Jump to content
Hundesonen.no

Hunden min vil ikke spise


Fjelljenta

Recommended Posts

Posted

ikke vært noen problemer med matlysten så langt, men plutselig i går kveld skulle den ikke ha mat, ikke den beste godisen som finst heller.... Magen hennes var ikke helt på topp i dag... Hun er frisk å rask ellers, så mye mulig det er noe hun har spist. Vi har heller ikke byttet fôr fra det hun fikk før, men hun fikk mer vom/våtfôr kanskje vi bør begynne bruke det også...

Noen gode tips? Maten hennes står fremme i 10-15 min før vi tar den bort.. men hun bryr seg FINT lite om at det kommer mat...

å når hun ikke vil ha godis heller da... litt oppgitt...

Posted

Bare la henne være. Tilby henne mat når hun pleier å få mat, spiser hun ikke da så fjernes den etter 10 min, og dropp å lokk henne. Tenk på deg selv om noen skulle vifte med det beste du viste under nesa om du ikke var frisk i det hele tatt, en blir ikke mindre dårlig av det. Så mitt råd, la henne være helt i fred, fortsetter hun med dette på mandag også, så ville jeg reist til vetten på tirsdag. Det du kan prøve å gi henne litt kefir om hun har diare.

Husk å ha godt frisk vann fremme til henne hele tiden, gjerne med litt buljong i vannet, på den måten får hun i seg litt salt også.

Om hun begynner å spise litt igjen, så kan det være lurt å begynne med noe forsiktig, som litt ris og litt kyllingkjøtt, dette er lett og god mat.

Sist men ikke minst, ikke stress med dette! Hun kommer seg nok fortere enn du aner.

  • 2 weeks later...
Posted

enig i det. de kan jo faktisk gå noen dager uten mat. de tar ikke skade av det.

det går nok over

  • 2 weeks later...
Posted
Husk å ha godt frisk vann fremme til henne hele tiden, gjerne med litt buljong i vannet, på den måten får hun i seg litt salt også.

Buljong i vannet!?? Beklager, men er du helt fjern eller..?! Du gir da vel ikke hunden buljong i drikkevannet! Vannet skal være rent og ikke fullt av salt og andre krydder. Stakkars nyrene til hunden din sier jeg.

Posted
Buljong i vannet!?? Beklager, men er du helt fjern eller..?! Du gir da vel ikke hunden buljong i drikkevannet! Vannet skal være rent og ikke fullt av salt og andre krydder. Stakkars nyrene til hunden din sier jeg.

Litt buljong i drikkevannet er ikke et dumt råd i denne situasjonen. Når hunder ikke spiser får de heller ikke i seg salter. Mangel på salter fører til at kroppens celler får problemer med transport av næring og avfallstoffer inn og ut av cellene, fordi mesteparten av denne transporten foregår ved diffusjon (huff, dette var ikke godt forklart). Litt tilførsel av salt vil før til at hunden kommer seg raskere. Litt er et viktig stikkord her!

Jeg tror ikke Margrete mener at hunden til daglig skal ha buljong i drikkevannet.

Posted

Ei venninne av meg hadde en hund som ble opperet i munnen, og som ikke ville spise etterpå. Naturlig nok...

Hun fikk beskjed av veterinæren å koke pølser, og så bruke pølsevannet til å bløte opp tørrforet til hunden.

Hunden slafset i seg rubb og bit etterpå!

Posted
Buljong i vannet!?? Beklager, men er du helt fjern eller..?! Du gir da vel ikke hunden buljong i drikkevannet! Vannet skal være rent og ikke fullt av salt og andre krydder. Stakkars nyrene til hunden din sier jeg.

Som ELH sier, så er saltet i buljongen bra for en hund som ikke spiser/drikker. Saltet binder vannet i kroppen og det er viktig å spare på det vannet som man får i seg når man har diare.

Og nei, min hund får ikke buljong i vannet, med mindre det er ekstremt varmt (siden de mister mye væske i varmen og jeg vil at den skal ha i seg mye væske) eller er alvorlig syk og ikke klarer å ta til seg nok vann.

Jeg fant denne linken, men gjelder for barn, da jeg ikke fant noe som gjaldt hund. Sikker på at du kan få bekreftet dette om du ringer din veterinær.

