Gå til innhold
Hundesonen.no

dilter etter hele døgnet


lise og bajas

Recommended Posts

min valp dilter etter meg hele tiden. uansett om han er i sin dypeste søvn våkner han om jeg reiser meg for å gjøre noe og følger meg.

jeg er jo i endel bevegelse når jeg er hjemme (hjemme for tiden) husarbeid osv...

får valpen nok søvn tro?

kanskje jeg egentlig burde holde sofan for at han skal få sovet nok...fnise...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ved ikke hvor langt i er kommet med alene træningen, men hvis din hund tager det helt roligt når han er alene, så vil han lægge sig til at sove efterhånden, og få dækket en del af sit søvnbehov der, og vil være sammen med flokken når i er hjemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vår Knerten er nå 7, 5 mnd, og han gjorde det samme lenge. Men nå er han tryggere på å være alene hjemme, så klarer å bli liggende i kurven sin mens vi rusler rundt. Men han holder hele tiden et lite øye med oss så vi ikke skal forsvinne ut døren :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

godt å høre at det er mer eller mindre vanlig. dette er min første valp og er litt bekymret for separasjonsangst osv..

jeg har vært hjemme sammen med ham siden han kom til oss, han er meget avhengi av matmor.

jeg kan faktisk gå ned i vaskerom osv uten at han bråker nå da...jippi...ting tar tid med denne karen gitt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er først i det siste vår har begynt å tolerere at vi går ut en tur. Nå er han hjemme 3- 4 timer alene, og tro meg, det er veldig godt å kunne ta seg en tur ut alene :whistle: Det er nok vanligere ennn mange tror! Synes også jeg bare fikk høre om hvor flinke alle andres valper var til å være alene. Som med mennesker er også hunder forskjellige og modnes i ulikt tempo :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi bor jo i blokk så vi kan ikke la hunden bråke heller. så han er med oss døgnet rundt faktisk. men jeg trener hjemmealene med ham hver dag,blir bare verre gitt.

kanskje ett slikt halsbånd med spray eller lyd hjelper ?

han lager ett forferdelig bråk om jeg løper inn på butikken mens han står i bilen også...

men det er sikkert som du sier,hundene modnes forskjellig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det jeg lurte på var søvn. jeg har fått hørt at det er så veldig viktig at valpen får nok søvn ellers kan den bli stresset og utrygg? så når den er så opptatt med å dilte i hælene på meg hele dagen så blir det lite søvn. men han sover jo som en stein om natten så det blir forhåpentligvis nok

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min erfaring tilsier at når valpen blir trøtt nok, så sovner den! Knerten diltet som sagt også mye- og lenge! Men når han ble skikkelig trøtt tok jeg kurven midt ut på gulvet så han kunne se meg i flere rom. Han prøvde lenge å holde seg våken, men til slutt tippet han. Og etterhvert vendte han seg til å sove mens jeg ruslet rundt :rolleyes: Hvis han sover hele natten så får han nok tatt igjen en del da :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en fordel med at jeg hadde en eldre tispe som Paco kunne bruke som "reserve mamma", men når jeg skulle lære han å være alene så måtte hun være med "far" på jobb. Ventet til han var opptatt med en leke, tyggeben el. så snek jeg meg inn på rommet ved siden av med døra litt på gløtt å ble der til han begynte å leite(før han begynte å lage lyd) så gikk jeg tilbake. Etter ca 1 måned begynte jeg å lukke døra å gå ut med nesten det samme, etter hvert som han ble mer tålmodig ventet jeg litt lengere. Til slutt fant han vist ut at jeg alltid kom tilbake.

Håper dette kan være til nytte puppeh.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...