Gå til innhold
Hundesonen.no

Nyt treff d.10/2?

Einstein&Charlie

Recommended Posts

Skrevet

Vi er med :lol:

prøver selvfølgelig å dra med meg connie/Foxy og Thor/Jeppe.

men kan ikkje vi prøve der oppe på fantoft då?

Skrevet

ja det skal det gjøre.vet ikkje hva det heter der.

men vet du kor du kan kjøre opp til haukeland sykehus ved paradis?

Skrevet

Alle tyvebussene stopper ved Fantoft, går buss hvert femte minutt fra sentrum. Det er et stykke å gå fra busstoppet og opp, men enkelt å finne veien. Er ikke så mye å gå tur på der, litt bøkeskog og en åpen gressplen - er det pent vær er det mye folk som lufter vettet der oppe :lol:

Skrevet

Det beste er jo å kunne gå på en tur med hundene løse.

Langeskogen er helt ok for meg.

Ellers så kan vi jo gå tur ute hos min mor, men det er ikke i byn.

Det er ca 40min fra sentrum. Rossland heter det.

Der kan vi gå langt og lenge. Svært sjelden å treffe noen der.

En stor og god skog. Med traktorvei.

Skrevet
Det beste er jo å kunne gå på en tur med hundene løse.

Langeskogen er helt ok for meg.

Ellers så kan vi jo gå tur ute hos min mor, men det er ikke i byn.

Det er ca 40min fra sentrum. Rossland heter det.

Der kan vi gå langt og lenge. Svært sjelden å treffe noen der.

En stor og god skog. Med traktorvei.

Er der bus dertil?

Det er ligesom et must for mig, for at kunne deltage.

Skrevet
Er der bus dertil?

Det er ligesom et must for mig, for at kunne deltage.

Det går buss dit, ikke så altfor ofte om søndagene.

Den første bussen fra bergen går kl11:00.

Men hvis vi gjør det sånn som vi gjorde det på Os, så går det oftere busser.

Da kan man ta buss til Flatøy for så å kjøre videre.

Det tar ca 15min å kjøre derfra.

Skrevet

2. februar er ikke en søndag, Einstein! Det er en lørdag. Er det 10/02 du mener (som det står i tittelen) eller er det 03/02?

Skrevet
2. februar er ikke en søndag, Einstein! Det er en lørdag. Er det 10/02 du mener (som det står i tittelen) eller er det 03/02?

LOL så mener jeg søndag d11/2, ikke nemt at huske datoer, når dagene går ud i et her.

Jeg tænkte på om der var nogen der har lyst på, et nyt treff søndag den 2. februar.

Jeg tænkte på Langeskogen, men andre forslag er velkomne :icon_redface:

Sorry mente søndag 11/2

Skrevet
Errr mener(nu må det være rigtigt) søndag den 10/2

Fik jeg det korrekt? :icon_redface:

Da er jeg enig :blink: Den helgen kan jeg ikke - utstilling i Ølen.
Skrevet

Okey da har vi komt så langt at vi har funnet riktig dag. He he

Søndag 10/2.

Så neste steg. Hvor??

Hvor mange er det som kan tenke seg å gå tur på Rossland??

15min fra Nordhordalandsbroen.

:whistle:

Skrevet
No må dere slutte å avtale treff så jeg ikke kan være med *haha*

Den helgen er jeg et lurt sted og henter valp... :whistle:

Det skal ikke være lett.

Men du kan jo sende inn et forslag om neste gang.

Slik at du også kan være med :rolleyes:

Lykke til med å hente valp.

Skrevet

Jeg har bl.a. en veldig forsiktig flat som hadde hatt godt av å gå en tur med mange andre hunder. Derfor lurer jeg på om jeg kan være med på denne turen. Jeg bor i Fyllingsdalen men stedet er jeg fleksibel på.

Skrevet
Jeg har bl.a. en veldig forsiktig flat som hadde hatt godt av å gå en tur med mange andre hunder. Derfor lurer jeg på om jeg kan være med på denne turen. Jeg bor i Fyllingsdalen men stedet er jeg fleksibel på.

Selvfølgelig kan i det :)

Mine hunde skal nok bakke af hvis din bliver forskrækket, og de andre hunde er også snille :)

Skrevet

Hellu.

Kan nok desverre ikkje være med. blir for langt når eg skal i 5 års dag til ho som eg er fadder på.(er i fyllingsdalen)

Akita får ikkje være med i besøket.

Så då blir det veldig mye kjøring frem og tilbake på meg :)

Skrevet

Jeg tror nok at jeg også må melde avbud.

Jeg skal på suprisefest på lørdagen så jeg klarer sikkert ikke å stå

så tidlig opp på søndagen. Men skal prøve.

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Kontakt raseklubben eller NKK for veiledning om dette. Det er ikke veldig vanlig, men det skjer at en oppdretter "leier" en tispe for et kull. De betaler da selvfølgelig alle utgifter i forbindelse med kullet,  men jeg er usikker på om de betaler noe mer enn det til eier, jeg mistenker det er tilsvarende prisen av en valp, evt. en av valpene. 
    • Spør for en jeg kjenner. Oppdretter ønsker at kjøper står som eier. Men vil ha ett kull på tispa. For vil ha genene videre. Hvordan foregår dette vs. forvert? Er ikke forvertavtale. Enten at kjøper har ett kull eller at oppdretter har kull der?
    • Ja, jeg «liker» jo å tro alderen har en stor rolle. Det sies jo at en bc trenger ett år på hvert bein, og ett for hode for å bli voksen. Vi gir oss ikke, men rimelig frustrende å se hvordan oppførselen hans har blitt, når jeg vet at han i bunn og grunn er helt super på alt annet.  Vi var blant annet på ferie ett par dager i sommer. Mye hunder å møte her og der, men ingen hilsing. Og det var ikke noe problem. Han lå fint ved siden av meg å så hunder og folk på 10-20 meters avstand, ingen reaksjon. Det er jo sånn sosialisering bør være. Bare se og observere, uten noe mer. Samme når han er med på jobb. Men det er vel som du sier at mye av det vil vel skinne igjennom da han får landet litt. 
    • Det høres ut som et bra hundeliv. For å svare direkte på spørsmålet så tenker jeg nok at alderen spiller en rolle for at det oppleves verre, men det kan gå begge veier avhengig av hva man gjør med det. Generelt er det greit å tanke at all adferd som hunden får erfaring med blir den bedre på. Hvis hovedregelen blir å utagere på andre hunder som passerer så vil det henge igjen når hunden modner og blir voksen. Hvis dere trener på å ha kontakt og slappe av rundt andre hunder så vil det etterhvert bryte gjennom hormontåka. Lykke til!
    • Mulig jeg formulerte meg litt feil. Men nei, han har nok ikke øvd på det i 18 mnd. Det har gått fint frem til 16-17 mnd alderen. Vi har også gått tur å kommet rett i ett hundestevne, da var det veldig mye hunder, men han brøy seg ikke merkeverdig da heller. Da gikk han bare å snuste. Mulig fordi det ikke var en enkelt hund å henge seg oppi. Han er ganske aktiv i form av søk, og vi trekker og sykler. Verken overstimulert eller understimulert vil jeg tro. Rolig og fin rundt baby på 4 mnd også.    Jeg er klar over at vi må trene passeringer med større avstand for å ha kontakt. Har lest en hel haug om det. Bare nysgjerrig på mer med tanke på alderen hans osv.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...