Jeg holdt på å si at nå har du lært dette til du får barn, men så så jeg i profilen at du faktisk er voksen... så kanskje lurt å ordlegge seg på en skikkelig måte så ingen mistenker deg for å være fjortis. Forøvrig burde du kunne dette om du har barn i huset, så kanskje du har lært noe nytt likevel ;)

Posted
ikke vært noen problemer med matlysten så langt, men plutselig i går kveld skulle den ikke ha mat, ikke den beste godisen som finst heller.... Magen hennes var ikke helt på topp i dag... Hun er frisk å rask ellers, så mye mulig det er noe hun har spist. Vi har heller ikke byttet fôr fra det hun fikk før, men hun fikk mer vom/våtfôr kanskje vi bør begynne bruke det også...

Noen gode tips? Maten hennes står fremme i 10-15 min før vi tar den bort.. men hun bryr seg FINT lite om at det kommer mat...

å når hun ikke vil ha godis heller da... litt oppgitt...

spiser når hu er sulten, hørt at hunder gjerne kan gå en dag eller to uten mat. (mere enn det burde du ringe til vett)

bra du ikke lar matskålen fremme døgnet rundt, for det er ikke bra for hunden.

Som ELH sier, så er saltet i buljongen bra for en hund som ikke spiser/drikker. Saltet binder vannet i kroppen og det er viktig å spare på det vannet som man får i seg når man har diare.

Og nei, min hund får ikke buljong i vannet, med mindre det er ekstremt varmt (siden de mister mye væske i varmen og jeg vil at den skal ha i seg mye væske) eller er alvorlig syk og ikke klarer å ta til seg nok vann.

Jeg fant denne linken, men gjelder for barn, da jeg ikke fant noe som gjaldt hund. Sikker på at du kan få bekreftet dette om du ringer din veterinær.

Jeg holdt på å si at nå har du lært dette til du får barn, men så så jeg i profilen at du faktisk er voksen... så kanskje lurt å ordlegge seg på en skikkelig måte så ingen mistenker deg for å være fjortis. Forøvrig burde du kunne dette om du har barn i huset, så kanskje du har lært noe nytt likevel :)

:rolleyes:

Dobbeltpost brug siteringsfunktionen mod. Einstein&Charlie

Posted

mange som stikker forskjellig mat til hunden utenom foret den skal ha, tror dette er problem at mange hunder ikke spiser hunde maten sin. jeg gir kun hunde mat til bestemte tider hver dag alldrig noe annet. maten har alltid gått ned på høykant her, og har heller ingen problem med tigging.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.


  • Nye innlegg

    • Helt enig! Savner mer aktivitet, ironisk nok, siden jeg ikke har vært aktiv her på snart 20 år. Hadde vært moro å hørt hvordan det gik nå med alle «gamle». For min del handler det nok litt om at småbarnsliv og jobb har tatt mye tid, og det at jeg har vært hundeløs i en del år. Å når jeg skriver n innser jeg også at det handler om at jeg ikke sitter å surfer på pcen lenger, forum fra mobil er ikke helt det samme. 
    • Hadde vært gøy med litt mer aktivitet her inne ja. Føler jeg ser det der ute i den virkelige verden også, er synkende aktivitet på mange arenaer. Her går det fremdeles i hund og konkurranser, mest RL.
    • Veldig synd egentlig at det er blitt sånn. For det var himla gildt her en stund.  Lurer også på hvordan det går med de eldre brukerene, og lurer på om de holder på med hund fortsatt. 
    • Det er et helt greit alternativ for hunder som ikke tåler kylling. Man må nesten prøve det på egen hund for å se om det funker. Jeg har prøvd det bare for gøy, hverken eller synes min hund
    • Tror en vanlig golden hadde passet dere ypperlig, bare vær nøye med linjene. En flat coated hadde også fungert bra.  Jeg har jaktgolden, og har hatt , og kjenner flere. Jeg tror ikke det vil passe for dere, de trenger mer arbeid. En god golden er vel så bra. Dere kan vurdere labrador, de har ofte mer futt i ræva:) Men vær obs på linjer med alt for tunge hunder, og noen hannhunder kan være skikkelig hannhunder med mye hormoner.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Create New...