Gå til innhold
Hundesonen.no

købers


lise og bajas

Recommended Posts

50 prosent tørket kjøtt:storfekjøtt,kuvom,oksetung,okselever,hjerte,

blamage,

hvete,havreflakmais,vitaminer(a,d,c,b2,b12 og h) og mineraler(jern,kopper,mangan,sink)

protein:28% fett 12% mineraler 9,6% vann 8% fiber2,7%kalcium2,0% fosfor1,03%natrium0,41% magnesium0,15% kcal354

fri for kjemisk lukt,smak og fargestoffer

fri for konserveringsmidler,antibiotika og hormonpreparater

fri for soja og vitamink3

nå lurer jeg på om dette ser bra ut...etter mitt hodet ser dette greit ut. hunden spiser av hjertens lyst,blank og fin ,fast mage og i godt humør.

noen formening? ønsker bare å fore med godt for

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er kjempefornøyd jeg å, har bare fine ting å si. Må bare få legge til at alle som fôrer med tørrfôr bør bløte opp fôret, da får hunden i seg mer næring fra fôret + at en slipper å bekymre seg for tannstein og nyreproblem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er kjempefornøyd jeg å, har bare fine ting å si. Må bare få legge til at alle som fôrer med tørrfôr bør bløte opp fôret, da får hunden i seg mer næring fra fôret + at en slipper å bekymre seg for tannstein og nyreproblem.

Du tuller vel? Oppbløtt/vått fôr er jo nettopp noe av grunnen til at hunder får tannstein! Tørrfôr er jo godt for nesten bare en ting, hehe, og det er jo nemlig pga den effekten det har på tannstein, uoppbløtt vel og merke. Og tørrfôr med anti-tannstein-stoffer i skal IKKE bløtes opp, fordi da mister det effekten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er kjempefornøyd jeg å, har bare fine ting å si. Må bare få legge til at alle som fôrer med tørrfôr bør bløte opp fôret, da får hunden i seg mer næring fra fôret + at en slipper å bekymre seg for tannstein og nyreproblem.

Helt feil. Mann skal ikke bløte opp foret hvis mann vil unngå tannstein.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å sånn ja, de fleste fôrene i dag er nok ikke sprayet med plakkfjerner men fett slik at hundene skal spise det. Det som gjør at hunder får tannstein er at magesyreproduksjoner er i ulage, det kan den bli om en fôrer vanlig tørrfôr tørt. Om en bløter fôret vil dette hjelpe, det er også best for hundens tarm. En annen grunn til ulage i magesyreproduksjon er at det er for lite kjøtt i fôret. Da er det jo kjekt med købers da. Enkelte hunder kan selvfølgelig være mer utsatt for tannstein enn andre. Å gi litt tørket vom som godbit vil også være gunstig for magesyren.

Jeg har aldri hatt tannstein på hundene mine etter at jeg begynte på købers, en hanne jeg hadde var plaget før, men det forsvant og han var skikkelig gammel og grå når jeg skiftet fôr, så jeg er ganske fornøyd ja. (gammle hunder kan ha lettere for å få tannstein)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare få legge til at alle som fôrer med tørrfôr bør bløte opp fôret, da får hunden i seg mer næring fra fôret + at en slipper å bekymre seg for tannstein og nyreproblem.

Dette er direkte vranglære.... for som er beregnet for å spises tørt mister en del av de viktige nærings stoffer om man bløter det opp...

Og at man slipper tannstein å nyre problemer er direkte vås... slutt å komme med direkte usanne ting...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, det gamle synet om å gi fôret tørt er vranglæra her. Forskning viser at oppbløtt fôr reduserer tannstein (Logan, et al., Dental Disease) ( Eller "what`s really in dog food" www.api4animales.org) Og det med at næringstoffer blir lettere tatt opp når fôret er bløtt er fordi hunden har en veldig kort tarm, det er et kjent faktum. Nå vil de fleste fôrprodusenter at du skal fôre tørt, men det er fordi det er en fordel for dem, ikke for hunden. Og det med nyreproblemer/ nyre og urinstein er også bevist gjennom forskning, om hunden ikke drikker nok vann (noe ikke alle hunder gjør) vil veskebalansen komme i ulage ved fôring av tørt fôr fordi fôret trekker til seg veldig mye fuktighet fra hundens kropp. Men selvfølgelig kan en hund leve hele livet og være frisk og spise tørt fôr, men jeg vil ikke ta den sjangsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Som @maysofie er inne på, jeg vil vite at en person med utdanning innen hund og adferd er til stede og ansvarlig til enhver tid. Jeg hører om kenneler som stort sett har studenter og utenlandske ansatte uten noe særlig erfaring. Selvfølgelig kan de alltids fint mate og lufte hunder, men om man skal ha ansvaret for de rundt andre, fremmede hunder, og ikke minst sørge for at de har det bra i fremmede omgivelser, så må man ha litt mer erfaring og kunnskap. Personlig foretrekker jeg privat pass der ikke fremmede skal avgjøre om hundene mine skal omgåes andre eller ikke.
    • Jeg har klart en natt hvor hun sov i  syv timer i strekk, men det var unntaket. Men hun er ikke 16 uker enda. 
    • Det som er viktig for meg når jeg har dyret mitt på dyrehotell er at jeg er sikker på at det har det godt. Det vil si at jeg er opptatt av at de oppholder seg på en koselig, ren og hygienisk plass med stort område å bevege seg på. Jeg er også opptatt av sikkerheten til dyret. At det ikke kan stikke av og at andre dyr eller uvedkommende ikke kan komme inn til mitt dyr. Det er også viktig at de har en avtale med veterinær som kan komme straks om noe skulle skje. Jeg er også opptatt av at dyret skal få mye daglig aktivitet og lek. Det er også fint med oppdateringer daglig, gjerne flere ganger hver dag med bilder og video av hvordan dyret har det, gjerne av aktiviteter og lek.
    • Vanlige 'gammel-manns vorter' (dog uten betennelse og puss) og dessverre kreft er vel det jeg har vært borti på gamle hunder. 
    • Takk for svar.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...