Gå til innhold
Hundesonen.no

Nyt treff d.10/2?

Einstein&Charlie

Recommended Posts

Skrevet

Vi er med :lol:

prøver selvfølgelig å dra med meg connie/Foxy og Thor/Jeppe.

men kan ikkje vi prøve der oppe på fantoft då?

Skrevet

ja det skal det gjøre.vet ikkje hva det heter der.

men vet du kor du kan kjøre opp til haukeland sykehus ved paradis?

Skrevet

Alle tyvebussene stopper ved Fantoft, går buss hvert femte minutt fra sentrum. Det er et stykke å gå fra busstoppet og opp, men enkelt å finne veien. Er ikke så mye å gå tur på der, litt bøkeskog og en åpen gressplen - er det pent vær er det mye folk som lufter vettet der oppe :lol:

Skrevet

Det beste er jo å kunne gå på en tur med hundene løse.

Langeskogen er helt ok for meg.

Ellers så kan vi jo gå tur ute hos min mor, men det er ikke i byn.

Det er ca 40min fra sentrum. Rossland heter det.

Der kan vi gå langt og lenge. Svært sjelden å treffe noen der.

En stor og god skog. Med traktorvei.

Skrevet
Det beste er jo å kunne gå på en tur med hundene løse.

Langeskogen er helt ok for meg.

Ellers så kan vi jo gå tur ute hos min mor, men det er ikke i byn.

Det er ca 40min fra sentrum. Rossland heter det.

Der kan vi gå langt og lenge. Svært sjelden å treffe noen der.

En stor og god skog. Med traktorvei.

Er der bus dertil?

Det er ligesom et must for mig, for at kunne deltage.

Skrevet
Er der bus dertil?

Det er ligesom et must for mig, for at kunne deltage.

Det går buss dit, ikke så altfor ofte om søndagene.

Den første bussen fra bergen går kl11:00.

Men hvis vi gjør det sånn som vi gjorde det på Os, så går det oftere busser.

Da kan man ta buss til Flatøy for så å kjøre videre.

Det tar ca 15min å kjøre derfra.

Skrevet

2. februar er ikke en søndag, Einstein! Det er en lørdag. Er det 10/02 du mener (som det står i tittelen) eller er det 03/02?

Skrevet
2. februar er ikke en søndag, Einstein! Det er en lørdag. Er det 10/02 du mener (som det står i tittelen) eller er det 03/02?

LOL så mener jeg søndag d11/2, ikke nemt at huske datoer, når dagene går ud i et her.

Jeg tænkte på om der var nogen der har lyst på, et nyt treff søndag den 2. februar.

Jeg tænkte på Langeskogen, men andre forslag er velkomne :icon_redface:

Sorry mente søndag 11/2

Skrevet
Errr mener(nu må det være rigtigt) søndag den 10/2

Fik jeg det korrekt? :icon_redface:

Da er jeg enig :blink: Den helgen kan jeg ikke - utstilling i Ølen.
Skrevet

Okey da har vi komt så langt at vi har funnet riktig dag. He he

Søndag 10/2.

Så neste steg. Hvor??

Hvor mange er det som kan tenke seg å gå tur på Rossland??

15min fra Nordhordalandsbroen.

:whistle:

Skrevet
No må dere slutte å avtale treff så jeg ikke kan være med *haha*

Den helgen er jeg et lurt sted og henter valp... :whistle:

Det skal ikke være lett.

Men du kan jo sende inn et forslag om neste gang.

Slik at du også kan være med :rolleyes:

Lykke til med å hente valp.

Skrevet

Jeg har bl.a. en veldig forsiktig flat som hadde hatt godt av å gå en tur med mange andre hunder. Derfor lurer jeg på om jeg kan være med på denne turen. Jeg bor i Fyllingsdalen men stedet er jeg fleksibel på.

Skrevet
Jeg har bl.a. en veldig forsiktig flat som hadde hatt godt av å gå en tur med mange andre hunder. Derfor lurer jeg på om jeg kan være med på denne turen. Jeg bor i Fyllingsdalen men stedet er jeg fleksibel på.

Selvfølgelig kan i det :)

Mine hunde skal nok bakke af hvis din bliver forskrækket, og de andre hunde er også snille :)

Skrevet

Hellu.

Kan nok desverre ikkje være med. blir for langt når eg skal i 5 års dag til ho som eg er fadder på.(er i fyllingsdalen)

Akita får ikkje være med i besøket.

Så då blir det veldig mye kjøring frem og tilbake på meg :)

Skrevet

Jeg tror nok at jeg også må melde avbud.

Jeg skal på suprisefest på lørdagen så jeg klarer sikkert ikke å stå

så tidlig opp på søndagen. Men skal prøve.

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
    • Som jeg nevnte så er alle rasene i blandingen kjente for å ha sterkt jaktinstinkt. Noe av denne kunnskapen kommer for min del fra Linn som har hatt ambull i mange år, og vi kjenner begge både oppdrettere og aktive hundesportsfolk med alle disse rasene og er aktive i sine respektive raseklubber. Det betyr ikke at det er umulig, men definitivt en langt større utfordring enn om du hadde kjøpt en labrador eller en cocker spaniel. Og det synes jeg oppdretter burde visst om med en slik kombinasjon, men tiltroen min til oppdrettere som blander slike raser er heller ikke veldig stor.  Det er jo uansett bra om det går fint, og så lenge man er bevisst på hva slags hund man har så er det bedre.
    • Hvor har du det fra??? Mage hunder blir feilaktig kalt for kattedrepere, uten at det er noe hold i det. Ja, hundene våre, uansett rase, har jaktinstinkt i større eller mindre grad, men at ambull er så mye verre enn mange andre hunder, har jeg vanskelig for å tro.  Nå kan jeg uansett fortelle at det gjøres store fremskritt her i huset. Hunden har lært seg å sitte når kattene passerer, og han viser en mye lavere interesse for de nå enn i begynnelsen. Han kan fint ligge rolig i ene enden av sofaen og en av kattene ligger i den andre delen uten at de gjør noe stort nummer av hverandre. Så jeg syns vi er på rett vei 🙂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...