Gå til innhold
Hundesonen.no

Champions i 2007

Nirm

Recommended Posts

NKK har jo kommet ut med statistikker på nye norske og nordiske champions i 2007. Og overraskende ( :rolleyes: ) er det utstilling som dominerer...

Men noen andre tall:

N BCH: 8 nye, derav to i IPO. Fordelt på rasene schäferhund (2), dobermann (2), rottweiler, toller, malinois og flat.

N LCH: 12 nye. Fordelt på rasene border collie (6), briard (1), schäferhund (2), labrador, flat og australsk kelpie.

N ACH: 7 nye, fordelt på rasene: pyreneisk gjeterhund, islandsk fårehund, toller, pumi, mellompuddel, sheltie og aussie.

Morsomt å se at det er flere raser som oppnår championat. :)

Edit: Endret en feil fra NKK...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bare mååå nevne at tolleren som har fått brukschampionatet i tillegg er norsk og svensk utstillingschampion, og konkurrerer i elite lydighet, og er lovende på jaktprøver. Og ehm hun er visst godkjent redningshund (ettersøk) også. Brains and beauty :) Og hun har jo og en utrolig dyktig fører!

Morsomt å se hvilke andre championater som blir oppnådd og av hvilke raser. Det var litt overvekt av gruppe 1 og gruppe 8 hunder da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nirm skrev:
NKK har jo kommet ut med statistikker på nye norske og nordiske champions i 2007. Og overraskende ( :rolleyes: ) er det utstilling som dominerer...

Men noen andre tall:

N BCH: 8 nye, derav to i IPO. Fordelt på rasene schäferhund (2), dobermann (2), rottweiler, toller, malinois og flat.

N LCH: 13 nye. Fordelt på rasene border collie (6), briard (2), schäferhund (2), labrador, flat og australsk kelpie.

N ACH: 7 nye, fordelt på rasene: pyreneisk gjeterhund, islandsk fårehund, toller, pumi, mellompuddel, sheltie og aussie.

Morsomt å se at det er flere raser som oppnår championat. :)

2 briarder ? Jeg vet om EN, mon tro hvem den andre da er ?

EDIT etter å ha sjekket statistikkene hos NKK.... Selvsagt har de gjort feil på feil på feil i sine statistikker.... Det er jo helt fantastisk hva de greier å gjøre... EN hund er oppført som N LCH uten engang å ha startet noen sinne i klasse 2. Utrolig. Jeg har til og med gjort dem oppmerksom på dette tidligere, og de har faktisk greid å fjerne tittelen fra den hunden fra DogWeb, men likevel kommer den med i statistikkene ser jeg... Også har de ført opp en hund som N UCH i 2007 som var dau allerede før årtusenskiftet. Blir jeg imponert ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siri skrev:
2 briarder ? Jeg vet om EN, mon tro hvem den andre da er ?

EDIT etter å ha sjekket statistikkene hos NKK.... Selvsagt har de gjort feil på feil på feil i sine statistikker.... Det er jo helt fantastisk hva de greier å gjøre... EN hund er oppført som N LCH uten engang å ha startet noen sinne i klasse 2. Utrolig. Jeg har til og med gjort dem oppmerksom på dette tidligere, og de har faktisk greid å fjerne tittelen fra den hunden fra DogWeb, men likevel kommer den med i statistikkene ser jeg... Også har de ført opp en hund som N UCH i 2007 som var dau allerede før årtusenskiftet. Blir jeg imponert ?

Det er ganske godt gjort egentlig.... :lol: Skulle tru det var veldig enkelt å vite hvilken hund som blir champion i hva egentlig. Vi må jo sende inn disse bekreftelsene jo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nirm skrev:
Det er ganske godt gjort egentlig.... :lol: Skulle tru det var veldig enkelt å vite hvilken hund som blir champion i hva egentlig. Vi må jo sende inn disse bekreftelsene jo.

Ja, ikke sant ? Men NKK tildeler jo hunder som IKKE har oppfylt kravene til diverse championat disse titlene likevel, så om jeg er overrasket ? Nope... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet om en riesen som ble NBch i löpet av 2007, men det er ikke sikkert at den er registrert enda da den tok utstillingsmeriten så sent som i Leto-hallen. Samme hund ble også SBCh samtidig :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...