Gå til innhold
Hundesonen.no

Trenings- og kostholdstråden


Aya

Recommended Posts

Etter inspirasjon fra et annet forum tenkte jeg å lage denne tråden, sånn at vi som har som mål å trene og spise sunnere kan oppmuntre hverandre, oppdatere hverandre og inspirere hverandre. Det går lettere når man er flere! Skriv først hva som er dine mål og hva du ønsker- sunnere livsstil, gå ned i vekt, starte maraton? Deretter kan vi skrive hvordan vi har tenkt til å gå frem, og så må vi bare være flinke til å tipse hverandre og hjelpe hverandre. Noen som er med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 71
  • Created
  • Siste svar

Oh, for en kjekk tråd! I'm in I'm in!

Jeg synes at det har blitt for lite trening og for mye usunn mat, spesielt etter at jeg sluttet å være aktiv innen idrett. Derfor har jeg bestemt meg for å komme i skikkelig god form fremover, og forhåpentligvis se bedre ut til sommeren. Bedre med muskler enn flesk, vel? :lol: Før trente jeg 7-9 ganger i uken, så jeg savner å være i skikkelig god form!

Jeg har de siste ukene begynt å spise mer fornuftig til hverdags, og har byttet ut usunne kaloribomber med sunnere alternativ. Ut med loff, og inn med grovbrød. Dessuten spiser jeg mye frukt og grønt som appelsiner, epler, ananas, melon, gulrøtter, salat, pære osv. Det er jo kjempegodt! Jeg liker fisk, så prøver å spise en del av det. Dessuten spiser jeg det sunne lyse kjøttet, og unngår vanlig kjøttdeig. Snop og godsaker er egentlig litt off limit, men kan til nød nytes i helgene hvis jeg skal i/har besøk eller noe :lol:

Treningen har jeg virkelig tatt tak i, og forrige uke trente jeg mandag, tirsdag, onsdag, torsdag og fredag, men var litt slapp i helgen... Denne uken har jeg hittil trent fire ganger, men har planer om å trene ca. 3-4 ganger til før uken er omme. Merker at jeg kan løpe fortere og lengre nå, og at jeg generelt er i bedre form. Løper mye, ror en del og trener litt styre. Èn gang i uken er jeg med på sirkeltrening.

Det er gøy å trene, og enda gøyere når jeg blir i bedre form :lol: Ellers så spiller jeg tennis, og er med i rogruppen her oppe. I rogruppen har vi testuker, og et av mine mål er å få til en skikkelig bra 2000m test neste gang. Helst vil jeg ro raskest av jentene på testen(tviler på at jeg klarer det), og blir misfornøyd hvis jeg blir dårligere enn nummer 2...

Så kort oppsummert, mine mål:

1. Komme i skikkelig god form

2. Helst se bedre ut og ta av et par kilo... Har lyst å beholde BMIen min på et sunt nivå ;)

3. Få til en bra 2000m test på romaskin. Ro fortere enn 7.55, og bli minst 2. raskeste av jentene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK, I'm in! Jeg har lagt på meg flere kilo i vinter. Dere skulle sett hvor slank og fin jeg var for et år siden! Sånn skal jeg bli igjen før sommeren. Dermed basta. I tillegg til disse kiloene har jeg fått stadig ømmere ledd og muskler, og det tror jeg skyldes manglende fysisk aktivitet. Man går jo vofseturer, men det blir for ensidig. Prosjektet er altså: Spise sunnere og begynne å trene. Jeg skal til fysioterapeut med leddene mine snart, er spent på hva slags trening han foreslår. Jeg liker godt å svømme, men kanskje jeg må satse på styrketrening i tillegg. Noe må iallefall gjøres, snarest!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Supert, vi er allerede tre! Jeg har best av et kosthold med svært lite hvete og sukker og moderat til lite melkeprodukter og gjær. Masse grønnsaker, frukt, renskåret kjøtt og fisk, og rotfrukter (rotfrukter burde egentlig hete rot-grønnsaker, synes jeg). Jeg er veldig i faresonen for å få leddgikt, og bør derfor være fornuftig og holde kostholdet sunt og kroppen i form. Jeg jogger/går, trener pilates (anbefaler deg pilates for leddene dine Heidi (? er det ikke det du heter? :lol:), og styrke. Pilates er fint, for da trener man kjernemusklaturen og bruker kroppen selv som vektstang. Jeg skal drikke masse vann og grønn te, det er veldig bra, og ikke mye alkohol.

