Gå til innhold
Hundesonen.no

Trenings- og kostholdstråden


Aya

Recommended Posts

  • Svar 71
  • Created
  • Siste svar
Må have lidt penge til at betale træning med :lol:

Mine sparepenge går til hundene.

Å sånn ja :lol:. Jeg bruker ingen penger på treningen jeg... jeg unner ikke sånne treningsstudioer å ta del i mine surt, oppsparte penger nemlig - så jeg bruker heller Guds frie natur :lol:.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville godt have været med her, men jeg kæmper for at spise mine måltider og spise frugt 3 gange om dagen, hvilket ikke lykkes, spiser kun 2 gange om dagen og 1 eller 2 stykker frugt, og jeg er nødt til at passe på hvad jeg spiser, da min mave er "sart" og har været det flere år, kan ikke og spiser ikke fed mad.

Ville gerne begynde at træne, men kommer først til det, når jeg får et job, og løbe må jeg ikke, så har ikke så mange alternativer ud over at gå nogle gode ture med hundene.

Bli med du også, alle deltar etter evne og behov vet du. Dessuten er du flink til å lage mat, og kan sikkert tipse oss om gode og sunne oppskrifter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joa, men det funker med grønn te/vann og, i følge forskerne i artikkelen så har det ingen effekt når det gjelder å skylle UT lagrede giftstoffer, ergo vil det fungere like greit å drikke masse, masse og spise bare rene råvarer som ikke gir det nye gifter å lagre. Sånn logisk sett? Men rensekurer fungerer sikkert helt supert de og, det går jo ut på det samme.

Du skal ikke tro på alle sånne forskninger, forskere finner somregel akkurat det de selv ønsker å finne :lol:

Juhuuuuu ! Guldseth i tubetopp .... det vil nok bli et syn *flir*.

Hihihi Gleder meg til den ;)

Måtte bare inn å fortelle dere, jeg har laget noe som er skikkelig digg, sundt og energibombe! :P

En yoghyrt (ble typen skogsbær, var det jeg hadde)

Skogsbær blanding (fås kjøpt i de fleste butikker, ligger i frysedisken. Sånne er forresten også veeeldig gode å lage daiquri av :lol: )

en banan

4 korn (sånn frokostblaningting)

og litt vann

shcmæle alt sammen oppi en blender og du har en jømmi smuuuuudi! ;) og den metter skikkelig også :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*Flir*... man drikker jo ikke annet enn EKTE vare selvsagt :lol:. Kan jeg ikke få skikkelig brus kan det liksom være det samme - da drikker jeg like gjerne vann :lol:.

Nemlig! Jeg er veldig glad i vann, og er jeg tørst drikker jeg det. Er jeg fysen, lyst på noe, men ikke helt vet hva, ja da er Cola fryktelig godt. Om det så er 16 sukkerbiter i den... :lol:

Jeg skulle veldig gjerne trimmet i guds frie natur jeg og, men jeg hater å løpe! I forhold til "min sykdom" så er det heller ikke kondistrening som er det viktigste (selv om jeg mener det hører sammen), men styrke. Det skulle verke og gjøre vondt i musklene. Ett alternativ er jo å trene hjemme, men så var det dette med selvdisiplin da...

Jeg liker EGENTLIG å trene, så det handler i grunn bare om å komme igang. jeg elsker å stå på ski, og gjør det så ofte jeg kan, men det er jo så inn i helv**e dårlige vintre. Derfor er planen å kjøpe ett klippekort (evt. to mnds abonnement eller noe) på et treningssenter, slik at jeg i hvert fall kommer igang... Helst av alt skulle jeg hatt en personlig trener, men det er virkelig altfor dyrt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skal ikke tro på alle sånne forskninger, forskere finner somregel akkurat det de selv ønsker å finne :lol:

Du skal ikke tro på alt helsekostbutikkene lover, for de har som regel produsenter bak som ønsker å tjene massemasse penger;)

