Gå til innhold
Hundesonen.no

Plukk opp hundebæsj


ms.dyrego

Recommended Posts

Jeg skjønner ikke hvor vanskelig det er å forstå at å henge en pose mellom bena på hesten kan utgjøre en stor risiko for både hest og rytter. Klart hesten kan bli vant til den hengende der bak, men OM den skulle henge seg opp i noe, falle halvveis av slik at den slepes bak e.l. så kan farlige situasjoner oppstå. Selvsagt kan farlige situasjoner oppstå når man driver med hest uansett, hester er uforutsigbare. Men poenget mitt er at poser til å henge under halen på hesten er unødvendig og kan skape farlige situasjoner.

Det ble nevnt katter lenger opp i tråden - de irriterer meg grenseløst! De bare vandrer fra hage til hage, slipper bajser overalt og stinker fy og h*****e ! Har jo ingen kontroll på hvor disse dyrene slipper avføringen sin, og er mye lettere å trakke i enn hestemøkk - det ser man i allefall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 72
  • Created
  • Siste svar
Jeg skjønner ikke hvor vanskelig det er å forstå at å henge en pose mellom bena på hesten kan utgjøre en stor risiko for både hest og rytter. Klart hesten kan bli vant til den hengende der bak, men OM den skulle henge seg opp i noe, falle halvveis av slik at den slepes bak e.l. så kan farlige situasjoner oppstå. Selvsagt kan farlige situasjoner oppstå når man driver med hest uansett, hester er uforutsigbare. Men poenget mitt er at poser til å henge under halen på hesten er unødvendig og kan skape farlige situasjoner.

Det ble nevnt katter lenger opp i tråden - de irriterer meg grenseløst! De bare vandrer fra hage til hage, slipper bajser overalt og stinker fy og h*****e ! Har jo ingen kontroll på hvor disse dyrene slipper avføringen sin, og er mye lettere å trakke i enn hestemøkk - det ser man i allefall!

er det egentlig noen som ikke har forstått at det ikke går an? Jeg spurte tidligere om det gikk an med pose, mener og ha hørt om noe sånt noe. Jeg har ikke peiling på hester, så for min del visste jeg ikke om det gikk an eller ikke. Det er utrolig mye rart av utstyr som settes på en hest, så skulle ikke forundret meg om det hadde fantes påhengbare driteposer heller.. Men saken ble jo oppklart ganske tidlig i tråden :P

Angående katter og bajs, irriterende når de driter i sandkasser som barn leker i! Men jeg personlig har aldri tråkket i en kattedrit, har egentlig aldri sett en kattedrit på gangveien heller.. Hestedrit derimot :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her i bygda er det noen hesteeiere som klager over at hundeeiere ikke tar opp etter hundene sine, mens de har hester som driter midt i veien og ikke skyver det ut i vei kanten. Da kjenner jeg at jeg blir provosert, for min hund i allefall bæsjer som regel langt ut i vei kanten og det er ikke ei stor ruse som ligger igjen midt i veien.

Hadde bare alle hesteeiere bare tatt å skyva bæsjen ut i vei kanten..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hovedproblemet mitt er at jeg syns hestedritt er vel så ekkelt og upent som hundedritt.. Det er heller ikke et stort problem å unngå å tråkke i hundedritt, men likavell er det normal folkeskikk å plukke opp etter hunden. De fleste steder går det jo bra at hestemøkken blir sparket ut til siden, så lenge det ikke er steder der barn leker ol, og det er det jo ofte i boligstrøk. Ellers så hadde i alle fall jeg vært meget fornøyd om alle som red sparket dritten ut i grøftekanten.

Vet også at veldig mange andre mennesker irriterer seg grønn over all hestemøkken som ligger gatelangs..

