Gå til innhold
Hundesonen.no

Klikkerkurs til helga med Neal Wallis


Nirm

Recommended Posts

I helga skal jeg på kurs med ham. Klikkerkurs.

Vi skal ha to økter, der en økt er med innlæring av ny øvelse, og en med enten en konkurranseøvelse eller problematferd. Planene var å gå med Nirm, men siden jeg ikke har så voldsomt med nye ting å lære han, så vurderer jeg å gå med Vida i stede. Hu er det jo en haug med ting å lære.

Så jeg lurte rett og slett på om folk her har gått kurs med Neal før, og veit om det er noen felt han er spesielt dyktig på som jeg virkelig BØR utnytte å få gått igjennom med ham.

Edit: Mest relevant for oss er da vanlig konkurranselydighet og RIK lydighet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
I helga skal jeg på kurs med ham. Klikkerkurs.

Vi skal ha to økter, der en økt er med innlæring av ny øvelse, og en med enten en konkurranseøvelse eller problematferd. Planene var å gå med Nirm, men siden jeg ikke har så voldsomt med nye ting å lære han, så vurderer jeg å gå med Vida i stede. Hu er det jo en haug med ting å lære.

Så jeg lurte rett og slett på om folk her har gått kurs med Neal før, og veit om det er noen felt han er spesielt dyktig på som jeg virkelig BØR utnytte å få gått igjennom med ham.

Edit: Mest relevant for oss er da vanlig konkurranselydighet og RIK lydighet...

Merete Andersen var observatør ved ett av hans kurs og her hun er jo en av de dyktigste som vi har på området.

Her kan du lese litt hva hun syns:

http://kreativtrening.blogspot.com/2007_08_01_archive.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merete Andersen var observatør ved ett av hans kurs og her hun er jo en av de dyktigste som vi har på området.

Her kan du lese litt hva hun syns:

http://kreativtrening.blogspot.com/2007_08_01_archive.html

Jeg var heller ikke imponert over kurset. Hverken det teoretiske eller det praktiske. Noen nye tips tok man jo med seg fordi det er første klikkerkurset jeg har gått da, men generelt så satt jeg ikke igjen med så voldsomt akkurat (bortsett fra bronkitt.... ). Å sitte inne i ei hytte hele dagen og se på Neal trene den ene hunden etter den andre er egentlig ganske kjedelig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var heller ikke imponert over kurset. Hverken det teoretiske eller det praktiske. Noen nye tips tok man jo med seg fordi det er første klikkerkurset jeg har gått da, men generelt så satt jeg ikke igjen med så voldsomt akkurat (bortsett fra bronkitt.... ). Å sitte inne i ei hytte hele dagen og se på Neal trene den ene hunden etter den andre er egentlig ganske kjedelig....

Eeeh, trente HAN bikkjene til kursdeltagerne? Hva skulle poenget med det være?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eeeh, trente HAN bikkjene til kursdeltagerne? Hva skulle poenget med det være?

Han trente flesteparten av bikkjene lørdagen ja. Så vi andre satt og så på det, og eier stod og hang et eller annet sted i hytta. De av oss som var kommet lengst med hundene våre, fikk trene egen hund da... Og vi kom så vidt igjennom alle hundene en gang.

Poenget? Aner ikke. Men kjedelig var det. Særlig når enkelte hunder tilbudte ekstremt lite, så det tok jo en halv evighet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hørtes kjedelig, unødvendig, poengløst og idiotisk ut. Poenget med å gå kurs er vel først og fremst å lære åssen man gjør ting i praksis, og da hjelper det fint lite å se på hvordan instruktøren gjør det med din hund når man ikke før prøvd det selv etterpå...

Neal Wallis, det var han som var instruktør på "Hundeskolen" på TV2 da de hadde hjelpehund, var det ikke? Ble ikke videre imponert over ham der heller, jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hørtes kjedelig, unødvendig, poengløst og idiotisk ut. Poenget med å gå kurs er vel først og fremst å lære åssen man gjør ting i praksis, og da hjelper det fint lite å se på hvordan instruktøren gjør det med din hund når man ikke før prøvd det selv etterpå...