Mitt mål: gå ned noen kg, kjenne hvor deilig det er å være i form, være grei mot kroppen min og nyte det at man får et strålende humør av å spise riktig og trene. Hurra for endorfiner:p Dessuten: prøve å fokusere på de positive gevinstene man får ved å spise sunt og trene, og ikke fokusere på å gå ned i vekt, men heller ta en eventuell vektnedgang som en bonus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I am already there !

Har tatt tak i meg selv nå etter jul, da jeg har merket en stygg tendens til at bukselinninga strammer stadig mer og mer *hrmpf*... Jeg LIKER ikke å tenke på at det kan være alderen som tynger, og siden jeg er vant til å være den slanke, spreke - så har jeg lyst til å fortsette sånn :lol:.

Derfor er det ut med snop og moromat, inn med litt sunnere kost. Dvs at brødmat er bytta ut med knekkebrød til frokost og lunch, og middagen skal liksom helst være litt sunn da - ikke så feite gode sauser og store porsjoner... Det som kan stekes, stekes i stekeovnen med bakepapir i stedet for i stekepanna med smør... Kveldsmat har jeg liksom aldri spist, men får jeg lyst på litt snop, er det jo alltids en mandarin, et eple - eller en neve nøtter man kan knaske på.

Jeg har også økt mengden fysisk fostring. Å gå på tur med hunden hjelper ikke stort på kondis og hengende mage liksom, så nå er det enten økt tempo på turene, evt jogging (gud forby....), eller helst lang tur på ski (da uten smurning sånn at man må skøyte for å komme framover - DET er god trim det).

Sånn har jeg i grunnen holdt på nå i januar, og jeg føler faktisk at det har hjulpet ? Iallefall INNBILLER jeg meg det *flir*. Jeg synes jeg er i bedre form, kroppen KJENNES bedre ut - og jeg synes nesten at de litt for runde kinnene jeg så i speilet før jul har skrumpet LITT ? *det er lov å håpe iallefall*

EDIT: Endorfiner ja... :lol:. Jeg SKJØNNER at noen blir treningsnarkomaner faktisk.... Det er jo en vanvittig deilig følelse i kroppen etter en god treningsøkt :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Supert Siri, du ligger litt foran oss andre:p Ja, jeg kjenner meg litt igjen i det der.. Og jeg har lyst til å bli den sporty, slanke jenta med muskler og kondisjon igjen. Og det er klart vi klarer det, om vi bare vil! I dag forsvinner sukkeret, i morgen forsvinner hvetemelet. Jeg må kvinne meg litt opp til denne joggingen, jeg haater det, men man får et kick etterpå- og det er herlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Supert Siri, du ligger litt foran oss andre:p Ja, jeg kjenner meg litt igjen i det der.. Og jeg har lyst til å bli den sporty, slanke jenta med muskler og kondisjon igjen. Og det er klart vi klarer det, om vi bare vil! I dag forsvinner sukkeret, i morgen forsvinner hvetemelet. Jeg må kvinne meg litt opp til denne joggingen, jeg haater det, men man får et kick etterpå- og det er herlig.

Det er noe med at man bare må bestemme seg - og gjennomføre det - og ikke minst få det inn som litt rutine :lol:. Det er jo lett å komme seg ut å få trim her da, med snø og fine skiløyper - da slipper man å jogge... for DET er rett og slett python :lol:.

VI KAN - VI VIL - VI FÅR DET TIL !! :best:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I am already there !

