Gå til innhold
Hundesonen.no

Pelsgnaging.


MarieR

Recommended Posts

Ask gnager av pelsen på potene sine, noen som vet hvorfor eller hva som kan gjøres med det? Eller om det er verdt å gjøre noe med det i det hele tatt...? Det plager ikke meg, og så lenge det ikke plager han trengs det jo egentlig ikke å gjøres noe med. Han har gjort dette veldig lenge, virker nesten som det er litt sånn "tidsfordriv" liksom...nesten bare en uvane, som når vi biter negler..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Hunden min gjør det samme.

Hun har dessverre fått bløte og sprekte negler pga dette, måtte ha potesokk i lang tid til neglen vokste ut igjen.

Har dessverre ingen tips...

Virker som hun kun gjør det for å "rette" på neglene eller hårene mellom potene e.l.

Jeg passer nå ekstra godt på å klippe negler ofte og ser over hele tida...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sasha gjør/har gjort dette mye. Hun har allergi så det klør for henne. Men hun gjør det også når hun blir veldig stresset.Er det i noen spesielle situasjoner han gjør det? Etter tur? Når han blir stresset? Når han kjeder seg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har egentlig ikke tenkt over situasjonene han gjør det i, trur det er litt nå og da, enten han er stresset eller ikke. Kan høre med veterinæren neste gang jeg skal dit.

Men klør/gnager shasha bare der, eller på resten av kroppen også? Trur ikke det er allergi, for Det er kun der han gnager..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ebbe gjorde det da jeg fikk han, han var da 1år og hadde ikke hatt det helt topp. Jeg gjorde ikke noe med det annet enn at jeg begynte med en gang å gi han masse oppmerksomhet,tur og trening og da sluttet han med det.

Da han var 5år fikk han prolaps i ryggen (pga kramper under epilepsi anfall) og måtte være lenge helt i ro. I denne perioden begynte han med det igjen, men etterhvert når jeg kunne begynne å gå tur/trene han igjen så sluttet han med det.

Det kan jo komme av andre grunner også, f.eks smerter i bena eller kløe, men jeg tror oftest det bare er en uvane.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...