Nemlig! Jeg er veldig glad i vann, og er jeg tørst drikker jeg det. Er jeg fysen, lyst på noe, men ikke helt vet hva, ja da er Cola fryktelig godt. Om det så er 16 sukkerbiter i den... :lol:

Jeg skulle veldig gjerne trimmet i guds frie natur jeg og, men jeg hater å løpe! I forhold til "min sykdom" så er det heller ikke kondistrening som er det viktigste (selv om jeg mener det hører sammen), men styrke. Det skulle verke og gjøre vondt i musklene. Ett alternativ er jo å trene hjemme, men så var det dette med selvdisiplin da...

Jeg liker EGENTLIG å trene, så det handler i grunn bare om å komme igang. jeg elsker å stå på ski, og gjør det så ofte jeg kan, men det er jo så inn i helv**e dårlige vintre. Derfor er planen å kjøpe ett klippekort (evt. to mnds abonnement eller noe) på et treningssenter, slik at jeg i hvert fall kommer igang... Helst av alt skulle jeg hatt en personlig trener, men det er virkelig altfor dyrt...

Hei! I Oslo er det utdanningssteder for personlige trenere. Ta kontakt og hør om de har en student til deg, til halv pris f.eks?

EDIT: Husk, folkens, at det skjulte sukkeret er verre enn en sjokolade i ny og ne. Det er sukker i ALT, nesten, fra kokt skinke til de "råsunne" frokostblandingene fra Axa. Ved å være litt flink til å lese innholdslister kan man spare inn mye:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil!

I de siste måndene har jeg spist aaaalt for mye godis. Det skal det bli slutt på, og jeg skal begynne å trene. Jeg skal kjøpe en slik treningsvideo (noen å anbefale?) Og trene 3-4 ganger i uka. Jeg skal jogge om morgenen i helgene, og spise mye sunnere.

Smoothie's skal jeg begynne å lage, for det er innmari godt som dessert og lunsj/frokost.

Vi skal også ha en super vanskelig gym test, som er grunnlag for gym karakteren vår (jeg må ha 5 i gym.) Og jeg må innrømme at jeg ikke klarer 25 strake push-ups med øverste delen av brystet ned i en pitteliten ball.

Sånn rensekur kunne jeg kanskje prøvd?

Mål:

- Stramme opp litt til sommeren

- Bli sunnere, for da føler man seg bedre

- Kommer i god form, for å klare en 5'er på den super vanskelige gym testen vi skal ha

Bikiniform here I come :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I'm in!:)

Føler for å komme i kjempeform!!

Akkurat nå er det tre fotballtreninger i uka. Der ene er inne i hall, med mye styrketrening. Pluss gymtimer to ganger i uka (med den gymlæreren vi har så teller det mye:P) Pluss ute med bikkja:P

Jeg spiser veldig usunt! Og veldig hakkette, kan jeg si det? Skipper frokosten, pittelitt til lunsj, og litt middag. Før store mengder kveldsmat blir inntatt :) Og innimellom der: MYE snop!!

Og forresten dere, er oliviabrød sunt eller usunt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Holder meg litt på avstand og leser og lærer :)

Haha! Trur eg gjere det samme som bcRex! Held meg litt på avstand å lærer, og etterkvart som eg lærer litt meir kan eg delta litt meir aktivt her inne! Ikkje sant peanøtter med skall er sunt? :angel: Det inneholder det sunne fettet i det minste har eg hørt! :)

Men no skal eg faktisk ut å jogge! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

EDIT: Husk, folkens, at det skjulte sukkeret er verre enn en sjokolade i ny og ne. Det er sukker i ALT, nesten, fra kokt skinke til de "råsunne" frokostblandingene fra Axa. Ved å være litt flink til å lese innholdslister kan man spare inn mye:)

Nå må man ikke bli heeeelt hjernevaska heller da. Spis normal mat, til normale tider, i normale mengder, så er mye gjort :).