Derfor er det ut med snop og moromat, inn med litt sunnere kost. Dvs at brødmat er bytta ut med knekkebrød til frokost og lunch, og middagen skal liksom helst være litt sunn da - ikke så feite gode sauser og store porsjoner...

Vel, jeg er i hvert fall godt i gang jeg også :lol:

Blir en del knekkebrød her ja. Hvem hadde trodd at slike Ryvita knekkebrød er bedre enn Wasa? De ser jo så mye kjipere ut! Når det gjelder middagsporsjonere har jeg blitt mye flinkere. Lager ikke sauser, men krydrer heller litt. Dessuten lager jeg mindre porsjoner, for det er jo ikke vits i å spise seg stappmett, bare mett :lol: Har blitt mye flinkere til å fylle på med salat og grønnsaker til middag, og la være å fylle på med karbohydrater...

I disse dager er jeg i hvert fall veldig motivert når det gjelder mitt nye sunne liv, så jeg håper det holder seg slik også :lol:

Jeg må kvinne meg litt opp til denne joggingen, jeg haater det, men man får et kick etterpå- og det er herlig.

Jeg har alltid pleid å løpe ute, men nå har jeg begynt å jogge inne i stedet(er jo så glatt ute), og det er faktisk ganske gøy ;) (Hadde aldri trodd at jeg skulle synes det) Setter på bra treningsmusikk på øret, og setter i gang. Betaler jo 550 kroner i året for å kunne trene så mye jeg vil på idrettsbygget her oppe, så det er veldig greit!

Et godt tips er å forsøke å få med seg noen på treningen, for det er mye vanskeligere å la være å stikke på trening når de andre venter på deg... Bor sammen med min bror som er superfit, og han trener mye, så det er vanskelig å være sofasliter da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Count me in! :lol:

Selv om jeg er litt forpliktet til å spise sunt og fornuftig, så er det ikke alltid like lett... Jeg har blitt betraktelig flinkere til å spise sunt igjen; knekkebrødet har erstattet vanlig (spelt)brød, kylling og grønnsaker erstatter "tung" mat (rødt kjøtt o.l.), og frukt erstatter sjokolade (men dét er vanskelig å holde :lol:).

Har man gluten- og laktoseintoleranser sier det seg jo selv at man merker stor forskjell på å spise riktig og når man ikke gjør det. Og når man da i tillegg ikke skal ha rødt kjøtt, sukker eller koffein så løser jo mye seg på den måten. Da jeg ble singel i høst bestemte jeg meg for at alt skulle bli annerledes, jeg skulle spise riktig og trene mer. Det har funket kjempebra, og jeg har gått ned nesten 20 kg tilsammen ;)

Da jeg startet å endre kostholdet begynte jeg med en rensekur, for å få renset ut mye ekle slaggstoffer som ligger og slenger i kroppen. Nå nylig har jeg begynt på en ny rensekur for å vedlikeholde en sunn tarmflora (æsj, det der var litt ekkelt :lol:) og jeg har også begynt å ta noen tabletter mot candida (eller gjærsopp som visstnok dannes i magen når man spiser sukkerholdige ting o.l.), og det funker også kjempebra, det er absolutt å anbefale :P Jeg merker stor forskjell på både hud, humør, hår, negler... ja, you name it!

I dag blir det kylling med wokede grønnsaker til, og epler eller pærer med kanel på til dessert, det er supergodt og tar veldig mye av søtsuget faktisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tingen er at med to hunder, to jobber, kjøretimer og skole så har jeg ikke tid til å reise avgårde for å trene. Jeg må jogge med hundene, trene pilates og styrke i stua, osv, for ellers strekke bare ikke tiden til:S Men jeg tror jeg skal klare å motivere meg nok til å faktisk klare å gjennomføre dette, selv om jeg må gjøre det på egenhånd og ikke på treningssenter. Det skal gå!

