Gå til innhold
Hundesonen.no

SOS


trespiser

Recommended Posts

katten min rømte i dag. her det mye skog og 1 meter med snø. vanskelig å lete. helt ******.

noen som har tips?

kan jeg få hjelp av politi?

katten min er bare 5 mnd. var ute med den i bånd også ble den redd for noe og kom seg løs og løp inn i skogen. det er er en del rev og gaupe her men jeg håper katten min klarer seg.

JEG MÅ FINNE KATTEN MIN. JEG ER HELT FERDIG. HAR LETT MASSE I MANGE TIMER. JEG ER SÅ UFATTELIG GLAD I KATTEN MIN. SOM JEG SAVNER DEN

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har den vært ute alene før dette skjedde?

Sett ut litt mat til den i natt, og kanskje lag en 'kasse' den kan krype inn i å spise? Slik at du vet det er katten som har vært å spist av maten, og ikke andre dyr.

Du får rope på den til krampa tar deg, og smøre deg med tolmodighet. Den kommer helt sikket tilbake :|

Tror ikke det er vits med politi og blålys. hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, den har aldri vært ute alene før

Men nå skal jeg på jobb om 1 times tid. Vurderer sterkt om jeg skal ringe å spørre om å få fri så jeg kan lete etter den herlig pusen jeg har / hadde.

Kan det være en god grunn til å få fri en dag eller 2 ?

Jeg klarer ikke å slutte å gråte nå.. Hører mjauing i hodet mitt hele tiden.

jeg tenkte kanjse politi kan scanne områder med varmesøking.

hva med hundeleting?

men uansett så skal jeg gå skogen rundt og gjøre alt jeg makter for å finne den søte pusen min

Lenke til kommentar
Del på andre sider

var ute nå og det er flere spor på jordet nå enn det var i går kveld.. mange fler faktiskt. men det har vært uvær i natt og jeg må på den ***** jobben så jeg kan ikke gå å lete :'(

kommer hjem når det er mørkt så da er jeg like langt :'(

hvis jeg orker å gå på jobb i det hele tatt

har du funnet en katt i området så gå inn på http://www.avisa-valdres.no/artikkel.asp?Artid=268289

jeg vil også utlove en dusør til den personen som klarer å få katten min til rette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, har ikke sett noe mer til katten min :) jeg savner pusen min så fryktelig mye.

har fått på meg skisko og pakka en sekk så jeg skal ut å lete skikkelig.. :icon_redface:

sjefen på jobben min er så grei at jeg kunne få fri til å lete etter pusen min i morgen.

noen som vet hvor langt en katt kan gå på et døgn? bor i en dal så er det noen som vet om katter vil gå opp eller ned?

noen som vet om politi kan hjelpe til med varmesøking? jeg mener helt sikkert at teknologien til det finnes men ikke hvordan det fungerer.

noen som kjenner til noen som er synsk som jeg kan kontakte?

bare marsello haugen hadde levd i dag. han var virkelig klarsynt

håper på raskt og positivt svar. Tusen takk for alle svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. dette er helt grusomt. jeg kom akkurat hjem etter å ha gjennomsøkt et stort område. men det er tett skog og vanskelig å komme seg frem. synes jeg hører mjauing overalt hele tiden men det er bare inni hodet mitt.

men jeg lurer på en ting. det er ikke det viktigste men siden søskenbarnet mitt var ute å gjikk med katten min da han slet seg ut i fra båndet mitt fordi onkelen min kom og møtte søskenbarnet mitt og det var derfor katten min ble redd og slet seg ut. hvem har skylda da?

er det søskenbarnet mitt som hadde katten med på tur?

eller min onkel som kom så katten ble redd og slet seg ut og rømte?

jeg mener at søskenbarnet mitt hadde ansvaret for katten min da det var han som gjikk med han. men når jeg tenker på at det var min onkel som kom så katten ble redd så kan det være han sin skyld også.

jeg bryr meg ingenting om penger selv om jeg har lite. det er det vonde med at den kjære pusen er borte. og katten min

er 100% uerstattelig.. åååå som jeg savner pusen min.

noen som vet om det går an å spore opp katter med hund? eller om det er noe i skogen som er spesielt som katter tiltrekkes av.

kan en katt vandre? hvor langt i så fall?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Quote:

"men jeg lurer på en ting. det er ikke det viktigste men siden søskenbarnet mitt var ute å gjikk med katten min da han slet seg ut i fra båndet mitt fordi onkelen min kom og møtte søskenbarnet mitt og det var derfor katten min ble redd og slet seg ut. hvem har skylda da?

er det søskenbarnet mitt som hadde katten med på tur?

eller min onkel som kom så katten ble redd og slet seg ut og rømte?"