Enig! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke hvor vanskelig det er å forstå at å henge en pose mellom bena på hesten kan utgjøre en stor risiko for både hest og rytter. Klart hesten kan bli vant til den hengende der bak, men OM den skulle henge seg opp i noe, falle halvveis av slik at den slepes bak e.l. så kan farlige situasjoner oppstå. Selvsagt kan farlige situasjoner oppstå når man driver med hest uansett, hester er uforutsigbare. Men poenget mitt er at poser til å henge under halen på hesten er unødvendig og kan skape farlige situasjoner.

Det ble nevnt katter lenger opp i tråden - de irriterer meg grenseløst! De bare vandrer fra hage til hage, slipper bajser overalt og stinker fy og h*****e ! Har jo ingen kontroll på hvor disse dyrene slipper avføringen sin, og er mye lettere å trakke i enn hestemøkk - det ser man i allefall!

Det her blir bare for dumt.

Jeg kan love dere at hvis noen prøver på å henge en pose mellom beina på hesten

så vil 9 av 10 ryttere skade seg idet hesten stikker som helvette av gårde.

I tillegg får jo ikke hesten beveget seg eller.

Å den kommer til å bli livredd alt som skjer bak den.

Nei dette var bare for dumt altås.

Jeg skjønner at noen av dere syns det stinker og er udelikat.

Men hestebæsjen er borte fort, så så lenge man spåarker det ut i side bør det ikke være noe problem.

Hvis dere opplever at det er mye hetsedritt rundt der dere bor midt i veien bør dere heller oppsøke

stallen/ridesenteret etc. som ligger i nærheten å si ifra.

De fleset komme da til å minne alle rytterne på å sparke bæsjen av veien.

Det er jo ikke alle hundeeiere som plukker opp etter seg heller.

Og det lukter dobbel så ille.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

før jeg sier noe som helst mer vil jeg bare understreke at når jeg er med hundene våre på plasser der andre ferdes plukker jeg altid opp etter dem. noen ganger også etter andre som ikke er fult så ansvarlige.

men så til det jeg ville ta opp:

når jeg er og går tur irriterer det meg VELDIG at hester ikke har noe lignende regelverk

for å sette det på spissen så kan man si at en liten hund elter etter seg en spiseskje med avføring, mens en hest etterlater seg en dunge på størrelse med en liten hund. men den som ikke plukker opp etter den lille hunden kan i verste fall risikere avlivning finnes det ikke noe lignende regelverk for hester.

det er ufyselig når det ligger hestemøkk på ganfelt(hvor hester etter norsk lov ikke har lov å gå! de er faktisk for kjøretøy og regne når de blir ridd... med høyre regel og hele pakka) eller småveier.

og i skogen ligger det møkk overalt, og hvilken hund kan motstå "deilig" frisk møkk...

jeg synes det burde komme en lov som påbyr heste eiere å plukke opp.

HAR DU DYR, HAR DU ANSVAR!

Det er jammen vanskelig å sitere de poengene jeg vil, når du ikke bruker et eneste punktum med stor bokstav etter. Skjerpings takk.

Men altså, det er bare tull at du må avlive hunden din hvis du ikke plukker opp etter den. Hvor har du det fra? At det ligger møkk i skogen, må du regne med. Om bikkja di spiser hestemøkk, er det opp til deg å lære bikkja di at det ikke er lov. Jeg syns også det er fristende å skylde på de teite syklistene som sykler akkurat der jeg vil gå med hunden min, sånn at hunden min blir fristet til å løpe etter dem. Dumme syklister! De er overalt.

Om hesten driter og du må klyve av og på, er det heller ikke så veldig bra for hesten i lengden. Greit å skåne hesteryggen for denne sidebelastningen for tulleting.

Hestemøkka forsvinner jo og blir til næring i jorden. Hundedritten brytes ned sakte.

I skogen der jeg går, er det mye mer elgbæsj enn hestebæsj. Nå må elgen ta seg sammen!

Gode argumenter. Jeg har alltid skuffet møkken ut av veien når jeg har vært på ridetur, og det har vært vanlig der jeg har ridd.