Siri: ja, jeg misunner dere snøen. Her er det dessverre ikke særlig mye snø *flir* Men, jeg er veldig glad i å gå på rollerblades, og det gir mye av den samme treningen som når man skøyter på ski. Kan ha med iallefall en av hundene og, det er kjekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir en del knekkebrød her ja. Hvem hadde trodd at slike Ryvita knekkebrød er bedre enn Wasa? De ser jo så mye kjipere ut! Når det gjelder middagsporsjonere har jeg blitt mye flinkere. Lager ikke sauser, men krydrer heller litt. Dessuten lager jeg mindre porsjoner, for det er jo ikke vits i å spise seg stappmett, bare mett :lol: Har blitt mye flinkere til å fylle på med salat og grønnsaker til middag, og la være å fylle på med karbohydrater...

Et godt tips er å forsøke å få med seg noen på treningen, for det er mye vanskeligere å la være å stikke på trening når de andre venter på deg... Bor sammen med min bror som er superfit, og han trener mye, så det er vanskelig å være sofasliter da!

Her går det i Wasa Sport... grovt så det holder, og smaker godt med litt smøreost eller noe sånt på :lol:. Også fyller man jo på med litt gulrøtter eller frukt eller noe selvsagt ;). Men jeg innrømmer det: jeg unner meg en cappuchino etter frokost og lunch da... :P.

Jeg har også begynt å lage litt mindre porsjoner, for som du sier: man trenger ikke å spise seg STAPP mett, bare mett ;).

Min drivkraft er jo at HUNDEN også skal få trimmet seg, så her er det ikke tale om å trimme innendørs - vi skal ut i all slags vær, så både hund og eier er fit for fight til de store dyster utover våren og sommeren :lol:. Dessverre er det veldig få av mine venner som synes noe om opplegget mitt, så de vil ikke være med meg, de... *sutre litt for meg selv*. Jeg er imidlertid ganske flink til å gjennomføre ting jeg har satt meg fore, så jeg har liksom lagt inn faste dager for fysisk fostring i løpet av uka, og da holder jeg meg til det.

EDIT Aya: ROLLERBLADES ja, kanskje det er det jeg må skaffe meg når snøen forsvinner. Det ser jo også supergøy ut og er helt klart et mye morsommere alternativ enn jogging *se for seg sprek 40-åring på rollerblades - fnis*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min drivkraft er jo at HUNDEN også skal få trimmet seg, så her er det ikke tale om å trimme innendørs - vi skal ut i all slags vær, så både hund og eier er fit for fight til de store dyster utover våren og sommeren :lol:. Dessverre er det veldig få av mine venner som synes noe om opplegget mitt, så de vil ikke være med meg, de... *sutre litt for meg selv*. Jeg er imidlertid ganske flink til å gjennomføre ting jeg har satt meg fore, så jeg har liksom lagt inn faste dager for fysisk fostring i løpet av uka, og da holder jeg meg til det.

Ja, det er jeg enig i! det er ikke bare meg som skal nyte godt av dette, hundene skal også gjøre det!

EDIT Aya: ROLLERBLADES ja, kanskje det er det jeg må skaffe meg når snøen forsvinner. Det ser jo også supergøy ut og er helt klart et mye morsommere alternativ enn jogging *se for seg sprek 40-åring på rollerblades - fnis*

Rollerblades er DØDSgøy, og kjempetrening for lår, rumpe, rygg og skuldre (holde balansen og sånt), og dessuten får man litt kick av at det egentlig er litt skummelt *ler*.

EDIT: sorry, dobbelpost, kan noen ordne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag blir det kylling med wokede grønnsaker til, og epler eller pærer med kanel på til dessert, det er supergodt og tar veldig mye av søtsuget faktisk.

Tilbereder du det på noen måte, eller bare kutter du opp frukt og slenger på litt kanel?

Er imponert forresten. 20 kg er jo kjempemye! Grattis! Tror ikke jeg skal ta av så mye, for da vil jeg nok bli regnet som undervektig, men om jeg kan klare å gå ned et par kilo så skal jeg belønne meg selv med shopping :lol: Nye klær er fint.

