Gå til innhold
Hundesonen.no

Omplasserings hund ønskes

AtoMeRa

Recommended Posts

Skrevet

Hei sann..

Vi har som sagt en papillon, (født 28-10-07).. En søt liten gutt, ifra Taspitirs Kennel...

Før han hadde vi en Dverg dachs, som ble 10år gammel, da han døde av blodkreft.. Dagen etter anskaffet vi oss en Papillon, nemlig han Max..

Lille Max titter nå etter en storebror, eller lillebror..

Max brukes bare som kose hund, ikke til utstilling eller noe, bare kosehund, og det vil også den "nye" bli brukt til å..

Vi har mere enn nok kjærlighet og gi den søte gutten vi har, så derfor håper vi noen der ute har en liten papillon, eller en annen liten hund som trenger mye omsorg og kjærlighet...

Håper på positive svar...

Vi bor i Østfold, sarpsborg..

Har laget en liten film av vår papillon Max også, den kan ses her:

kan kontaktes her på forumet.

Mvh

Lasse Hansen

Skrevet

Når tenker dere å skaffe en til? For han lille Max er jo fortsatt godt under året (han var forøvrig nydelig.) Og det er kanskje litt tidlig fortsatt med en til? Men jeg har ihvertfall sett noen papilloner på finn.no til omplassering. Så du kunne evnt. søke der?

- Vilde :)

Skrevet

hadde tenkt oss en så fort som mulig egentlig, en som godt kan være litt eldre enn Max.. Vil gjerne at Max skal vokse oss sammens med en annen hund, så han har noen å leke med og sånn =)

Takk for tipset, skal sjekke litt på finn.no

Skrevet

Hva med når Max kommer i puberteten? Da er de fleste hunder litt vanskelige og egenrådige (?.) Hvis jeg skal gi deg et råd ville jeg vel ventet til Max ble en del eldre. Det kan også hende at han får mere fokus på den eldre hunden istendefor dere. Så da må dere jobbe litt slik at han skjønner at dere er "de kule"

Elendig forklart, men men :)

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Takk. Er ikke så flink i norsk.
    • Legitime = oppriktige/riktige i følge lover og regler.
    • Det finnes mange gode bøker og kurs om språk. Turid Rugaas har "På talefot med hunden" og "Bjeffing - språket som høres".  Dette er også en god jeg har i bokhylla www.dogwise.com/the-language-of-dogs-understanding-canine-body-language-and-other-communication-signals-dvd-set/ Hvis du bor på østlandet kan jeg på det varmeste anbefale språkkurset til Lundqvist hundeskole. Jeg har gått det to ganger og det er utrolig lærerikt. Det avhenger veldig av individene om de kan ordne opp selv eller ikke. Så lenge hundene oppfører seg ok mot hverandre og tar hverandres signaler så er det ok. Om det er stor forskjell i alder og adferd på dem så trenger de ofte litt hjelp for å fungere sammen. Jeg mener uansett at det er eierens ansvar å sørge for at alle hundene trives og har det greit, og ingen hunder skal være nødt til å sloss for plassen sin eller mistrives i flokken.
    • De som har flere hunder enn tre og som lever i flokk. Lar dere flokken ordne opp i alt selv? Eller tar dere helt styringa? Blir det værre da? Ønsker kun å lære mere om hundespråk.
    • Hva betyr legit? Betyr det at de er greie?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...