Jeg spiser veldig usunt! Og veldig hakkette, kan jeg si det? Skipper frokosten, pittelitt til lunsj, og litt middag. Før store mengder kveldsmat blir inntatt ;) Og innimellom der: MYE snop!

Du kan nok gjøre mye bare ved å legge om matvanene ;). Spis skikkelig frokost og lunch, spis litt mindre til middag og dropp det store kveldsmåltidet og evt spis bare et knekkebrød eller en banan eller noe... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå må man ikke bli heeeelt hjernevaska heller da. Spis normal mat, til normale tider, i normale mengder, så er mye gjort :).

Hihi, jeg skal helst ikke ha sukker i det hele tatt jeg, hovner opp og får veldig ømme ledd og vondt i magen, så for meg er det litt mer det enn å bare bli tynn og lekker *knis*. Men uansett så synes jeg det på en måte er bedre å kose seg med en god sjokoladeplate i helgen, enn å få like mye sukker i seg gjennom kokt skinke på tørt knekkebrød:S Men du har helt rett, det er veldig viktig å ikke bli ekstrem og tippe over, men kose seg med sunn og god mat som gir energi og godt humør:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå må man ikke bli heeeelt hjernevaska heller da. Spis normal mat, til normale tider, i normale mengder, så er mye gjort :).

Joa, du har et poeng, men jeg er veldig enig med Aya i at vi sniksukrifiseres fra alle bauer og kanter! Vi får faktisk i oss veldig mye sukker via "vanlige" matvarer. (Og artikler om sukkerets skadelige virkninger er ganske skremmende lesning! :)).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er med :) Dog ikke på Ayas skinkesukkersjekkerunde, men på en sunnere livsstil. Vi prøver å vri litt på vanene her hjemme nå, og jeg sitter nå og inntar en god middag = salat med cherrytomater, kylling, skinke, løk, sopp, mais, agurk, pinjekjerner og valnøtter. En sunn og faktisk ganske mettende middag :)

Prøver først og fremst å vri litt på hva jeg putter i meg, fysisk aktivitet og å spise ofte nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil være med :) Skal begynne å gjøre meg klar for bikinisesongen :)

Mål:

- Gå ned 5 kg

- Jogge eller sykle hver dag med Turbo og få opp kondisen sånn at jeg kan få bra karakter i gym på skolen

- Generelt spise sunnere og oftere ;)

- Prøve å få trent på studio en gang i uka og svømt 1 gang i uken ;)

Tenkte muligens jeg skulle få meg blogg jeg så jeg kan holde orden på treningen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jadda, jadda, jeg er godt i gang! :)

I går var jeg på sirkeltrening med rogruppen. Dvs. en halv time med enmannskanonball og slike aktiviteter, og ca. en time med sirkeltrening. Skikkelig bra trening, og sosialt :) I morges var jeg på idrettsbygget kl 07.30, og løp en hel time *Stolt* Nå har jeg hittil trent 6 ganger denne uken, men neste uke blir nok litt roligere, vil ikke overdrive heller. ;)

Merker at jeg har fått bedre kondis nå, og det er jo gøy! Dessuten merker jeg at snopesuget ikke er så stort lengre, og det er jo veldig praktisk. Unner meg selv masse frukt, for selv om det er søtt, så er det mye bedre enn å spise sjokolade. Dessuten tror jeg at det er lettere å sprekke hvis jeg bare skal leve på knekkebrød, vann og salat ;)

I går spiste jeg torskefilét til middag(fra frysedisken, er jo fattig student). Stekte torsken og krydret den med rosmarin, laget den sunneste varianten med posepotetmos, og spiste raspet gurot til. Synes at gulroten blir mye saftigere hvis det raspes. Enkel middag, men det var skikkelig godt! ;) Hadde egentlig planlagt å spise noe annet i dag, men det var så godt at jeg tror jeg må spise det samme igjen...