Skjønner godt at det ikke er så lett å skulle dra på treningssenter for å trene. Det tar mye tid og er dyrt. Gå/joggeturer gjør jo gjerne samme nytten. Nå er jeg jo hundeløs her oppe, og har billig treningssenter i gåavstand. Før trente jeg hjemme eller i roklubben(som også lå i gåavstand).

Så bra at vi er flere. Dette skal vi klare! :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har mange tips til sunne desserter!

Fruktsalat:

Kjøp alle slags fersk frukt du liker, jeg bruker:

Melon

Kiwi

Ananas

Banan

Grønne epler

Mango

Druer

Pærer

Appelsin

(rosiner, om du vil)

Ferskpresset juice. Miks alt, hell over ferskpresset tropisk juice, strø litt kanel over hvis du vil. Suuupergodt! Bruk sesongvarer, er det sommer, bruk jordbær, bringebær, bjørnebær, er det høst så plukk blåbær. Nam!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tilbereder du det på noen måte, eller bare kutter du opp frukt og slenger på litt kanel?

Som regel kutter jeg dem opp i båter/biter og blander sammen i en skål før jeg har kanel på, evt spise en mango med noe stæsj til. Har masse oppskrifter hjemme, kan legge dem inn her når jeg kommer hjem igjen :lol:

Er imponert forresten. 20 kg er jo kjempemye! Grattis! Tror ikke jeg skal ta av så mye, for da vil jeg nok bli regnet som undervektig, men om jeg kan klare å gå ned et par kilo så skal jeg belønne meg selv med shopping :lol: Nye klær er fint.

Takker for det ;) Det var forøvrig 20 kg jeg trengte å gå ned (har dårlig rygg), så jeg har det mye bedre nå på alle måter. Jeg har ikke slanket meg i den forstand, men jeg har begynt å spise sunnere (og er litt smartere når jeg kjøper mat :lol:)

Godt å vite at det er flere enn meg som vil legge om kosten - og holde den sånn :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og, jeg og!

Jeg må de nærmeste 3 mnd gå på "diett" (helst slutte å røyke) og trene, etter legens ordre.

Jeg har skyhøyt kolesterol (har alltid hatt høyt, men nå har det steget og er oppe i 8,8) og må derfor prøve å få det ned for å slippe medisinering...

Bonusen er om jeg kan få en fastere kropp, men ønsker i hovedsak ikke å gå ned i antall kilo.

Når det gjelder mat skal jeg holde meg unna fett fra kjøtt og meieriprodukter i hovedsak. Samt at jeg skal velge de hjertevennlige produktene der det er et alternativ. Ost- og rømmeprodukter er vel antakelig det jeg kommer til å savne mest, jeg er knallglad i ost og spiser det hver dag. Rømme (lett) synes jeg og er godt, og bruker det i overkant mye, både som dressing og "saus".

Mitt største "problem" tror jeg, er at jeg spiser både for lite og for sjelden, i tillegg til at det og er litt ensidig vil jeg tro. Dagen min består som regel av kun 2 måltider;: lunsj og noe middag-lignende (til alle døgnets rare timer).

Jeg spiser svært sjelden godteri, men er veldig, veldig glad i Cola. Skikkelig Coca Cola. I og med at dette ikke er mitt "problemområde" har jeg bestemt meg for at jeg skal unne meg både cola og godteri når jeg har lyst på det (som sagt, det er svært sjelden jeg har lyst på godteri, og jeg drikker kanskje 4 colabokser i uka)

Når det gjelder trening så er jeg ikke der i det hele tatt. I min grønne ungdom var jeg både sprek og spretten, men den tid er forbi.. Nå går jeg mye og langt med bikkja, og det er liksom det, og mer har jeg verken følt at jeg har overskudd, tid eller kapasitet til... Ikke minst pga bikkja, det er jo dens tid tiden til trening blir rappet fra.

