Gå til innhold
Hundesonen.no

Mengde

Fjelljenta

Recommended Posts

Skrevet

Jeg har en alaska husky som er "pensjonert" trekkhund... Mitt spørsmål er hvor mye gir dere hunden deres ved bruk av V&H ?

Hun har ekstremt lett for å legge på seg om en er uforsiktig med fôringa....

Litt kommer hun nok kanskje til å legge på seg da hun har gått fra trekking til å bli sofagris, men vi er ute å går tur hver eneste dag.. dessverre er trekklysten helt borte så snørekjøring er uaktuelt, men hun løper fint vedsiden av... men så var det denne båndtvangen da...

Men håper noen kan fortelle meg sånn ca hvor mye de gir sinn hund :blink:

Skrevet

Jeg gir de anbefalte 2% av kroppsvekten, og det passer for min hund. Du får bare prøve deg fram: legger hunden på seg, gi mindre - går den ned i vekt, gi mer. Det er desverre ikke noe fasitsvar :blink:

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Zelda vokser som ugress, dessverre i så stor grad at hun har litt problemer med muskulære spenninger (håper iallefall det er alt det er), men vi koser oss masse og hun utvikler seg fint tross alt og litt enkel behandling holder ting i sjakk. Gleder meg dog til hun ser litt penere og mer balansert ut, så fort fronten tar igjen bakparten så skyter bakparten fart igjen og vokser 5 cm "over natten".  Og håper hun ikke blir alt for stor. 🙈 Håper på mange fine valpevennlige turer ila høsten,  har så smått begynt å trene litt, lærer utrolig fort, men merker godt at det ikke er en rase som er avlet for bruk lenger. Iallefall ikke særlig målrettet. Men det bor en del i henne så tipper det blir en gøyal hund å trene på sikt når man bare får kanalisert det litt bedre.   
    • Det er hundrevis av hunderaser, så det er litt av en jobb å liste alle. I prinsippet er kanskje myndene de mest krevende fordi de er selvstendige, egenrådige og har høyt jaktinstinkt. Men det er også individuelt.
    • Hvilke hunderaser er vanskeligst å ha løse utenom båndtvangen? Sikkert de med mye jakt. Men hvilke?
    • WOW!! Grattis😍🥳 Superbra jobba!!
    • Gratulerer så mye. 👏🤩
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...