Gå til innhold
Hundesonen.no

tissing i stua når hunden er alene


Mali

Recommended Posts

Hei,

En hund jeg kjenner på ca 4 år har i de siste månedene sakte begynt å tisse mer og mer inne når han er alene. I starten var det bare innimellom, men nå finner familien dammer hver dag.

De har vurdert kastraksjon, men siden det er dammer og ikke typisk markeringstissing, så mener ejg det er litt bortkasta.

Andre teorier vi har på det er ensomhet, litt separasjonsangst, stress eller frykt. vi har også tenkt tanken om at det er en form for projisjering av eiernes problemer. (det har vært litt tungt for noen i familien den siste tida).

Årsak er ganske sentralt for å finne løsning så klart, og det hadde vært utrolig lærerikt og interessant å høre andres erfaringer om dette temaet.

Kjæresten min og jeg har tilbudt oss å ta vare på hunden for ei stund, bare fordi vi har ltit bedre tid.. og fordi vi er nysgjerrige. har veldig lyst til å hjelpe hunden og familien. og lære mer..

håper å høre mange fine historier ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ved ikke præcis ud fra det du skriver her, men er hunden blevet checket for noget urinvejsinfektion, det er jo det rette tidspunkt på året for det, og siden hunden tisser oftere og oftere når den er hjemme alene, og der er snakke om damme og ikke markering, og den ikke har gjort det før.

Hvis de er i tvivl om seperationsangst, kunne det være lurt om de kunne få nogen til at gå forbi i løbet af dagen, og checke(behøves ikke at gå ind) om hunden griner.

Ved det her mener jeg også at kastration ingen effekt har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg tenkte og åp urinveisinfeksjon, men siden han bare tisser inne når han er alene trodde jeg det kanskje tyda på mer ensomhet eller noe? Hvis han hadde vært syk ville han kanskje tissa når familien er hjemme og?

Men det er nok lurt å teste for sikkerhetsskyld!

takk :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...