Men nå må jeg altså, så planen er i dag å komme seg avgårde til Condis og få sjekket tilbudet de har til en stakkars energiløs slappfisk som meg.. Og jeg gleder meg i grunn litt... Men ja, jeg skulle veldig gjerne hatt en som sparket meg litt i rompa, sånn at det ikke ble så lett å sluntre unna. Jeg er veldig flink til å tro at det meste passer bedre "i morgen"....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg startet å endre kostholdet begynte jeg med en rensekur, for å få renset ut mye ekle slaggstoffer som ligger og slenger i kroppen. Nå nylig har jeg begynt på en ny rensekur for å vedlikeholde en sunn tarmflora (æsj, det der var litt ekkelt :lol:) og jeg har også begynt å ta noen tabletter mot candida (eller gjærsopp som visstnok dannes i magen når man spiser sukkerholdige ting o.l.), og det funker også kjempebra, det er absolutt å anbefale :lol: Jeg merker stor forskjell på både hud, humør, hår, negler... ja, you name it!

Fortell om sånn rensekur, hvor kjøper du den, hvilken er best, hva koster den (hvis du kjøper ferdig), kan man sette sammen en kur selv etc. Jeg tror ikke minst den psykiske effekten av å rense kroppen kan være bra, man kan jo ikke putte berlinerboller i en nyrenset kropp, liksom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, jeg har alltid trodd veldig på rensekurer, MEN:

http://www.forskning.no/Artikler/2005/juni/1118231121.35

EDIT: Klart det virker, fordi du drikker så mye, du kutter ut koffein og alkohol og så videre, men kanskje man egentlig bare kan ta en "rensekur" med grønn te og sitronvann? F.eks, hvis man klarer å drikke fire/fem liter hver dag i tre uker, så får man jo mye bedre hår, hud og spiser mindre (fordi vann og metter).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, jeg har alltid trodd veldig på rensekurer, MEN:

http://www.forskning.no/Artikler/2005/juni/1118231121.35

Akkurat ja. Det ER noe veldig ukebladmessig over sånne rensekurer, jeg hadde det på følelsen. Da får jeg satse på å rense kroppen med sunn mat da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville godt have været med her, men jeg kæmper for at spise mine måltider og spise frugt 3 gange om dagen, hvilket ikke lykkes, spiser kun 2 gange om dagen og 1 eller 2 stykker frugt, og jeg er nødt til at passe på hvad jeg spiser, da min mave er "sart" og har været det flere år, kan ikke og spiser ikke fed mad.

Ville gerne begynde at træne, men kommer først til det, når jeg får et job, og løbe må jeg ikke, så har ikke så mange alternativer ud over at gå nogle gode ture med hundene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortell om sånn rensekur, hvor kjøper du den, hvilken er best, hva koster den (hvis du kjøper ferdig), kan man sette sammen en kur selv etc. Jeg tror ikke minst den psykiske effekten av å rense kroppen kan være bra, man kan jo ikke putte berlinerboller i en nyrenset kropp, liksom.

Den jeg har brukt heter MethodDraine, det er en sammensetning av urter o.l., koster ca 215 kr og er en væske som skal blandes ut i vann (1 1/2 til 2 liter pr dag). Den finnes i forskjellige smaker, jeg har brukt den med fersken og sitron, de andre smaker svisker og et eller annet annet. Du kan sikkert sette sammen en rensekur selv, men jeg kan ikke nok om det til å gjøre det selv. Den jeg tar går over ca tre uker, og det funker faktisk ganske bra :lol: Det som er verdt å huske på er at man ikke bør ha væsken i en gjennomsiktig flaske, for fargen er nemlig ikke spesielt tiltalende :lol:

Og jeg har aldri hatt noen stor tro på rensekurer, men tenkte at det var forsøket verdt, og for meg har det funket kjempebra :lol:

EDIT: Den dagen man begynner på en rensekur lønner det seg forøvrig å være alene (hjemme) ;);)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

EDIT Aya: ROLLERBLADES ja, kanskje det er det jeg må skaffe meg når snøen forsvinner. Det ser jo også supergøy ut og er helt klart et mye morsommere alternativ enn jogging *se for seg sprek 40-åring på rollerblades - fnis*

Det krever tubetopp og miniskjøt assa :lol:

Jeg er med, må bare bli ferdig med pms/mens/eksamen først, orker ikke kjempe med meg selv akkurat nå...

