Gå til innhold
Hundesonen.no

Reise


Riz

Recommended Posts

Jeg vil på ferie, men er lei av de årlige sydenturene hvor man ikke opplever en skit, utenom å bli solbrent.

Jeg vil en plass hvor man kan oppleve historie, kulturer og skjønnhet, men også det motsatte; en plass hvor man kanskje ikke vil føle udelt glede hele tiden, men se virkeligheten.

Kambosja står høyt på listen min, er det noen som har vært der?

Og i sterk kontrast med Kambosja så tenker jeg litt på Venezia også, noen som har vært der?

Blir takknemmelig for flere forslag:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Myanmar er måske lidt ekstremt, og det er vanskeligt for turister at rejse rundt der, specielt fordi der stadig er problemer der, så man skal virkelig følge med i alt der sker der, ved at mange turister/hvide må betale bestikkelser.

Men hvis det er noget lignende du gerne vil se, så hellere rejse til thailand, og backpack i øst, vest og nordvest og evt, tag en tur til laos, disse steder i Thailand er uturistet, og der vil du kunne se det virkelige Thailand, nordøst Thailand der grænser op til Laos er dejligt og ikke særlig turistet heller, og det er nemt at få et visa ved grænsen, så du kan tage ind i Laos, og rejse op og se de forskellige seværdigheder, Laos er mere tilbagestående end Thailand, så stadig er det vigtigt at følge med i nyhederne der, og holde sig fra nogle få af byerne hvor der er problemer, men det er meget nemt at få oplysninger om.

Man kan så hvis man gerne vil have lidt badeferie, tage en aircon bus til syden det koster ca 100kr inclusiv et måltid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søskenbarna mine og foreldrene deres dro til Guatemala i vinter. De bodde hos tanten og onkelen sin, som driver dette hotellet i en indianerlandsby. Var visst en spesiell tur. Vet ikke om det er noe sånt du kunne tenkt deg?

De opplevde masse. (Bl. annet at de som eier hotellet, altså Monica og Terje, som jeg kjenner, fikk en liten schäfervalp. Hehe) Bare indianerene og de fattige barna der er en opplevelse i seg selv.

Du kan jo ta en titt på hjemmesiden..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for fine forslag, absolutt verdt å notere ned. Skal lese masse om disse plassene, så får vi se. :wub:

Vet ikke om det er noe sånt du kunne tenkt deg?

Jo absolutt, det er det:)

Alt av ferier som er utenom det vanlige er jeg på utkikk etter:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine
Tenkte umiddelbart Kroatia jeg...

Burde kanskje skrevet litt mer..

Vi skal iallefall på klassetur til Kroatia i sommer, og i den forbindelsen så har vi jobbet en del med landet, og hatt en fotograf på besøk som hadde vært der under krigen. Lærerne våre var der i høst og det ble visst en ganske så rørende tur. Hatet mellom innbyggerne er der fremdeles, hus er fortsatt ødelagte etter krigen, og det er store områder med minefelt.

Du kan få en kjempeflott tur i Kroatia, og du støter uansett på minner etter krigen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min bror er gift med Eka fra Georgia, tidligere Sovjetstat. De har selvsagt vært der flere ganger og min bror er frelst. Ta en titt på disse sidene som han har utviklet etter sine turer dit (jeg vurderer sterkt å bli med dem neste gang de drar):

http://www.goto-caucasus.net/

Edit: I Georgia kan man oppleve alt fra høyfjell med snø midt på sommeren til Svartehavet med sine herligheter :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Vi har måttet deale med en hel del mageproblemer oppigjennom. Er vel ca. en måned siden siste episode med diaré og litt nedsatt allmenntilstand, og løsningen ble Hills tørrfôr (og kun det; ingen godbiter eller annen mat) i tre uker, samt probiotika og kulltabletter. Kanskje det kan være lurt å ha et slikt "regime" i en periode med veiledning fra vet?
    • Her anbefalte også veterinæren Hill's i/d, helst boksmat men den er så dyr så jeg gikk for tørrfor. Min ble fin i magen etter to dager på i/d, i tillegg til Zoolac og Canikur. Går du for tørrfor er det viktig å bløte det opp først.
    • Høres ut som dere har det meste på stell! Kjør på tenker jeg 😁
    • Hill’s ID boksemat har vært redningen de gangene jeg har hatt erfaring med skikkelig mage-/tarminfeksjon hos hund, ikke vet jeg hvorfor denne maten er så effektiv sammenlignet med vanlig skånekost, men det er det. Burde brukes etpar dager lenger enn man tror er nødvendig, og gjerne også DiaTab eller medisinsk kull som tilskudd.
    • Vil gjerne høre deres erfaringer om hund og diare, om hvor langvarig en mage-/tarminfeksjon kan være:  Tispen min er snart 9 år gammel. For halvannen uke siden fikk hun løs mage/diare. Etter noen dager ga jeg henne probiotika, uten at det så ut til å hjelpe.  Tok kontakt med veterinærklinikken, der klinikksekretæren mente at det ikke var noen grunn til konsultasjon så lenge hun var pigg og hadde matlyst. Hun foreslo å bruke Webiotic.  Tispen fikk Webiotic i tre dager, og avføringen ble normal. Nå, tre dager etter avsluttet kur, har diareproblemet kommet tilbake (oppe to ganger i natt...). Jeg har gitt henne probiotika. Det er nå helg, og problemet er jo ikke akkurat akutt. Men har tenkt å ta kontakt med veterinæren igjen på mandag.  Jeg vet jo ikke om klinikken vil mene om tispen "kvalifiserer" til konsultasjon, siden dette ikke ser ut til å gi seg. Bør jeg insistere? I bakhodet lurer jo tanken på tarmkreft. Men altså, hunden virker pigg og spiser. Hadde blod i avføringen tidlig i sykdomsperioden, men ikke nå.  Noen som har noen erfaringer å komme med?  
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...