xeena Skrevet 18. Januar 2008 Rapporter Share Skrevet 18. Januar 2008 da jeg var hjemme hos mine foreldre i jula ble selvsagt min lille bamse servert tørrfisk, og etter det fulgte hun jo min far overalt hvor han gikk! Hadde han litt tørrfisk i lomma, tror jeg hun var i stand til å gjøre det meste bare for å få lukte. Hun fikk smake og var selvsagt i himmelen, sprang avgårde med biten i munnen som om hun hadde fanget gull! Har brukt det som godbit når vi trener og jeg får jo henne til å gjøre det meste for meg, kanskje greit å spare til ei utstilling ? Spørsmålet mitt er, kan valpen få alt på en slik tørrfisk, skinn bein etc? Fikk jo med meg 2 hele tørrfisker da vi dro og de er nå banket opp og kuttet i småbiter da, men hun vil jo gjerne ha alt! Kan jeg gi det? Har ikke reagert med mageproblemer når hun har fått, heldigvis! Hvor mye kan dem få av slike godsaker? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
xxx12345 Skrevet 18. Januar 2008 Rapporter Share Skrevet 18. Januar 2008 Bare gi henne alt, skinn, bein osv. Jeg prøvde også det med tørrfisk på utstilling engang, og det gjør jeg ikke igjen. Tørrfisken må man gjerne tygge litt og når man skal tygge så kan man ikke gå samtidig - kan jo tenke seg hvordan det gikk... Hvis fisken er veldig salt så ville jeg ikke gitt så mye - en bit i uka kanskje. Er den ikke saltet så kan de få hver dag etter mitt skjønn. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
xeena Skrevet 18. Januar 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet 18. Januar 2008 Bare gi henne alt, skinn, bein osv. Jeg prøvde også det med tørrfisk på utstilling engang, og det gjør jeg ikke igjen. Tørrfisken må man gjerne tygge litt og når man skal tygge så kan man ikke gå samtidig - kan jo tenke seg hvordan det gikk... Hvis fisken er veldig salt så ville jeg ikke gitt så mye - en bit i uka kanskje. Er den ikke saltet så kan de få hver dag etter mitt skjønn. Tørrfisken er ikke saltet, kun hengt rett opp i følge min far . Skal prøve med resten, renser vel bra tenner det her? Har kun hatt sånne bittesmåbiter med tørrfisk, ikke større enn 1 cm lange og 2--4mm tykke. Har holdt det og hun slikker det i seg og går videre. Tenkte mest på de andre hundene jeg, kommer jeg til å bli overfalt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
xxx12345 Skrevet 18. Januar 2008 Rapporter Share Skrevet 18. Januar 2008 Er det ferskvannsfisk eller saltvannsfisk da? Er det saltvannsfisk: er den skult eller hengt rettop? Hvis den ikke er skylt blir den ganske salt likevel pga saltvannet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
xeena Skrevet 18. Januar 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet 18. Januar 2008 Kan man lage tørrfisk av ferskvannsfisk?? Er nordfra så her er det bare havfisk Den er jo sløyd og skylt, ble litt usikker på om det smaker salt eller om det bare smaker tørrfisk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
xxx12345 Skrevet 18. Januar 2008 Rapporter Share Skrevet 18. Januar 2008 Når vi lagde tørrfisk så ble den sløyd og skylt i sjøvann (altså saltvann) i alle fall. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
xeena Skrevet 18. Januar 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet 18. Januar 2008 Skal spørre pappa i morgen jeg, uansett så blir jo tørrfisken en godsak som jeg sparer til de store anledninger. Egentlig er det jo for dyrt til å gi hund............., men får man så får man Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
xxx12345 Skrevet 18. Januar 2008 Rapporter Share Skrevet 18. Januar 2008 Kjøper tørrfisk til bikkja jeg innimellom. Men dyret er så fin på det at hun vil ikke ha hundefisken man får i butikken så da blir det lenge imellom Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MariaN Skrevet 19. Januar 2008 Rapporter Share Skrevet 19. Januar 2008 Min vet godt hvem som har tørrfisk og ikke. Han drar av meg armer og føtter de siste meterene når vi skal til besteforeldrene mine. Der er det nemli tørrfisk å få ! Jeg har en sta bestefar som ikke har nok med å gi LITT. Han får alt i fra en lite bit til masse.. skinn og alt. Blir litt bløtbæsj dagen etterpå. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
xeena Skrevet 19. Januar 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet 19. Januar 2008 Hvordan blir det oppfattet med tørrfisk som belønning på utstilling da?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einstein&Charlie Skrevet 19. Januar 2008 Rapporter Share Skrevet 19. Januar 2008 Hvordan blir det oppfattet med tørrfisk som belønning på utstilling da?? Tørfisk bliver vel betragtet på ligefod med hvilken som helst anden form for belønning. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
xeena Skrevet 21. Januar 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet 21. Januar 2008 Nå fikk jeg grunnen til hvorfor jeg hadde fått den tørrfisken med, den er for lite salt og hadde lite smak mente pappa. Grei som hundefisk, og han ville ikke spise den selv. Så nå¨ligger bamsebjørn og ganger på en stor god bit og koser seg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lollipopp Skrevet 22. Januar 2008 Rapporter Share Skrevet 22. Januar 2008 Du får kjøpt tørrfisk på www.felleskjøpet.no eller i din nermeste felleskjøpet buttik. Det koster 99kr for 600g. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
xeena Skrevet 22. Januar 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet 22. Januar 2008 Du får kjøpt tørrfisk på www.felleskjøpet.no eller i din nermeste felleskjøpet buttik. Det koster 99kr for 600g. Trenger ikke å kjøpe jeg får gratis Er rimelig dyrt, nesten 200 kr kiloet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lollipopp Skrevet 22. Januar 2008 Rapporter Share Skrevet 22. Januar 2008 Trenger ikke å kjøpe jeg får gratis Er rimelig dyrt, nesten 200 kr kiloet Det er jo det beste Ja, er ikke sikker på hva som er vanlig av sånt jeg.. Vi har ikke mye av dette sørpå. Får bare ikke presentere tørrfisk for valpen min når han kommer tror jeg hehe. Valper er dyre nok i drift som det er Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bardmand Skrevet 22. Januar 2008 Rapporter Share Skrevet 22. Januar 2008 Tørrfisk har ekstremt høyt protein-innhold (80 %), så det bør nok ikke gis i så altfor store mengder - men du verden så godt - både for folk og dyr! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lollipopp Skrevet 22. Januar 2008 Rapporter Share Skrevet 22. Januar 2008 Men det lukter helt forferdelig Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
xeena Skrevet 22. Januar 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet 22. Januar 2008 Blir jo brukt kun som godbit og i små mengder, skal da vel ikke skjemme bort hunden også Lukter helt forferdelig ja, men smaker nyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyydelig Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts
Arkivert
Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar