Gå til innhold
Hundesonen.no

Katten min er syk

WheatenMali

Recommended Posts

Skrevet

I går sa broren min at katten virka syk, i dag fant naboen han i blomsterbeddet sitt, han var våt og kald så vi tok han inn og la han i senga mi, han er sliten og syk på en eller annen måte, han sover nå, mulig han dør snart og jeg er så lei meg :)

Sitter her å gråter å gråter å prøver å passe på at han har det bra :)

Er så fælt å se han sånn, vil ikke miste katten min men vil heller ikke se han dø ;) Er sæ Fælt!!!

Skrevet

dakar..

Hvor i Oslo er det du bor...

Her rundt bøler å slik i såfall på denne kanten av oslo så er det noen som legger ut Gift og etsende midler ...

Katten til broren min har nettopp fått etset bort mye av overleppa.. dakar fuzèn min!

Skrevet

Bor i akershus i Rælingen, jeg vet ikke hva det er jeg, men han går rart med bakbeina og reagerer rart på ting vi sier og får rykkninger når vi tar på han, jeg som skulle ut med hunden ombestemte meg fort da jeg hørte at babyen min var syk :) Er så fælt :)

Takk for medfølelsen alle sammen...

Skrevet
Bor i akershus i Rælingen, jeg vet ikke hva det er jeg, men han går rart med bakbeina og reagerer rart på ting vi sier og får rykkninger når vi tar på han, jeg som skulle ut med hunden ombestemte meg fort da jeg hørte at babyen min var syk :) Er så fælt :)  

Takk for medfølelsen alle sammen...

okie!!!

Skrevet

dakar liten pus :) huff føler med deg ja håper den lever gjennomnatten da så du kommer deg til dyrelegen med den før det er for sent :wink:

Skrevet

Nå har vi ringt vetrinæren, som tror det er urinveisinfeksjon, han kan bli dårligere men vetrinæren sa vi kunne vente til i morgen med å ta han til vetten, han kan bli verre fordi han bli urinforgiftet :) (hvis det er det vetten tror)

Vet ikke om jeg skal dra på utstilling allikevel i morgen, skal egentlig stille Oscar, men har lite lystå dra fra pusen!! :)

Skrevet

Nei guri så grusomt!!!

Unnskyld at jeg sier dette men hvorfor sa dyrlegen at du skulle vente en dag? :-o :P For en dritt dyrlege! Det var jo akkutt!!

Føler med deg! varme tanker :P

Skrevet

takk... Når vetten hørte at han gikk ned trappa så mente han at han klarte seg, fælt, lille babyen min hadde det vondt til siste sekund :P

Skrevet
takk... Når vetten hørte at han gikk ned trappa så mente han at han klarte seg, fælt, lille babyen min hadde det vondt til siste sekund :P

har du fått noen beskjed om hva som var galt?

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Men hva gjør man om det ikke går? Og hvor lenge prøver man å få det til å funke? 
    • Det er veldig individuelt. Jeg har aldri hatt noe problem med hundene og sjelden kattene, men tok til oss en voksen omplasseringskatt som gikk etter hundene og angrep dem, han ble levert tilbake. Har tatt til meg både kattunger og voksene katter, men aldri prøvd med "ikke kattevante" voksene hunder. Har hatt Sheltie (gjeterhund) og aldri hatt noe problem, men har du hund med høyere gjeterinstinkter kan det bli problemer.  Noen ganger går det sånn også. Passhund (Jämthund) og ny ungkatt.  
    • Generelt sett, ja. Gjeterinstinktet er et "subsett" av jaktinstinkt. Det betyr ikke at det ikke kan gå, mange gjeterhunder lever jo for eksempel på gårder sammen med katter. Men å leve inne i samme hus blir fort noe annet igjen. Du kan jo snakke med oppdretter om hvordan foreldre og søsken evt. går med katt, og du vet kanskje selv hvordan hundene dine reagerer på katter og andre smådyr på tur? Selv om det er noe litt annet så gir det en indikasjon på hvor sterkt jaktinstinktet er.
    • Har gjetere høyt jaktinstinkt? Jeg har gjeterhunder.
    • Det kommer an på hunden og katten, gemyttene deres, og hvem som kom først i hus. Hunder med høyt jaktinstinkt (gjetere, mynder, terriere mm.) går generelt dårligere med katter fordi de trigges lettere til å jage dem. Vi hadde to katter da vi fikk hund, og det gikk aldri bra. Vi endte med å omplassere kattene. De var dog voksne omplasseringskatter som ikke var spesielt trygge i utgangspunktet, og vi kunne ingenting om hundetrening og fikk en rase med mye jaktinstinkt.  En voksen og trygg katt og en valp med mindre jaktinstinkt har større sjanse for at det går bra, eller en kattunge sammen med en voksen hund som ikke har vist mye interesse for å jage katter. De fleste kan trenes og tilvennes med litt kunnskap, men ikke alle. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...