Gå til innhold
Hundesonen.no

Champions i 2007


Nirm

Recommended Posts

Skrevet

NKK har jo kommet ut med statistikker på nye norske og nordiske champions i 2007. Og overraskende ( :rolleyes: ) er det utstilling som dominerer...

Men noen andre tall:

N BCH: 8 nye, derav to i IPO. Fordelt på rasene schäferhund (2), dobermann (2), rottweiler, toller, malinois og flat.

N LCH: 12 nye. Fordelt på rasene border collie (6), briard (1), schäferhund (2), labrador, flat og australsk kelpie.

N ACH: 7 nye, fordelt på rasene: pyreneisk gjeterhund, islandsk fårehund, toller, pumi, mellompuddel, sheltie og aussie.

Morsomt å se at det er flere raser som oppnår championat. :)

Edit: Endret en feil fra NKK...

Skrevet

Kult, labrador med NLCH - dårlig unnskyldning for meg å gi opp min da. :)

Artig å se at det er så mange forskjellige raser i alle grenene! (joda, 6 bc-er i lp, men allikevel)

Skrevet

Jeg bare mååå nevne at tolleren som har fått brukschampionatet i tillegg er norsk og svensk utstillingschampion, og konkurrerer i elite lydighet, og er lovende på jaktprøver. Og ehm hun er visst godkjent redningshund (ettersøk) også. Brains and beauty :) Og hun har jo og en utrolig dyktig fører!

Morsomt å se hvilke andre championater som blir oppnådd og av hvilke raser. Det var litt overvekt av gruppe 1 og gruppe 8 hunder da :)

Skrevet
NKK har jo kommet ut med statistikker på nye norske og nordiske champions i 2007. Og overraskende ( :rolleyes: ) er det utstilling som dominerer...

Men noen andre tall:

N BCH: 8 nye, derav to i IPO. Fordelt på rasene schäferhund (2), dobermann (2), rottweiler, toller, malinois og flat.

N LCH: 13 nye. Fordelt på rasene border collie (6), briard (2), schäferhund (2), labrador, flat og australsk kelpie.

N ACH: 7 nye, fordelt på rasene: pyreneisk gjeterhund, islandsk fårehund, toller, pumi, mellompuddel, sheltie og aussie.

Morsomt å se at det er flere raser som oppnår championat. :)

2 briarder ? Jeg vet om EN, mon tro hvem den andre da er ?

EDIT etter å ha sjekket statistikkene hos NKK.... Selvsagt har de gjort feil på feil på feil i sine statistikker.... Det er jo helt fantastisk hva de greier å gjøre... EN hund er oppført som N LCH uten engang å ha startet noen sinne i klasse 2. Utrolig. Jeg har til og med gjort dem oppmerksom på dette tidligere, og de har faktisk greid å fjerne tittelen fra den hunden fra DogWeb, men likevel kommer den med i statistikkene ser jeg... Også har de ført opp en hund som N UCH i 2007 som var dau allerede før årtusenskiftet. Blir jeg imponert ?

Skrevet
2 briarder ? Jeg vet om EN, mon tro hvem den andre da er ?

EDIT etter å ha sjekket statistikkene hos NKK.... Selvsagt har de gjort feil på feil på feil i sine statistikker.... Det er jo helt fantastisk hva de greier å gjøre... EN hund er oppført som N LCH uten engang å ha startet noen sinne i klasse 2. Utrolig. Jeg har til og med gjort dem oppmerksom på dette tidligere, og de har faktisk greid å fjerne tittelen fra den hunden fra DogWeb, men likevel kommer den med i statistikkene ser jeg... Også har de ført opp en hund som N UCH i 2007 som var dau allerede før årtusenskiftet. Blir jeg imponert ?

Det er ganske godt gjort egentlig.... :lol: Skulle tru det var veldig enkelt å vite hvilken hund som blir champion i hva egentlig. Vi må jo sende inn disse bekreftelsene jo.

Skrevet
Det er ganske godt gjort egentlig.... :lol: Skulle tru det var veldig enkelt å vite hvilken hund som blir champion i hva egentlig. Vi må jo sende inn disse bekreftelsene jo.

Ja, ikke sant ? Men NKK tildeler jo hunder som IKKE har oppfylt kravene til diverse championat disse titlene likevel, så om jeg er overrasket ? Nope... :P

Skrevet

Jeg vet om en riesen som ble NBch i löpet av 2007, men det er ikke sikkert at den er registrert enda da den tok utstillingsmeriten så sent som i Leto-hallen. Samme hund ble også SBCh samtidig :lol:

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Det er vel nyttig uansett hva slags pels hunden har vil jeg tro. Du skrev i startinnlegget at du har en "ikke røytefri hund"? Mente du omvendt? Det er jo stor variasjon i pelstype på hunder som ikke røyter også, men uansett må jo ørene nappes.
    • Er det nødvendig? Altså om det er lurt å ha og å bruke på pels som ikke røyter? Om det funker bra?
    • Det var jo en himla krangel her om "etikette" for noen (mange) år siden. Mange sluttet å bruke forumet etter det, antageligvis fordi de "tapte". Ironisk nok forsvant de som vant også, så den diskusjonen var jo mye vits i 😛  Ellers er det vel som flere sier, andre arenaer og livssituasjoner har tatt over. Jeg kikker innom av og til. Blir forhåpentligvis valp i september   
    • Jeg har hunder som jeg napper hår i ørene på.  Bruker earpowder, det gjør det lettere å få tak i hårene og de slipper lettere.  Noen ganger når hårene sitter langt inne, bruker jeg veneklemme (arterieklemme) for å få de ut.  Dette får du i dyrebutikk. Håper dette kan hjelpe deg.  Hvis hunden stritter imot, må det bare trenes på, så går det fint.
    • En hundefrisør kan antageligvis hjelpe deg bedre enn en dyrlege, både med den faktiske jobben og opplæring om hvordan du gjør det selv. Har du ikke fått noe veiledning av oppdretter om tilvenning og trening på pelsstell? Hvis det er en rasehund så er det også mulig at raseklubben har klippekurs eller noen som kan hjelpe.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...