Gå til innhold
Hundesonen.no

Har belgere så vanvittig forbrenning som jeg får inntrykk av?


Guest Snusmumrikk

Recommended Posts

Guest Snusmumrikk

Hei!

Når jeg leser her på sonen og andre steder rundt på nett ser jeg stadig (langhårs) belgere som har en helt vanvittig forbrenning. Eter som en hest (av godt for) og er syltynn. Det er selvfølgelig sånne individer av alle raser, men jeg begynner etter hvert å sitte med inntrykket at det er prosentvis flere belgere med det problemet enn de fleste andre raser? Hehe selvfølgelig uten at jeg har regna på det. Kremt, kan jo selvfølgelig være at jeg ser på flere sider om belgere enn andre raser også, men det er nå et inntrykk jeg har fått og da kan jeg like gjerne spørre og kanskje få svar enn å sitte her å fundere.

Hvor mye spiser belgern deres i mnd? Hvordan/hvilket for og aktivitetsnivå?

Haha begynner å lure på om jeg må belage meg på noen enorme forutgifter etterhvert :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Belgeren min spiser en 20kg sekk i mnd i tilegg til v&h og annen snacks jeg gir han. Han spiser faktisk mer enn Rhodesian Ridgbacken naboen hadde :lol:

Det finnes jo faktisk belgere som legger på seg, jeg kjenner opp til flere som ikke kan spise like mye som han uten å bli feite, men er det ikke litt typisk gjeterhunder generellt at de har høy forbrenning da? De gir jo liksom full pinne uansett hva de gjør og da er det ikke rart de forbrenner det fort. De er jo litt som barn der, de tar ut all energien på lek og moro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bare hatt en hund med vanvittig forbrenning jeg, og det var Zarten. Det var neppe fordi han var belger, han var en merkelig hund på alle måter han.

Jentene nå spiser like mye til sammen som Loke gjør alene på en måned *flir* Herverket husker jeg ikke helt hvor mye han fikk, bare at oppdretteren hans og jeg stadig diskuterte om bikkja var tjukk eller ikke - hun mente han var, jeg syns han var passe (vi diskuterer forøvrig det med frk. Dinersen og, når hun ikke er drektig.. hehe) Så nei, jeg syns ikke belgeren trenger vanvittig mengder med mat for å ikke bli undervektige - snarere tvert i mot nesten, mine har sånn generelt sett vært flinke til å spise, og å nyttiggjøre seg det de får :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...