Gå til innhold
Hundesonen.no

Bilder - Da & Nå

Lollipopp

Recommended Posts

• Svar 56
  • Created
  • Siste svar

Javisst.. Skal vi se.

Jóga har jeg ikke veldig tidlige før-bilder av, for de ble tatt på papir og de få jeg har er da scannet inn. Hun ble hentet da hun var nesten 12 uker, og dette er vel tatt en 3 uker etter det vil jeg tro.

i29679232_5304_2.jpg

Hun bor heller ikke hjemme hos meg, så det siste (bra) bildet er en stund siden ble tatt.

i128679870_48453_2.jpg

Saeta er født hos meg, så det første bildet av henne er jo rimelig ferskt

i30396263_2183_2.jpg

Legger ved et fra et litt søtere stadie, 3-4 uker gammel

i29701494_27603_2.jpg

Og det siste jeg tok utenom i valpekassa

2007-12-17012copy.jpg

Så lille Villa da..

i222506110_18069_2.jpg

Og det siste, hun er uten pels nå og lite å ta bilde av, så det er litt gammelt

IMG_0833copy.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det aller første bildet, hjemme hos oppdretter. Her er han i underkant av 6 uker

Troettsnorre.jpg

En av de første bildene etter at han kom til meg. Han er 8,5 uke ca, og vi er på besøk på kontoret jeg jobbet.

DCP_1532.jpg

Den første "langturen". Han er 4,5 mnd og vi klarer å gå oss bort i Østmarka :wub: så turen ble på drøye 5 timer:

Snorre059.jpg

Nå:

VakreSnorre1.jpg

Edit: endret str på bilder

Edit 2: Det klarte jeg visst ikke... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er lat og legger bare noen linker...

Nirm:

Første bildet av Nirm. Tatt av oppdretter. Han er vel ikke en time gammel en gang her (han var førstefødte).

Dette er blandt de første jeg tok. Der er han 5.5 uke gammel, og jeg var hos oppdretter for å bli plukket ut.

Måtte jo forevige at jeg henta han også. Så dette er første bildet i mitt eie.

Dette er ikke det siste da, men han er seg selv lik nå som på det bildet.

Vida:

Dette er første bildet jeg har av Vida. Jeg fikk henne da hu var ca 2 år, så da er det lite bilder av henne før den tiden. Selvfølgelig har dronningen over alle tyggebein et tyggebein i kjeften her og...

Dette er tatt første dagen hun var hos meg.

Og slik ser Vidaen ut i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal vi se... Orry har jeg dessverre lite bilder av som valp, vi hadde en pckrasj for noen år siden..

Men; her er han ca 4 uker:

valp4uker2.jpg

Første dagen hjemme, 8 uker (dårlig kvalitet pga av dårlig scanner):

valphagen.jpgvalphentedag.jpg

Et av de "nyeste" bildene av Orry:

0017.jpg

Norma derimot, har jeg masse bilder av...

2 uker:

1tispe3.jpg

4 uker:

valpen.jpg

8 uker:

0010.jpg

Dette er det nyeste jeg har av henne, det er fra desember (bildet er tatt av Molly):

0007.jpg

Jeg må få tatt noen nye bilder av begge snart ser jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blaze 11.uker

blazeuker11.jpg

Blaze 3år og 10mnd

2008-01-12-SGT145.jpg

Talli Helt nyfødt

DSC002893.jpg

Talli ca 10 dager gammel

april07121.jpg

Talli ca 5-6uker

DSC_0031-1.jpg

Talli 7-8 uker

DSC_0348.jpg

Talli 4.mnd

de673b28.jpg

Siste bilde av Blaze og dem to siste av Talli er tatt av Siri her på sonen.

Talli 9.mnd

2008-01-12-SGT136.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

åå.. så mange fine hunder det er i denne tråden :wub:

Når jeg ser på valpebilder blir jeg nesten på gråten. Fordi han har vært så liiiten og uskyldig. ;)

Her er min, syv uker. Første timen i nytt hjem. Allerede god venn med katten:)

i297921710_61417_5.jpg

Her er han i stallen, ti uker.

i297922643_83116_5.jpg

3 mnd siden.

i297916026_90206_5.jpg

Dette er et av de siste. Refleksvesten ble plutselig for liten ;)

n750515373_1851898_1471.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, en flott anledning til litt bildespam jo.