Det syns jeg du skal slutte med.

Hvem skal ta opp etter elgen osv da?!?

Begynne forvente at elgen tar med seg sin egen drit eller spise den da?

Hva er det værste litt heste møkk kan gjøre da? En trår i det? Får bruke øya da!

Hunden ruller seg i det, evt spiser litt? Det lukter ikke ille av hestemøkk som av anna drit,følg m på hunden.

Helt enig. Jeg syns elgen bør ta seg kraftig sammen.

:P :P litt ot kanskje?? elg er et fritt dyr.. og jeg må si at jeg aldri har sett, eller vært plaget av elgedritt i boligstrøk, eller i byn.. Har en skjelden gang sett elgdritt på tur... Elgdritten er forresten veldig liten og består av harde klumper, og ikke sammenlignbar med hesten sin dritt :P

Når begynte dette å handle om byen? Trådstarter klager da like mye på hestemøkk i skogen. Elgdritten består av mange kuler. Haugen kan fint sammenliknes med en hesteruke.

IMG_0235.jpg

Elgbæsj i skogen.

det er vel ikke så mange andre dyr enn hund, katt og hest, som er menneskeid som går i boligstrøk og på turstier og sånt. Sier seg selv at man ikke kan plukke opp etter kattene, men hund og hest burde vært en selvfølge at folk fjerner avføring etter, eller skyver det ut i veien slik at man kan gå på fortauene uten å tråkke i dritt hele tiden. Om en person skulle finne på å ridd på en ku, eller annet dyr, skal jo selvsagt denne personen fjerne avføringen til dette dyret også.

Hvorfor kan man ikke plukke opp etter kattene? De driter jo gjerne der ungene leker. Burde ikke katteeiere går over sandkasser og naboens blomserbed hver dag på jakt etter dritt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså så lenge du ikke drar deg opp etter ehsteryggen vær gang du går opp å ned er ikke det noe særlig belasting for hesten.

Du kan gå opp på forskjellig side vær gang. Eller rett og slett finne en stein du kan bruke.

Derom strides nok de lærde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når begynte dette å handle om byen? Trådstarter klager da like mye på hestemøkk i skogen. Elgdritten består av mange kuler. Haugen kan fint sammenliknes med en hesteruke.

IMG_0235.jpg

Elgbæsj i skogen.

Hvorfor kan man ikke plukke opp etter kattene? De driter jo gjerne der ungene leker. Burde ikke katteeiere går over sandkasser og naboens blomserbed hver dag på jakt etter dritt?

en som quotet meg, så derfor skrev jeg tilbake at jeg ikke syns det var noe problem med hestedritt midt i skogen, men at det var når det lå gatelangs eller i byen og boligstrøk det var et problem..

Jeg vet veldig godt hvordan elgdritt seg ut, og nei, det er ikke sammenlignbart med hestedritt, som ofte blir dratt over store områder fordi folk tråkker det utover. Dessuten er det bare elg noen steder i landet, her i bergen er det ikke elg, så blir ikke så veldig plaget av elgdritt på stier og veier må jeg si.. Hestedritt er det som plager mest.

27_lelgbaesj.jpg

Enda et bilde av elgbajs, ikke sammenlignbart med hestedritten som ligger gatelangs.. Men de av dere som rir, og ikke gidder å skufle dritten vekk fra veien, vet kanskje ikke hvor mye som faller ut bak der? Dere fortsetter jo bare å ri <_<

Jo, katteiere burde selvsagt gå over sandkasser og steder der barn leker, og lete etter kattedritt.. Burde være en selvfølge..

Men blir ikke argumenter som, "de gjør det ikke, så hvorfor må vi gjøre det da?", litt elendige?? Det handler vel mer om at det burde være normal folkeskikk å skufle dritten ut til siden om dyret driter midt på fortauet, i veien, eller på stien?? På lik linje med at man plukker opp etter hunden om den driter på stien, fortauet eller veien..