Og seff har rensekurer en effekt, du slutter jo å stappe kroppen full av gifter, ergo kroppen kan ta seg av den dritten som ligger der fra før og ikke kjempe med den du dytter innpå :lol: Dessuten har det ihvertfall en effekt når man snur om på kostholdet :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det krever tubetopp og miniskjøt assa :lol:

Jeg er med, må bare bli ferdig med pms/mens/eksamen først, orker ikke kjempe med meg selv akkurat nå...

Og seff har rensekurer en effekt, du slutter jo å stappe kroppen full av gifter, ergo kroppen kan ta seg av den dritten som ligger der fra før og ikke kjempe med den du dytter innpå :lol: Dessuten har det ihvertfall en effekt når man snur om på kostholdet :lol:

Joa, men det funker med grønn te/vann og, i følge forskerne i artikkelen så har det ingen effekt når det gjelder å skylle UT lagrede giftstoffer, ergo vil det fungere like greit å drikke masse, masse og spise bare rene råvarer som ikke gir det nye gifter å lagre. Sånn logisk sett? Men rensekurer fungerer sikkert helt supert de og, det går jo ut på det samme.

EDIT: Hva tycker ni om denne menyen?

Torsdag: Maiskolber og blomkålsuppe med ekstra blomkål

Fredag: Ovnsbakt laks med grønnsaker

Lørdag: Stekt filèt av svin eller kalkun, med ovnsbakte poteter og grønnsaker

Søndag: Salat med bønner, avocado og ristede pinjekjerner (skal på jobb, så må ha noe det går greit å ha med seg)

Mandag: wok med bønner og kyllingfilèt

Tirsdag: Omelett med masse grønnsaker og kalkunkjøtt

Onsdag: Gilde magerpølser med ketchup og sennep uten sukker, kokte poteter og stekt løk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil og være med. Mitt mål er å bli generelt sunnere og få bedre kondisjon. Nå starter jo telemarksesongen for alvor, da får jeg jo mye igjen der, men det hadde jo vært lurt at det ble en rutine med annen trening, samt kosthold. Det blir ofte til at man bare går tur med hunden, det kan jo ikke kalles for trening. Jeg må bli flinkere til å øke tempoet på turene, kanskje jogge litt når knærne sier det er greit. Nå har vi jo endelig fått mer snø, så da er det virkelig på tide å finne fram skiene og gå skiturer i skiløypa.

Men mat så er mitt problem at jeg spiser alt for sjeldent. På dager jeg har fri spiser jeg ofte kun middag og en litt kveldsmat(som regel noe som ikke er så sunt). Jeg har i det siste tvunget meg til å spise frokost, lunsj, middag, mellomåltid og kveldsmat. Har i stor grad byttet ut brød med knekkebrød, lunsj og mellommåltidet består som oftest av frukt og middagen spiser i fornuftige posjoner. Drikker mye vann før måltidene, kaffen er også i stor grad byttet ut med vann. Ved å spise oftere har jeg begrenset småspising betraktelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spiser svært sjelden godteri, men er veldig, veldig glad i Cola. Skikkelig Coca Cola. I og med at dette ikke er mitt "problemområde" har jeg bestemt meg for at jeg skal unne meg både cola og godteri når jeg har lyst på det (som sagt, det er svært sjelden jeg har lyst på godteri, og jeg drikker kanskje 4 colabokser i uka)

*Flir*... man drikker jo ikke annet enn EKTE vare selvsagt :lol:. Kan jeg ikke få skikkelig brus kan det liksom være det samme - da drikker jeg like gjerne vann :lol:.

