Gå til innhold
Hundesonen.no

Speilreflekskamera

starlight

Recommended Posts

Skrevet

Har tenkt å kjøpe meg speilrefleks lenge, men har liksom ikke kommet i gang. Har vært å sett litt på forskjellige butikker osv nå, men det er jo så utrolig my å velge blant! Blir jo kjempeinspirert av alle disse bildene sonisene tar, så nå skal jeg kjøpe fort!

Hvilke kamera har dere? Fortell litt om det, pris osv og om dere vil anbefale meg noe :hyper:

Skrevet

Først av alt; jeg vil ikke anbefale noe som helst. :) Det har jeg for lite peiling til å gjøre.

Jeg har Canon EOS 350D, kit, dvs at det fulgte med en linse på 18-55mm. Jeg venter nå på en 70-300mm Tamron linse i posten. Man merker etter to bilder sånn ca at kitlinsen ikke duger til hundebilder. På avstand vel å merke. Nærbilder er helt fint å ta med kitlinsen. Prisen for kamera + linse + minnekort 2 GB + veske var vel ca 5000. Den linsen jeg venter på nå koster 1000.

Jeg stod i valget mellom 350D og 400D. 400D er noe dyrere, ellers har det større skjerm og noen ekstrafunksjoner 350D mangler. Den større skjermen kan jeg klare meg uten, og ekstrafunksjonene trenger jeg helt sikkert ikke, amatør som jeg er. Så den ekstra prisen ble ikke veid opp for det, og jeg gikk for 350D. Jeg valgte Canon fordi jeg hadde prøvd et før, og det er et "sikkert kjøp"; det er mange her som har Canon. De har andre merker også forsåvidt, men jeg syns det var et helt kurant valg. :) Det er rimelig enkelt å bruke, men uansett har man MYE å sette seg inn i om man bare har rørt kompaktkamera før..

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Har vurdert Manchester terrier, Person russel terrier, brasiliansk terrier, og skye terrier. Tenker også på Pincher men hva er forskjellen mellom en pincher og Manchester terrier? De er ganske like utseende og størrelse. Vi vet at terriere har mere jaktinstinkt og er mere sta enn gjeterhund. Ønsker helst en av de største terrierne.
    • Hva er likheten mellom alle terrierene sånn generelt? Ønsker en terrier uten napping og vanskelig klipping. Børsting går greit. Hvordan er dem i forhold til gjeterhunder? Er oppvokst med det.
    • Så da har det ikke noe å si da? Kjekt å vite. Synes Lily er så fint navn.
    • Jøss, teksten din er veldig oppriktig og detaljert! 😊 Det merkes at du virkelig har tenkt nøye gjennom dine erfaringer og hva du forventer av hunden fremover. Det er spesielt hyggelig å se hvordan du analyserer tidligere erfaringer med corgien og puddelen og trekker egne konklusjoner – det vitner om at du er oppmerksom og bryr deg om dyret.
    • Prøver å ha mindre trykk på dobbel L på Lily og Lille sier jeg sånn man sier Lille.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...