Skjønner ikke at det er så vanskelig å forstå at bajs er ekkelt, uansett om det kommer fra hest eller hund :P :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*KLIPPE KLIPPE*

Men blir ikke argumenter som, "de gjør det ikke, så hvorfor må vi gjøre det da?", litt elendige?? Det handler vel mer om at det burde være normal folkeskikk å skufle dritten ut til siden om dyret driter midt på fortauet, i veien, eller på stien?? På lik linje med at man plukker opp etter hunden om den driter på stien, fortauet eller veien..

Skjønner ikke at det er så vanskelig å forstå at bajs er ekkelt, uansett om det kommer fra hest eller hund :P :P

Har aldri sagt noe sånt (se utheving av sitat), så vidt jeg vet. Rir bare i hesteeiers skau på hesteeiers hester og de driter akkrat når og hvor det passer dem og turgåere er selvfølgelig velkomne til å gå der, men ingen forventer at de skal plukke opp etter bikkjene sine, heller. Det er i skauen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var i Polen for to år siden, og der var det mye hest. Og da hesten dreit ikke rytteren av hesten/vogna å spadde opp møkka i en tøypose. Det gjorde alle jeg så, og det så ut som at det var en selvfølge.

Nå var dette i by/tettbygd strøk riktignok, så jeg vet ikke hva de gjør i skogen, vet ikke om de har så mye skog forresten.

Her i dalen er det veldig mye hest, og de blir ridd mye på gangveiene om vinteren. Og det er ganske irriterende å måtte gå siksak mellom rukene, og sikkert veldig for de som går med barn eller barnevogn. Men om sommeren har de egne ride stier, så da kan de bare gjøre fra seg hvor de vil uten at det sjenerer noen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men altså, det er bare tull at du må avlive hunden din hvis du ikke plukker opp etter den. Hvor har du det fra? At det ligger møkk i skogen, må du regne med. Om bikkja di spiser hestemøkk, er det opp til deg å lære bikkja di at det ikke er lov.

I følge den nye hundeloven så kan hunder vis eiere som ikke plukker opp etter kreves avlivd etter et vis antall klager!

Samme gjelder løs hunder.

Og når jeg sier skogen mener jeg vei i skogen åpen for almen ferdsel!

Når jeg ikke kan ta øynene vekk fra veien i 2sekunder uten at jeg tråkker i dritt eller at bikkja spiser møkk synes jeg det er for j*****. Alternativet må da være at jeg bruker bånd på 15cm så han ikke får tak i noe. Synes det er kipt at han skal gå slik i stede for å få slappe av i skogen..

PS: vis det er så usunt for hester at man går av og på så er det kanskje på tide at ridning blir stemplet som dyreplageri...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PS: vis det er så usunt for hester at man går av og på så er det kanskje på tide at ridning blir stemplet som dyreplageri...

Å ja, for nå var du jo kjempesaklig! Nå kjenner jeg at jeg ble litt irritert!

Det er ikke snakk om at det er skadelig for hesten å bli sittet/ridd på, men den har en lang rygg med maaange ryggvirvler som KAN ta skade av en rytter på 40-80 kg som sleper seg opp på hesten tre ganger i løpet av en tur, fordi fisefine hundeeiere ikke klarer å holde hundene sine unna hestebæsjen!

Gidd å les litt om hestens anatomi før du uttaler deg om sånne ting!

PS: hunden min går i stallen hele dagen den, men rører skjelden en hestebæsj! det er bare å lære de at det ikke er fint å spise bæsj!

ehm, om hesten ikke tåler at man går av og på hesteryggen 2-3 ganger per tur, så syns også jeg at hesteridning burde vært forbudt :P Trodde ikke hesterygger tålte så lite altså.. Om dem ikke tåler å bli klatret opp på 2-3 ganger per tur, så tror ikke jeg dem tåler å bli ridd på i timesvis heller..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ehm, om hesten ikke tåler at man går av og på hesteryggen 2-3 ganger per tur, så syns også jeg at hesteridning burde vært forbudt :P Trodde ikke hesterygger tålte så lite altså.. Om dem ikke tåler å bli klatret opp på 2-3 ganger per tur, så tror ikke jeg dem tåler å bli ridd på i timesvis heller..