Hm, jeg har alltid trodd veldig på rensekurer, MEN:

http://www.forskning.no/Artikler/2005/juni/1118231121.35

Sånne vidunderlige "kurer" som man blir lurt til å ta titt og her har jeg aldri hatt noen særlig tro på... sunn fornuft og et sunt kosthold holder nok lenge ;).

Ville gerne begynde at træne, men kommer først til det, når jeg får et job, og løbe må jeg ikke, så har ikke så mange alternativer ud over at gå nogle gode ture med hundene.

Hvorfor må du vente til du har jobb ?

Det krever tubetopp og miniskjøt assa :P

Og seff har rensekurer en effekt, du slutter jo å stappe kroppen full av gifter, ergo kroppen kan ta seg av den dritten som ligger der fra før og ikke kjempe med den du dytter innpå ;) Dessuten har det ihvertfall en effekt når man snur om på kostholdet :lol:

Juhuuuuu ! Guldseth i tubetopp .... det vil nok bli et syn *flir*.

Men altså - når man slutter å stappe kroppen full av gifter og annet gørr, så tar jo kroppen seg av det som måtte være igjen - HELT uten at man må helle innpå alt annet "tull og tøys" liksom ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Ikke lett å få til disse oppstillingsbildene av valp 😂 Men tenker jeg skal forsøke å få til 1 bilde i måneden.    Tempo 4 måneder gammel.  12 kg og 42 cm høy. 
    • Jeg ønsker at prisene på valpene sank betraktelig. Både på blandinger og rasehunder. Grunnen til det er at når man nå tjener så utrolig godt på hvert valpekull, så er jeg redd det bli mer rovdrift på tispene. Og mer useriøs oppdrett. Jeg vet om flere som sper på pensjonen ved å avle kull etter kull, år etter år (på flere tisper, men likevel). Han ene får opp til ca 50 valper pr. år, og sånn har han holdt på i mange mange år. Blir penger av det gitt... 
    • Han får typisk siste måltid i 20-tiden, og da er det oppbløtet, så han får i seg mye væske da. Har tenkt at dette kanskje er litt for seint og at han da får full blære en gang midt på natten. Vi legger oss ca. 22:30 og står opp klokken 07, så det er jo over 8 timer. Men som sagt har han jo klart dette fra han var 2 måneder gammel, så jeg syns det er rart at nå som han er større, så skal han plutselig ikke klare å holde seg lenger. Ja, jeg er streng på at det er kun ut for å tisse og bæsje. Han får ikke begynne å leke med pinner osv. Han sovner fort igjen etter å ha vært på do, så det er bra! 
    • Litt av problemet er at om man avler renrasede hunder så får man konsekvenser i det at man ikke får registrert valpene, mens med blandingshunder så er det litt mer "fritt frem". Dessverre. Og det er lite man kan gjøre så lenge hundene har tilgang til mat, vann og ly, og får det tilsynet de har behov for helsemessig.
    • Hei.. Jeg blir så frustrert.. Noen jeg så hadde valper liggende ute på finn i starten av året (valpene født i Desember), har nå parret tispa igjen på første løpetid etter forrige kull, dette skjer så ofte og jeg blir kvalm! Er det virkelig ingen lov som skjermer de stakkars tipsene for sånt? De blir jo brukt som pengemaskiner. "Oppdretter" får søte små valper og itillegg så tjener de GODT på det, vinn vinn tenker de..  Ikke bare skal de ha nytt kull, men rett etter å solgt valpene fra forrige kull så ble både mor og far (de eier begge selv) lagt ut for omplassering på finn, dette ett eller annet vås om at de skulle bruke tid på Gud og hadde blitt frelst og blabla. Jeg blir helt paff.. Men viser seg jo at hundene aldri ble omplassert allikevel for nå har de lagt ut ny annonse om at de venter valper i August, fra samme tispe og hannhund... Har forresten screenshot fra annonsen til forrige kull. Er det lov å holde på sånn? Rådrift på tispa for at de har funnet ut at de tjener gode penger på det?!  Gjelder forresten Malamute/husky blanding, hvite hunder, du finner de på finn 🤪
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...