Hallo? Det er ditt ansvar uansett! Nå vet jeg ikke alderen på søskenbarnet ditt, men det virker som om det er snakk om en person under 18 år. Du skulle ha sørget for at katten var forsvarlig bundet i båndet sitt. Et kattebånd skal strammes slik at det er behagelig for katten å gå, men samtidig være såpass stramt at den ikke kommer seg ut. Så hverken søskenbarnet ditt eller onkelen din har noe erstatningsansvar ovenfor deg. Selv om katten ble skremt av din onkel og søskenbarnet ditt holdt katten. Det er du som har ansvar for at katten er sikret i båndet. Hva oppnår du med å beskylde noen for at katten har rømt uansett? Søskenbarnet ditt er sikkert like lei seg som deg for at katten er borte!

"noen som vet om det går an å spore opp katter med hund? eller om det er noe i skogen som er spesielt som katter tiltrekkes av." Ja, en kan spore opp katter ved hjelp av hund. Kontakt nærmeste brukshundklubb og hør om noen kan hjelpe. På spørsmålet om det er noe i skogen katter tiltrekkes av, så vil jeg si at katter er generelt et nysgjerrig vesen. Og det finnes mange spennende lukter og ting å undersøke i skogen.

"kan en katt vandre? hvor langt i så fall?" Ja, den kan vandre. Og katter kan vandre langt hvis den er blitt flyttet fra et sted til et annet. Hvis den forsvant i nærmiljøet sitt, er det mest sansynlig at den holder seg ganske nær hjemmet.

En annen ting? Hvor stor sansynlighet er det for at noen har stjålet katten? Det skjedde nemlig når jeg hadde Norsk Skogskatt for noen år siden. En bil stoppet, ropte på katten, og tok den med seg. Siden er det ingen som har hørt noe, til tross for annonsering etter den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, det må være en helt forferdelig følelse... Men jeg er enig med Linda Marie, det SISTE du skal gjøre er å skylde på søskenbarnet eller onkelen din, og hvem som har skylda er vel revnende likegyldig når en katt er forsvunnet? Som sagt, håper du finner den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom den seg ut av båndet eller har den nå båndet på seg fremdeles (eller deler av selen for den saks skyld?). Grunnen til at jeg spør er at hvis den fremdeles har deler av dette på seg, så kan den sitte fast.

Jeg ville ha gått ut og ropt på den, satt ut mat for å forsikre meg om at den fikk noe i seg. Siden du mener at du hører mjauing: jeg ville innimellom ropingen tidd stille og holdt pusten for å se om du faktisk får noe respons på stemmen din. Jeg antar at du har lært katten navnet sitt?

Når dette er sagt, jeg lærte tidlig at det å lufte katter i bånd som oftes ender med at de sniker seg ut av det. Så etter det har jeg sluttet med det. Lilke så greit å vente til katten er rundt 7-8 mnd før den slippes ut under kontrollerte omgivelser for så å unngå tull ved at de er rådville om de skulle "bli fri" av selen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har ikke beskylt noen. jeg mener at det er fettern min som har ansvar når han gjikk med katten min uten at jeg visste noen ting. min onkel kan ikke noe for det. fettern min er under 18 ja.

katten kom seg ut av båndet :S festene til båndet ble revet opp.

hendelsen skjedde ca 200 meter i fra huset der katten og jeg bor. men da katten ble redd så løp den tilbake og ned over veien og inn i skogen. den ble veldig skremt.

men en ting er at jeg tror fettern min kunne ha løpt etter og klart å fange katten. det er mye snø og kan være vanskelig for en katt og flytte på seg i stor fart.

hvor lenge kan en katt klare seg uten mat? spiser katter snø hvis dem ikke har tilgang på vann?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"men en ting er at jeg tror fettern min kunne ha løpt etter og klart å fange katten. det er mye snø og kan være vanskelig for en katt og flytte på seg i stor fart."

Nå er katten mye lettere enn et menneske. Jeg har selv forsøkt å fange en pus på snøføre, så jeg VET at katten er mye raskere!

Den katten jeg har nå, kan finne på å bli "fornærmet" og dermed holde seg borte i opptil tre dager. Grunnen til at han blir "fornærmet" kan være at jeg har oversett den en hel morgen. Men han kommer alltid tuslende god og mett tilbake igjen. For han har funnet ut hvor naboen har satt ut mat til sine katter....

Bare fortsett å let etter pus, de fleste gangene kommer katten til rette :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke for å være ekkel her, men er du helt sikker på at fetteren din forteller den hele og fulle sannhet? Høres veldig voldsomt ut at en katt skal bli så redd av å se et annet menneske at den trekker så hardt at hele festesaken løsner...

Men for all del, svakheter i slike ting kan jo forekomme.