Ellers så går jeg ikke så ofte på butikken for tiden, og det hindrer meg i å kjøpe godsaker... Er faktisk lurt å ikke ha butikk på veien hjem.

Når det gjelder dette med treningsstudio, så er jo det slett ikke nødvendig for å kunne trene! Jeg trente MASSE før, og var ikke medlem av et treningsstudio. Nå har jeg jo et så godt tilbud at jeg kan trene å mye jeg vil i et helt år for 550 kr... Derfor benytter jeg meg jo av det. Det er fullt mulig å gå(med staver?), løpe, sykle osv. uten å gå på treningsstudio. Dessuten må man ikke ut og jogge i en time hvis man skal jogge. Det er mulig å trene intervaller. F.eks. 4 minutter rolig jogging, 4 min rask gange osv. Om noen har en svømmehall i nærheten, så kan man jo begynne å gå der hvis prisen er OK? Svømming er gøy, og lite belastende ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er med og har allerede begynt så vidt :lol:

Min plan er ;

- Trener 3-4 ganger i uken på elixia ( Styrke, kondisjon, gruppetimer..osv)

- Kutte ut goteri, fastfood og brus så mye som mulig ( har fungert bra)

- Spise ofte og lite + drikke masse vann

Har allerede sett resultater, dog går det ikke fort. Men det er resultater iallefall :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skal ikke tro på alt helsekostbutikkene lover, for de har som regel produsenter bak som ønsker å tjene massemasse penger;)

*flirer* nei seff ikke, bruke skjønn tror jeg er en finfin ting :P

Nå må man ikke bli heeeelt hjernevaska heller da. Spis normal mat, til normale tider, i normale mengder, så er mye gjort

Jepp, ifølge kinesisk medisin så kan du spise det du vil, så lenge du spiser variert kost :P

så for meg er det litt mer det enn å bare bli tynn og lekker *knis*.

Snuppis da, du trenger da ikke bli tynn for å være lekker! :lol:

Idag har jeg trent pilates i en time og vekter etter det *klapper meg selv på skulderen* og etter det måtte jeg lage sånn supersunn smudi igjen! Snadder assa! :P

Har vært å kjøpt frossene blåbær og vanilje yoghyrt idag, så tipper det blir snadder smudi imorgen også! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag har jeg trent pilates i en time og vekter etter det *klapper meg selv på skulderen* og etter det måtte jeg lage sånn supersunn smudi igjen! Snadder assa! :lol:

Har vært å kjøpt frossene blåbær og vanilje yoghyrt idag, så tipper det blir snadder smudi imorgen også! :P

Good girl! Jeg har dessverre vært på kino, så etter en supersunn dag ble det godis der.. *sukk* Men kino er kino.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snuppis da, du trenger da ikke bli tynn for å være lekker! :ahappy:

No, no, jeg vet det, men jeg har en sånn tyypisk kropp for de som har vært veldig godt trent, og så slutter å trene/spiser mer usunt. Når jeg legger på meg legger deg seg ikke som former, som jeg synes er kjempefint, men som tydelig "ekstralag", og det er ikke så fint. Men det viktigste er jo ikke vekten, men helsen og humøret:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

No, no, jeg vet det, men jeg har en sånn tyypisk kropp for de som har vært veldig godt trent, og så slutter å trene/spiser mer usunt. Når jeg legger på meg legger deg seg ikke som former, som jeg synes er kjempefint, men som tydelig "ekstralag", og det er ikke så fint. Men det viktigste er jo ikke vekten, men helsen og humøret:)

Det er sant, men vekt og helse henger jo sammen. Jeg tror f.eks. ikke at jeg hadde hatt så vondt i knærne hvis jeg hadde veid 50 kg hele mitt liv. Ser det også på gamle tanter, de slanke har mye bedre helse enn de tjukke. (De som røkte av mine tanter og onkler er historie, men det er vel en annen sak).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

Slenger meg på :ahappy:

Mine mål:

- Gå ned betraktelig

- Spise sunnere

- Trene mer (begynner på treningssenter så fort jeg blir 16)

- Komme i skikkelig form

- Ikke spise så mye egg i lilla melkekartong.