Nei enig. det er helt teit skrevet.

Det er absolutt ikke så farlig!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åkei.. for å gi dere som ikke "kan" hest et lite eksempel...: Som menneske kan man godt bære en forholdsvis tung ryggsekk ganske lenge, i ulendt terreng osv.. MEN: man skal ikke ha mange tunge løft av denne sekken bøyd i feil stilling før man kjenner det i ryggen! Det samme gjelder hesten! Og som nevnt tidligere:det er noe ekspertene strides om, men som de fleste ryttere prøver å ta hensyn til, og joa.. det er jo dyreplageri og ta hensyn til hesten sin!

Begynner å lure på om TS har et personlig hat til hester og hestefolk..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åkei.. for å gi dere som ikke "kan" hest et lite eksempel...: Som menneske kan man godt bære en forholdsvis tung ryggsekk ganske lenge, i ulendt terreng osv.. MEN: man skal ikke ha mange tunge løft av denne sekken bøyd i feil stilling før man kjenner det i ryggen! Det samme gjelder hesten! Og som nevnt tidligere:det er noe ekspertene strides om, men som de fleste ryttere prøver å ta hensyn til, og joa.. det er jo dyreplageri og ta hensyn til hesten sin!

Begynner å lure på om TS har et personlig hat til hester og hestefolk..

ehm.. personlig hat fordi vi har lyst til at hestefolk skal sparke vekk dritten hestene legger fra seg vekk fra stier, veier, og fortau?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg kan også se at dette kan være en irritasjonsfaktor, og selv sparker jeg det vekk hvis hesten driter.

Jeg sier det fordi hun hinter til at ridning er dyreplageri, og at det er hestefolk sin skyld at hun ikke kan gå tur med hunden sin i skogen og la den løpe løs fordi den spiser hestebæsj!

OG fordi hun mener at hester som bæsjer på veien bør kunne avlives!

Jeg synes det høres ut som noen som ikke er spesielt glade i hverken hester eller hestefolk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke noe problemer med hester, og har selv ridd tidligere. Men etter at jeg sartet denne diskusjonen har jeg begynt å få et annet forhold til hestefolk.. Er det mye å forlange at man tar opp etter dyrene sine?

Og Zoey, håper du ikke rir på veier åpen for offentlig ferdsel. For nærmiljøets skyld.

Vis det er så vanskelig å fjerne møkka burde man ikke ri på gangfelt ol.

Vis jeg er riktig innformert så er det også skadelig for hesten å gå på asfalt og is?

Jeg kaller dette for latskap, rett og slett. Og egoisme; jeg har rett til å ha hest, jeg har rett til å ri hvor jeg vil og hesten min har rett til å møkke hvor den vil.

MED DETTE MENER JEG IKKE DE SOM TAR BORT/SPARKER VEKK MØKK OG RIR PÅ PLASSER HVOR DET IKKE FERDES ANDRE

Ser jo at det er flere som skriver at de tar ansvar og tar bort etter hesten sin.

Har etter at jeg begynte å skrive her snakket med en alergiker som går på de samme plassene som meg.

Vis ikke noe annet får dere til å ta hesyn så hør dette:

Hun er alergiker, hennes sønn er ekstremt alergisk og hver gang de har tråkket i møkk må de vaske skoene før dem tar dem inn. Vis hennes sønn får møkk ol. på votter så i ansiktet får han veskende utslett.