Jeg vil videre anta at siden din fetter hadde tatt med katten på tur, så gjorde han det fordi han tidligere har hatt en tillatelse av deg til dette. Og uansett, slutt å heng deg opp i om det er din fettersskyld. Katten kommer kun tilbake hvis du/dere aktivt er ute og ser etter den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke for å være ekkel her, men er du helt sikker på at fetteren din forteller den hele og fulle sannhet? Høres veldig voldsomt ut at en katt skal bli så redd av å se et annet menneske at den trekker så hardt at hele festesaken løsner...

Men for all del, svakheter i slike ting kan jo forekomme.

*klippet*

Jeg er enig, Vala. Synes dette høres litt voldsomt ut. Katten må da være helt nervevrag hvis den ble vettskremt av en normal (?) person? Synes det høres litt rart ut at den festesaken på selen(?) løsna. Hadde det vært en hund så hadde det vel vært litt mer sannsynlig. Men ikke vet jeg.

Sier som de andre, gå ut å let! Håper virkelig den kommer tilbake. Ikke kjekt å gå å uroe seg over hvordan dyret sitt har det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

i dag er det mange som har lett etter katten i hele dag. men ingen spor eller tegn til noen katt. i morgen skal jeg ta på ski og gjennomsøke mye som mulig. her jeg bor er det mest skog. katten kan ha blitt spist av rev eller gaupe. men det er også mye rådyr som går i skogen her fortiden. så jeg tror kanskje at en flokk med rådyr kan holde i hvertfall reven vekk. ellers så er det ikke så mange naboer som bor her.

vet ikke om jeg skal tro på dette men jeg har ringt noen synske folk. de har sagt at katten er i nærheten og den kommer igjen av seg selv og den andre sa at katten var i et uthus men jeg måtte finne den fort

har vært mye ute å sett etter spor og ropt på katten i dag men ingen tegn.

nå er det ca 53 timer siden katten rømte så det er nok fortsatt håp om å finne den igjen.

glem dette med hvem som har skylda og hvem som skal erstatte.. det hører egentlig ikke med her på katteprat og det viktigste uansett er at katten har det bra og at jeg får den tilbake.

noen som vet når en katt blir kjønnsmoden? jeg tror kanskje at en katt som ikke er kjønnsmoden vandrer så langt da den ikke leter etter damer eller tar jeg feil der?

takk for alle ideer og erfaringer dere har gitt meg. dere hjelper meg til å holde motet oppe og ikke bli pesimistisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

i dag er det mange som har lett etter katten i hele dag. men ingen spor eller tegn til noen katt. i morgen skal jeg ta på ski og gjennomsøke mye som mulig. her jeg bor er det mest skog. katten kan ha blitt spist av rev eller gaupe. men det er også mye rådyr som går i skogen her fortiden. så jeg tror kanskje at en flokk med rådyr kan holde i hvertfall reven vekk. ellers så er det ikke så mange naboer som bor her.

vet ikke om jeg skal tro på dette men jeg har ringt noen synske folk. de har sagt at katten er i nærheten og den kommer igjen av seg selv og den andre sa at katten var i et uthus men jeg måtte finne den fort

har vært mye ute å sett etter spor og ropt på katten i dag men ingen tegn.

nå er det ca 53 timer siden katten rømte så det er nok fortsatt håp om å finne den igjen.

glem dette med hvem som har skylda og hvem som skal erstatte.. det hører egentlig ikke med her på katteprat og det viktigste uansett er at katten har det bra og at jeg får den tilbake.

takk for alle svar og erfaringer dere har gitt meg. dere hjelper meg til å holde motet oppe og ikke bli pesimistisk.

Bra innstilling dette, trespiser ;) Katta kommer nok tilbake skal du se! *krysser fingre og tær*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Maritus

Utrolig godt og høre at den kom tilbake :closedeyes: Mange her vet godt hvordan det føles og miste ett dyr, men gleden og lettelsen over at dyr kommer tilbake er uerstattelig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er en helt ubeskrivelig følelse. nå slipper jeg å tenke på hva som kan ha skjedd med pusen min og hvor han er osv. hadde vært utrolig surt å miste han for jeg har ikke hatt han mer enn i 3 mnd og jeg er ikke en gang ferdig med å betale han. akkurat som pusen min har vært borte fra meg i flere år på en måte. jeg hadde faktiskt begynt å miste håpet på at pusen skulle komme tilbake og jeg var redd for at jeg aldri skulle vite hvor det ble av pus. det er så godt at han er tilbake. jeg har nok lært en god del av denne episoden så jeg håper at jeg kan bruke det til å hjelpe andre som savner kosedyret sitt på en eller annen måte. skal bli så godt å få sove godt om natta igjen. det har egentlig ikke gått opp for meg enda at pusen har kommet tilbake for jeg har fortsatt ikke blitt helt meg selv igjen. var en skikkelig knekk for meg at han rømte og ikke kom tilbake igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...