Gå til innhold
Hundesonen.no

Presentasjon av oss :)

TeamFånna

Recommended Posts

Skrevet

Heisann!

Jeg heter Cecilie og er 14 år. Bor her å Midsund med moren min, fire katter og to hester :P

Vet ikke helt hva jeg skal skrive om meg selv, men her får dere lese om dyrene våre ihvertfall! :blink:

Kattene ; ) :

PUSEMOR (aka Tussi, Tarzan)

Pusemor er en ganske stor hunnkatt med mye pels :D

Hun er ca 6 år gammel. Dette er dronningen (need I say more?)

TASSEN (aka Svartepus, Tassefass, Tassefar, gamlefar)

ca. 4/5 år gammel hannkatt, som vi skaffet oss når vi ga opp pusemor.

Tassen er liten (i forhold til Pusemor) og nett : ) Han er helt svart, og blir veldig tjukk om vinteren. Han ser ut som en helt vanlig katt, bortsett fra halen! Halen ser ut som at den kommer fra en gris eller noe den er i en stor krøll, liggende oppå ryggen til katten :P

PUSUR

Snart 1 år gammel hannkatt. Han er sterkt oransje, og svært stor. Pusur er sønnen til Pusemor og er stallkatten vår, dvs han bor i stallen med hestene :P

FANTASIA (aka Fanta, Fantalucia, Fantastica osv..)

Fantasia ble født i august og er den yngste katten, hun er den hjemmeværende dattera til Pusermor;)

Hun har en solid blanding av farger på svart, oransje og hvitt! Hun er den som holder humøret oppe her hjemme på regnværsdager ; )

Så var det de to hestene : D :

LØNSVOLL DOKKA

Dokka er en kaldblodstraver som blir 19 år i år. Hun er min hest, som jeg fikk som forskudd på konfirmasjonspengene :P

Dokka har vært litt av en utfordrin, siden hun er den første hesten min, men ingen førstegangshest. Hun er traver og har tjent inn en god sum penger og produsert en fin gjeng med føll, hun gikk som traver til hun var 7-8 år, og som avlshest helt siden. Når jeg kjøpte henne var det klart at ingen hadde ridd henne på to-tre år. Hun var desutten ikke omskolert heller. Jeg har jobbet mye og hardt med denne hoppa, og begynner nå å få igjen for det ! ;)

ØYSVARTEN

Svarten er den snart 11år gamle nevøen til Dokka. Han er også kaldblodstraver, men aldri vært travtrent :P Han er helfòrhesten til moren min. ; ) En fantastisk ridehest med et UTROLIG mykt og fint ganglag !

IMG_1877.JPG

Dokka og Pusur

Spør om det er noe du lurer på : )

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
    • Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
    • Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...