Er ikke det en grei løsning at man bare sparker vekk møkka?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PS: Sier at vis hester ikke har godt av at man går av og på så er det sikkert ikke noen god ide å gjøre det i det hele tatt.

Og har ikke hunden løs på plasser det ferdes hester av hensyn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor håper du ikke jeg rir på veier hvor det foregår åpen ferdsel..?

Jeg har da sagt hvertfall tre ganger tidligere at jeg er en av de som hopper av og fjerner møkka!

Men, nei, jeg har konkuransehester, som er ganske fresche, så jeg synes ikke de har noe ute i trafikken å gjøre, derfor holder jeg meg mest i skogen når jeg rir på tur.

Og dette på grunn av sikkerhetsmessige hensyn både for hest, rytter og forlk rundt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det mye å forlange at man tar opp etter dyrene sine?

MED DETTE MENER JEG IKKE DE SOM TAR BORT/SPARKER VEKK MØKK OG RIR PÅ PLASSER HVOR DET IKKE FERDES ANDRE

Ser jo at det er flere som skriver at de tar ansvar og tar bort etter hesten sin.

Har etter at jeg begynte å skrive her snakket med en alergiker som går på de samme plassene som meg.

Vis ikke noe annet får dere til å ta hesyn så hør dette:

Hun er alergiker, hennes sønn er ekstremt alergisk og hver gang de har tråkket i møkk må de vaske skoene før dem tar dem inn. Vis hennes sønn får møkk ol. på votter så i ansiktet får han veskende utslett.

Er ikke det en grei løsning at man bare sparker vekk møkka?

Det er betraktelig MYE lettere å ta opp etter en hund eller en hest!

Man kan ikke ha med en sekk på ryggen når man er ute å rir full av drit. Som man samler opp driten i og rir da i noen timer så kommer til stallen og stal tømme denne sekken med poser fulle av grass og noe korn!

De allergiske.... Er de blinde også?

Om det ligger noe i veien er det vel bare å gå utenom..!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ehm, om hesten ikke tåler at man går av og på hesteryggen 2-3 ganger per tur, så syns også jeg at hesteridning burde vært forbudt :lol: Trodde ikke hesterygger tålte så lite altså.. Om dem ikke tåler å bli klatret opp på 2-3 ganger per tur, så tror ikke jeg dem tåler å bli ridd på i timesvis heller..

Hvis du ønsker en saklig diskusjon, bør du kanskje lese innleggene du svarer på, før du slenger ut av deg slikt nonsens.

Det normale er å stige opp på hestens venstre side. Dette tåler en hest fint, sålenge hesten er frisk, rytteren har en rimelig spenst i frasparket og ikke er så altfor tung. Men en belastning for ryggen er det uansett, fordi den (kortvarige) vekten av rytteren vil belaste kun hestens ene side. Når rytteren vel sitter i salen, er vekten jevnt fordelt og rimelig stabil.

Så lenge min personlige mening er at det er noe stort tull å plukke opp hestebæsj, ser jeg heller ingen grunn til å bedrive unødvendig av og på stigning.

I de områdene det er ekstremt mye dritt pga rideskole eller annen stor stall, kan jo en del av møkkinga være å ta med seg en trillebår og fjerne dritten på de nærmeste stiene rundt stallen. Fremdeles syns jeg ikke rytteren skal gå av hesten.

Hva når ti stykker rir etter hverandre på en sti? Det ville jo blitt en artig tur!

Nei enig. det er helt teit skrevet.

Det er absolutt ikke så farlig!

Hvem er du som kan sette deg til doms over hvem som skriver teit? Bare lurte. Er du sensor, eller noe?

*KLIPPE*

Har etter at jeg begynte å skrive her snakket med en alergiker som går på de samme plassene som meg.

Vis ikke noe annet får dere til å ta hesyn så hør dette:

Hun er alergiker, hennes sønn er ekstremt alergisk og hver gang de har tråkket i møkk må de vaske skoene før dem tar dem inn. Vis hennes sønn får møkk ol. på votter så i ansiktet får han veskende utslett.

