Gå til innhold
Hundesonen.no

stå under marsj


linn88

Recommended Posts

HAHAH. jeg trudde du hadde sensurert før jeg leste hva du skreiv. hir hir

hehe jeg og :lol:

Lucas setter seg bare når jeg skal få han til å stå, også kommer han med labben :) men holder på å lære han det på den måten du forklarte :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

haha jeg trodde og du sensurerte :)

Går kurs nå og der lærer vi hunden ved å stoppe selv og si stå, hvis hunden står roser man, hvis hunden går framover setter vi den tilbake og sier bli stående, hvis hunden setter seg før alt dette så avbryter vi og byner på nytt :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har så vist begynt å lære det litt smått med Felix. Jeg legger en hånd veldig forsiktig her:

100_1251.jpg

og så sier jeg stå med en gang jeg legger hånden der. Så roser jeg masse!!! :lol:  funker hittil i hvertfall.. :)

Jeg lærer stå inn på samme måte. Og når jeg er sikker på at hunden forstår kommandoen så begynner jeg å gå litt i fra hunden. Bare noen steg om gangen og så går jeg rundt hunden før jeg går frem og roser den. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg lurer på hvordan dere har lært inn øvelsen stå under marsj? vil gjerne se noen ander frangangs måter :)

kom med alle erfaringer og tips nå!!! jeg lytter

Jeg starter nytt lydighetskurs i morgen, og skal i den forbindelse ta en del bilder jeg skal bruke senere. Jeg kan jo sende bilde av innlæring av "stå" slik jeg pleier å praktisere den. Måten jeg bruker tar tid å lære inn, men den funker :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min lærte stå under marsj på ca 10-15 minutter m/pause.. brukte klikker, gikk kjempe bra det.. klikket hver gang hun sto stille, så satte jeg komando på det etterhvert og sa fot,, stå.. gikk videre, ned igjen og fot.. dett var dett :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg lurer på hvordan dere har lært inn øvelsen stå under marsj? vil gjerne se noen ander frangangs måter :)  

kom med alle erfaringer og tips nå!!! jeg lytter

Kanskje du kan prøve noe slikt? Gir kommando "Stå" samtidig som du stopper hunden med hånden mot brystet til den. Pass på at du ikke står rett ved siden av hunden:-)

Diegostaa.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sånn lærte jeg det inn:

tok hunden fri ved fot. Så sa jeg stå, og stoppet hunden ved å ta en hånd foran. Hvis ikke hunden stod selv holdt jeg en hånd under magen og en foran :)

Gjorde det på samme måten :wink: Men når hun begynte å fatte det litt, strammet jeg bare båndet bokover rett etter at eg hadde sagt stå..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal prøve å lære eldstemann det i dag. :wink:

Vurderer å debutere i lydighet snart om treningen går bra. :)

Men min plan er iallefall å gi det tegnet som jeg vanligvis bruker når han skal stå, altså holde hånda opp forran han, men da forsterke det litt, også gå videre. Så får vi se hvordan det går da. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...