Neal Wallis, det var han som var instruktør på "Hundeskolen" på TV2 da de hadde hjelpehund, var det ikke? Ble ikke videre imponert over ham der heller, jeg.

Fulgte ikke den serien, så aner ikke om han var der. Men han er en dyktig hundemann, og har jobbet mye med hund av forskjellig slag. Alt fra hundefører i politiet i USA til å trene servicehunder her i Norge og vunnet verdensmesterskapet i Modeoring (eller hvordan det skrives...).

Men man har forskjellige preferanser til hvordan man vil at et vellykket kurs skal være, og å få trent egen hund er veldig viktig for meg fant jeg ut... Har lyst å melde meg på et annet klikkerkurs, men aner ikke helt hos hvem... Ikke trur jeg at det går så mange rett i nærheten heller egentlig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han trente flesteparten av bikkjene lørdagen ja. Så vi andre satt og så på det, og eier stod og hang et eller annet sted i hytta. De av oss som var kommet lengst med hundene våre, fikk trene egen hund da... Og vi kom så vidt igjennom alle hundene en gang.

Poenget? Aner ikke. Men kjedelig var det. Særlig når enkelte hunder tilbudte ekstremt lite, så det tok jo en halv evighet...

Sånn var det på det kurset jeg også tok hos han for 100 år siden, var litt kjedelig ja. Men Tequila syns han var ekkel, sånn med en gang, så jeg trente henne selv :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Gråtass

Sånn var det ikke da jeg var på lydighetskurs med han for ett par år siden, da viste han ett metodevalg med en hund på en øvelse(neseprøve) og et annet metodevalg på en annen hund med annen erfaring på øvelsen (apportering) under teori delen. Resten av helgen trente vi ute med hjelp. Jeg var forsåvidt fornøyd med kurset, syns det var helt ok, bortsett fra prisen. Jeg syns han var en dyr instruktør for en klubb. Dessuten var det som mange andre kurs, veldig avhengig av gruppa, hva man fikk ut av det.

Men jeg har trent sammen med han i en annen setting og det var noe helt annet! Der var han i sitt ess og jeg fikk masse verdifull trening og tips å ta med videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Jeg får ofte raskere bånd med hannhunder jeg omgås, men jeg har nok selv landet på at det er tisper jeg skal ha nå. Foretrekker å ha hund som ikke skal tøffe seg eller bli tøffet på av andre hunder (og min erfaring er at dette er svært mye mer utbredt blant hanner enn tisper, selv om det det å forvente uansett kjønn blant noen raser), og synes ikke det er stas med høy kjønnsdrift hele året og stresset det kan medføre heller. Men hanner er generelt noe friskere (på den måten at det er flere tisperelaterte plager enn hannhundrelaterte) og ikke variabel i forhold til egen syklus som noen tisper er. 
    • Hannhunder kan sikkert være fine dyr for noen, men det er dessverre ikke min personlige opplevelse, og den jeg har hatt ga ikke særlige gode erfaringer med kjønnet. Jeg foretrekker helst tisper, især siden man nå ønsker drive oppdrett. Syntes de er mer seriøse, ærlige og stabile oppå det igjen. For ikke å snakke om manglende snoppevask, markering og lettere for samkjønnsaggresjon For all del, jeg kjenner trivelige hannhunder, og en gang i fremtiden var planen å forhåpentligvis importere en trivelig og fin en. Men har skjønt at å planlegge hund skal jeg ikke gjøre, det går aldri som jeg vil   
    • Jeg eier en selveier leilighet i et sameie. Helt uproblematisk. Leste vedtektene før jeg bydde/kjøpte og snakket med megler om dyrehold også først.  vi er vel rundt en 70 enheter tror jeg totalt på 5 bygg. Og jeg vet det er minst 10 hunder som bor her fast pr.d.d + folk som passer hund med ujevne mellomrom. Og en hau med katter er det også. Eneste regelen vi har er at hunder ikke skal i heisen pga allergi, det går bra siden hvert bygg kun er 4 etasjer. Tror dog det er folk som bryter den regelen ganske ofte som bor høyere opp en meg i første. 😂  Relativt nytt bygg da, ferdigstilt i 13/14 og dermed veldig god lydisolering også. 
    • Han fikk vite det når vi hadde hilsa på valpene! 😂
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...