Gå til innhold
Hundesonen.no

Cavalierene Oscar, Tequila og Leah


Baby

Recommended Posts

Starter en ny tråd da den gamle ble så rotete!

Oscar

2520Januar20043.jpg

Oscar er ikke akkurat den beste representanten for rasen sin kan man si.

Han er alt for stor og har for lite pels. Men jeg liker han akkurat som han er jeg da.

Han fyller 3 år i Mars og er full av fart.

Vi har trent endel agility, og startet fire ganger. To i vanlig agility og to i agility hopp. Men vi disket hver gang. Han har det med å løpe ut av banen, for der kan det være damer. En av gangene var pga varmen da. Han hater å jobbe i varme.

Oscar elsker tisper, han gjør alt for å komme seg til en og lukker ørene fullstendig.

Vi har nå sluttet med Agility for Oscar har PL grad 1 på det ene benet og HD grad E på begge ben med forkalkninger. Vi har heldigvis ikke merket noen ting til det, men vil ikke utfordre skjebnen heller.

Nå trener vi lydighet og det er moro. Vi har en gang for lenge siden startet klasse 1. Da fikk vi 122,5 i poeng. Er egentlig veldig fornøyd med det. Ble en dobbelkommando ved fri ved fot når han prøvde å stikke ut til en dame, også var jeg så uheldig å trampe han på halen og etter det holdt han jo seg litt unna meg. Også nullet vi på fellesdekk. Fellesdekk er liksom det vi sliter med da. Han er alt for glad i damer og reiser seg for å hilse på de.

I høst tok vi apellmerket og til våren kommer vi forhåpentligvis til å starte klasse 1 igjen. Vi får bare trene masse på fellesdekk. :blink:

Vi har også gått endel blodspor, det siste året har det desverre blitt alt for lite, men har planer om å komme igang igjen til våren.

Tequila

2520Januar20041.jpg

Tequila er prinsessa og sofagrisen i huset. Hun blir 2 år i Mai.

Hun var mitt lille utstillingshåp og skulle muligens oppfylle drømmen min om å få et valpekull, men slik gikk det ikke.

Tequila har nemlig PL grad 2 på begge ben.

Hun elsker å kose og er en skikkelig kosegris. Hun elsker også å løpe og leke ute i skogen og sammen med andre hunder. Vi trener litt lydighet, men har ikke noe mål med konkurranse med henne. Har også tenkt å prøve litt spor med henne til våren.

I motsettning til Oscar så er Tequila en veldig liten Cavalier, litt i det minste laget for noen faktisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilder skal bli. :console:

Ut på tur

reflex.jpg

Her liker Tequila å sove på kveldene

teq-1.jpg

Oscar i lek med Rino

0004.jpg

0009.jpg

Tequila i fullt firsprang

0042.jpg

0052.jpg

0063.jpg

0060.jpg

Tequila med 4 mnd gamle Siri og Timmie etter seg

0055.jpg

Oscar, Tequila og Theo

0068.jpg

Oscar, Theo, Timmie og Rino

0085.jpg

0086.jpg

Rino, Siri, Timmie, Oscar, Theo og Tequila

0079.jpg

Veddeløpsbikkja mi. :rolleyes2:

2020Januar20051.jpg

Hopp og sprett

2020Januar20033.jpg

Oscargutten

2020Januar20064.jpg

2020Januar20078.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende. Vet du fra hvem hun skal ha valp da?

Ja, de skal ha masse pels på labbene. :(

Dog så kan de stusses og avrundes når de skal stilles, men det skal ikke vises.

Her er min mors tispe, Lady, hun er snart 9 år gammel. Syns hun holder seg godt jeg!

img_lady.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Hun vet ikke hvem hun skal ha fra ennå. Hun har vært i kontakt med Gostuen, Carmin Pal og Lishuse. Har du noen erfaring med disse? Er ikke så enkelt når man er førstegangseier og ikke er kjent i miljøet.

Du kan gjerne sende meg en PM:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Her er et par bilder fra i dag. :icon_redface:

21Mars006.jpg

21Mars032.jpg

21Mars037.jpg

Desverre har Lady forlatt oss nå. Hun skulle blitt 9 år i Juni, men for en mnds tid siden ble hun syk. Hun hostet veldig og vi fryktet at det var hjertet. Hun hadde nemlig hatt en liten bilyd i noen år.

Det stemte desverre, hun hadde begynnende hjertesvikt og vann på lungene. Vi fikk med oss hjertemedisin og vanndrivende.