Er ikke det en grei løsning at man bare sparker vekk møkka?

Blir hun og sønnen mindre allergiske av dritt som ligger på siden av veien, enn av den som ligger på veien? Min datter er også ekstremt allergisk mot alle andre hester en curly. Hun holder seg unna dem. Dritten vi passerer på tur, går hun rundt. Det gjør jeg og. Hvis hun hadde begynt å grave i den med vottene sine for så å gni det opp i ansiktet, tror jeg ikke allergien hadde vært hennes største problem!

De allergiske.... Er de blinde også?

Om det ligger noe i veien er det vel bare å gå utenom..!?

Just presis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De allergiske.... Er de blinde også?

Om det ligger noe i veien er det vel bare å gå utenom..!?

slik som det ser ut her jeg bor er det nesten mulig å gå på gang og sykkel sti uten å tråkke i det.

kombinert med at på vinteren er det mørkt her i nord og du har møkk på sko..

Hvorfor håper du ikke jeg rir på veier hvor det foregår åpen ferdsel..?

Jeg har da sagt hvertfall tre ganger tidligere at jeg er en av de som hopper av og fjerner møkka!

Men, nei, jeg har konkuransehester, som er ganske fresche, så jeg synes ikke de har noe ute i trafikken å gjøre, derfor holder jeg meg mest i skogen når jeg rir på tur.

Og dette på grunn av sikkerhetsmessige hensyn både for hest, rytter og forlk rundt!

unskyld :lol: (Har lese og skrive vansker så noen ganger ser jeg ikke alt som står skrevet like klart)

Eva-Kihla:

Er ikke det en grei løsning at man bare sparker vekk møkka?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Jeg får ofte raskere bånd med hannhunder jeg omgås, men jeg har nok selv landet på at det er tisper jeg skal ha nå. Foretrekker å ha hund som ikke skal tøffe seg eller bli tøffet på av andre hunder (og min erfaring er at dette er svært mye mer utbredt blant hanner enn tisper, selv om det det å forvente uansett kjønn blant noen raser), og synes ikke det er stas med høy kjønnsdrift hele året og stresset det kan medføre heller. Men hanner er generelt noe friskere (på den måten at det er flere tisperelaterte plager enn hannhundrelaterte) og ikke variabel i forhold til egen syklus som noen tisper er. 
    • Hannhunder kan sikkert være fine dyr for noen, men det er dessverre ikke min personlige opplevelse, og den jeg har hatt ga ikke særlige gode erfaringer med kjønnet. Jeg foretrekker helst tisper, især siden man nå ønsker drive oppdrett. Syntes de er mer seriøse, ærlige og stabile oppå det igjen. For ikke å snakke om manglende snoppevask, markering og lettere for samkjønnsaggresjon For all del, jeg kjenner trivelige hannhunder, og en gang i fremtiden var planen å forhåpentligvis importere en trivelig og fin en. Men har skjønt at å planlegge hund skal jeg ikke gjøre, det går aldri som jeg vil   
    • Jeg eier en selveier leilighet i et sameie. Helt uproblematisk. Leste vedtektene før jeg bydde/kjøpte og snakket med megler om dyrehold også først.  vi er vel rundt en 70 enheter tror jeg totalt på 5 bygg. Og jeg vet det er minst 10 hunder som bor her fast pr.d.d + folk som passer hund med ujevne mellomrom. Og en hau med katter er det også. Eneste regelen vi har er at hunder ikke skal i heisen pga allergi, det går bra siden hvert bygg kun er 4 etasjer. Tror dog det er folk som bryter den regelen ganske ofte som bor høyere opp en meg i første. 😂  Relativt nytt bygg da, ferdigstilt i 13/14 og dermed veldig god lydisolering også. 
    • Han fikk vite det når vi hadde hilsa på valpene! 😂
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...