Hitill så trener jeg rundt 4-5 ganger i uka, og har planer om å begynne å trene på treningssenter annenhver dag, helt hver dag om jeg har tid og kapasitet. Men før jeg begynner å trene inn så må jeg bare fylle 16..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

No, no, jeg vet det, men jeg har en sånn tyypisk kropp for de som har vært veldig godt trent, og så slutter å trene/spiser mer usunt. Når jeg legger på meg legger deg seg ikke som former, som jeg synes er kjempefint, men som tydelig "ekstralag", og det er ikke så fint. Men det viktigste er jo ikke vekten, men helsen og humøret:ahappy:

Jepp, det er helt riktig! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Ikke lett å få til disse oppstillingsbildene av valp 😂 Men tenker jeg skal forsøke å få til 1 bilde i måneden.    Tempo 4 måneder gammel.  12 kg og 42 cm høy. 
    • Jeg ønsker at prisene på valpene sank betraktelig. Både på blandinger og rasehunder. Grunnen til det er at når man nå tjener så utrolig godt på hvert valpekull, så er jeg redd det bli mer rovdrift på tispene. Og mer useriøs oppdrett. Jeg vet om flere som sper på pensjonen ved å avle kull etter kull, år etter år (på flere tisper, men likevel). Han ene får opp til ca 50 valper pr. år, og sånn har han holdt på i mange mange år. Blir penger av det gitt... 
    • Han får typisk siste måltid i 20-tiden, og da er det oppbløtet, så han får i seg mye væske da. Har tenkt at dette kanskje er litt for seint og at han da får full blære en gang midt på natten. Vi legger oss ca. 22:30 og står opp klokken 07, så det er jo over 8 timer. Men som sagt har han jo klart dette fra han var 2 måneder gammel, så jeg syns det er rart at nå som han er større, så skal han plutselig ikke klare å holde seg lenger. Ja, jeg er streng på at det er kun ut for å tisse og bæsje. Han får ikke begynne å leke med pinner osv. Han sovner fort igjen etter å ha vært på do, så det er bra! 
    • Litt av problemet er at om man avler renrasede hunder så får man konsekvenser i det at man ikke får registrert valpene, mens med blandingshunder så er det litt mer "fritt frem". Dessverre. Og det er lite man kan gjøre så lenge hundene har tilgang til mat, vann og ly, og får det tilsynet de har behov for helsemessig.
    • Hei.. Jeg blir så frustrert.. Noen jeg så hadde valper liggende ute på finn i starten av året (valpene født i Desember), har nå parret tispa igjen på første løpetid etter forrige kull, dette skjer så ofte og jeg blir kvalm! Er det virkelig ingen lov som skjermer de stakkars tipsene for sånt? De blir jo brukt som pengemaskiner. "Oppdretter" får søte små valper og itillegg så tjener de GODT på det, vinn vinn tenker de..  Ikke bare skal de ha nytt kull, men rett etter å solgt valpene fra forrige kull så ble både mor og far (de eier begge selv) lagt ut for omplassering på finn, dette ett eller annet vås om at de skulle bruke tid på Gud og hadde blitt frelst og blabla. Jeg blir helt paff.. Men viser seg jo at hundene aldri ble omplassert allikevel for nå har de lagt ut ny annonse om at de venter valper i August, fra samme tispe og hannhund... Har forresten screenshot fra annonsen til forrige kull. Er det lov å holde på sånn? Rådrift på tispa for at de har funnet ut at de tjener gode penger på det?!  Gjelder forresten Malamute/husky blanding, hvite hunder, du finner de på finn 🤪
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...