Vanndrivende gikk hun på i 2 uker og ganske med en gang etter vi sluttet med det ble hun verre igjen. Så den helgen ble hun veldig dårlig, vi fikk skrevet ut mer vanndrivende og det fungerte etterhvert litt, men langt fra nok.

Lady slet med å få puste, hun sikklet, hostet og det bråkte skikkelig i henne når hun pustet. Hun kunne ikke ligge for da fikk hun ikke puste. Pga vanndrivende så tisset hun også på seg. Dette begynte på torsdagen og på lørdagskveld hadde medisinene fungert litt så hun klarte å ligge. Bra var det for nå begynte også beina å svikte.

Hun var også skjev. Hun siklet på venstre side bare og hun helte til venstre når hun gikk, jeg syns hele hunden var skjev så jeg misstenker slag i tillegg.

Søndag var hun mye bedre, ga til og med fra seg et lite boff.

Mandag dro jeg til dyrlegen med henne og hun hadde fått mye mer vann i lungene og hjertet hadde vokst mye mer siden sist (ca 3 uker siden). Vi kunne få med mer vanndrivende hjem, så kunne vi få ha henne hos oss i påsken, men etter påske så var det nok slutt.

Så bestemte at hun skulle få slippe der og da, hun hadde hatt nok vondt og det ville bare vært å pine både henne og oss å vente lenger.

Nå har hun ikke vondt mer. Hvil i fred Lady.

15.06.99-10.03.08

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
  • 4 months later...

5 Juli kom lille Leah i hus, en lita skjønn prinsesse full av ramp!

Gostuen's Leah Amazing Big Surprise er hennes fulle navn.

1218998660_resized.jpg

1219516655_resized.jpg

1219529609_resized.jpg

1219516773_resized.jpg

Ellers så ble Tequila operert for Patella Luxasjon i det ene kneèt 16 Juli. Det har helet veldig bra, og på tirsdag blir hun friskmeldt. Om en mnds tid skal det andre kneèt opereres.

Oscar koser seg i sola

1219516695_resized.jpg

1219529617_resized.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk. :whistle:

Du har ikke Cavalierene du hadde lenger?

Nei, jeg har ingen av de lenger. Lara leverte jeg tilbake til oppdretter, 1,5år gammel (av spessielle grunner, kort fortalt var vi for aktive for henne). Ebbe måtte avlives i fjor pga hjertesvikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff så trist. Vi måtte avlive Lady i Mars vi også, pga hjertesvikt.

Hvor gammel ble Ebbe?

Ebbe ble bare 7,5år, men han hadde bilyd på hjertet fra han var valp, så da er det jo ikke verst at han ble såpass...

Han hadde jo også epilepsi og det hjalp ikke på hjertet med kraftige anfall...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Uff, kjipt med UVI. Men bra du fikk sove 6 timer sammenhengende, det er jo ganske lenge.  Jeg tror det allerede er blitt en vane for han å våkne i 4-tiden. Han våknet igjen i natt. Lå litt å tygget på sengen og styrte, så sovnet han etterhvert. Og igjen når alarmen går klokken 7, så vil han bare sove videre, så det er virkelig ikke noe stort behov for å tømme seg. Så nå er det bare å få bort den vanen tenker jeg, så får jeg sove natten igjennom 😊
    • Så bra Her har ho begynt å tisse inne, så da var UVI et faktum.. Men men, det skjer ofte med valper.  I natt sov ho i 6 timer sammenhengende, deilig. 
    • Sjekker om det lukter tiss hvor? Nei. Får det veldig godt med meg om han tisser inne, så trenger ikke å leite eller lukte. Det er en stor dam der hvis han har tisset 😂 Har gått over til å gi han tørt for til siste måltid, også har jeg faktisk vært litt "streng" og ikke luftet han på natten med mindre han virkelig gir tegn på at han må. Han har våknet 2 ganger denne uken, og ikke gitt tegn på at han virkelig må ut, bare sånn "kan vi stå opp nå, jeg er ferdig uthvilt" aktig greie. I dag virket det som han ville sove videre når klokken ringte 7, selv om han forsøkte å vekke meg i 4-tiden, så jeg tror absolutt han klarer å holde seg. 
    • PS: er det andre enn meg som går rundt å sjekker om det lukter tiss hele tiden???
    • Min har holdt seg stabil frem til nå.  Jeg har begynt å sove oppe, den sover nede i bingen. Tydligvis så sover jeg tungt, for idag etter 7 timer var hele buret og valpen fullt av tiss. Dette har ikke skjedd før... så hektisk morgen..  Lurer litt på hva jeg skal gjøre nå. Prøve igjen og se om det var et uhell, eller bare sove 6 timer så ut...
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...