa "jah... Jameson, liksom?" *flire og rekke tunge til Marianne*

Edit: Fått inn nytt navneforslag:

Holly

Skrevet
Siden du er inne på sangere og sanger:

Lene Alexandra

Sillycone

Aylar

:)

*Flir* Jeg håper du ikke blir fornærmet om de forslagene ikke blir tatt heeelt seriøst opp til vurdering? :)

Guest Snusmumrikk
Skrevet

Hehe det var Grace to ganger i lista, så det er tydeligvis noe med det navnet :)

Nei, navn har jeg ikke noe godt forslag på, men Donna var fint. Ellers syns jeg et litt rampete navn kan passe en belgerfrøken bra. Kremt... de er ikke nødvendigvis så grasiøse...

Ellers gratulerer! Dette blir moro! Og jeg er ikke misunnelig i det hele tatt. Så det så.

Skrevet
Hehe det var Grace to ganger i lista, så det er tydeligvis noe med det navnet :)

Nei, navn har jeg ikke noe godt forslag på, men Donna var fint. Ellers syns jeg et litt rampete navn kan passe en belgerfrøken bra. Kremt... de er ikke nødvendigvis så grasiøse...

Ellers gratulerer! Dette blir moro! Og jeg er ikke misunnelig i det hele tatt. Så det så.

Uh *fikse* :)

Skrevet
Det var dødsens seriøstment! :)

*Ser for seg Miriam løpe rundt etter en stokk blÅnn belgerfrøken* Sillycone! Sillycone! :)

Ja :D Særlig jeg som omtrent bor på Ekebergsletta! ;)

Skrevet

Grattis frøken! Dette er storslagent!!

Navn suger jeg på, så næææ- ingen hjelp fra meg på dette området :)

Prøv å uttale Grace/Gracie på bergensdialekt :)

Uhuuumm??

Ja, altså- jeg begynte å lure litt her jeg.. Siden Miriam ikke er bergenser, er BP det? *lure fælt på dette*

Skrevet

Åh som jeg gleder meg til å få tatt frøkna nærmere i øyensyn. :) Liker fremdeles Grace jeg, og det KAN utales på en anstendig måte, selv med geografisk betinget talefeil. :)

Ellers var jo Joplin litt kult da. Josie og Joplin. :D Spørs om det ikke blir Joppe da... Uhm, nå skal jeg gi meg med overtrøtte assosieringer.

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Det er veldig individuelt. Jeg har aldri hatt noe problem med hundene og sjelden kattene, men tok til oss en voksen omplasseringskatt som gikk etter hundene og angrep dem, han ble levert tilbake. Har tatt til meg både kattunger og voksene katter, men aldri prøvd med "ikke kattevante" voksene hunder. Har hatt Sheltie (gjeterhund) og aldri hatt noe problem, men har du hund med høyere gjeterinstinkter kan det bli problemer.  Noen ganger går det sånn også. Passhund (Jämthund) og ny ungkatt.  
    • Generelt sett, ja. Gjeterinstinktet er et "subsett" av jaktinstinkt. Det betyr ikke at det ikke kan gå, mange gjeterhunder lever jo for eksempel på gårder sammen med katter. Men å leve inne i samme hus blir fort noe annet igjen. Du kan jo snakke med oppdretter om hvordan foreldre og søsken evt. går med katt, og du vet kanskje selv hvordan hundene dine reagerer på katter og andre smådyr på tur? Selv om det er noe litt annet så gir det en indikasjon på hvor sterkt jaktinstinktet er.
    • Har gjetere høyt jaktinstinkt? Jeg har gjeterhunder.
    • Det kommer an på hunden og katten, gemyttene deres, og hvem som kom først i hus. Hunder med høyt jaktinstinkt (gjetere, mynder, terriere mm.) går generelt dårligere med katter fordi de trigges lettere til å jage dem. Vi hadde to katter da vi fikk hund, og det gikk aldri bra. Vi endte med å omplassere kattene. De var dog voksne omplasseringskatter som ikke var spesielt trygge i utgangspunktet, og vi kunne ingenting om hundetrening og fikk en rase med mye jaktinstinkt.  En voksen og trygg katt og en valp med mindre jaktinstinkt har større sjanse for at det går bra, eller en kattunge sammen med en voksen hund som ikke har vist mye interesse for å jage katter. De fleste kan trenes og tilvennes med litt kunnskap, men ikke alle. 
    • Blir det bare kaos om man har katter og hunder sammen i samme hus?  Hva slags erfaring har dere med det?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...