Det liker vi jo! :wub:

6Hampus-.jpg

Hampus hos oppdretteren, er litt usikker på alderen.

IMG_4795.jpg

Hampus en drøy uke etter hjemkomst, ca 13 uker gammel.

Utstilling120.jpg

Hampus på dagen 1 år gammel.

IMG_6547.jpg

Hampus ca 10 mnd.

februar07014.jpg

Linus en av de første dagene hjemme, ca 8-9 uker.

februar07079.jpg

Linus ca 11 uker gammel.

Copy1ofDiverse197.jpg

Linus ca 7 mnd gammel.

IMG_0397.jpg

Linus 1 år og noen dager.

Og til slutt, siste bilde av gutta sammen.

Har jammen vært sløv med kamerate gitt, ikke tatt et eneste bilde i år.

Utstilling988.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tipper dette er et av de første bildene som ble tatt av Bridie. Sammen med sine to brødre, og mamma My hos oppdretter hanne...

Bilde872.jpg

Bridie som valp, antar hu er rundt 7-8 uker her

Bilde887.jpg

DETTE derimot er det første bildet JEG har av Bridie... På vei hjem etter vi hentet henne, en liten rast på Øyer. Og hu sku ha kos som vanlig

DSC01083.jpg

Mens DETTE er det første bildet jeg TOK av henne.. Dagen etter hu kom til oss. Den 14. januar for et år siden.

Bridie.jpg

Og her er de siste bildene jeg tok av henne. På Søndag

1301083.jpg

1301085.jpg

1301088.jpg

13010815.jpg

Hovedforskjellen på Bridie NÅ og for 1 år siden 5 kg mindre... ellers er det vel samme bikkja :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Helst vil vi jo at de ikke skal oppleve noe vondt i det hele tatt, men det er vanskelig. Jeg tenker det viktigste er om hun, og du, kan leve med det ubehaget som blokkeringen gir. Hvis ikke tenker jeg at risikoen ved operasjon kan være verdt det. Det er ikke en sykdom å være gammel, men det gjør jo at alle plager blir verre og mer risikable både å ha og gjøre noe med, som oftest. Jeg håpet selv i det lengste at det skulle enten bli akutt alvorlig eller at de bare skulle sovne hos meg, men til slutt måtte jeg jo ta den vanskelige avgjørelsen for begge to. Likevel er jeg trygg på at det var riktig tidspunkt for begge. Jeg tror at du også har nok innsikt til at du vet når det er på tide, selv om det er en prosess på vei dit. Håper dere får litt mer avklaring denne uken.
    • Tusen takk Dette er første gang jeg har gammel hund, og jeg synes det er kjempevanskelig å vurdere livskvalitet. Hun er jo helt klart ikke den samme hunden hun var som ung, men jeg tror ikke hun har det så forferdelig at hun selv ville valgt døden over det livet hun lever nå. Samtidig er hun jo på et punkt der noe som egentlig bare er en bagatell potensielt kan bli en dødsdom, fordi hun ikke kan dopes ned. Man sitter jo her i en umulig situasjon der ingen av alternativene egentlig er noe alternativ... Vi skal tilbake til veterinæren på torsdag for å ta en ny ultralyd av hjertet, så får vi se hva dommen blir da.
    • Håper det gikk bra. Trist at hunder eldes og får helseplager. De skulle vart evig, sunne og friske. Folk har så ulike syn på hunders ubehag ifbm aldring. Noen mener det er dyremishandling å la en hund ha noen aldersdomsplager i det hele tatt, og avliver tidlig for å la hunden slippe. Andre mener det er grotesk å ikke la det (ofte) kjæreste familiemedlemmet få fullføre livsløpet naturlig. Jeg vet ikke hvor på den skalaen du befinner deg, så jeg vet ikke hva jeg skal si eller ikke si for comfort ang. evt. narkose.  Håper det går bra med dere ❤️
    • Kanskje på tiden med en oppdatering her også. Shero: Shero er nå 11 år og pensjonist. Han har vært pensjonert fra agility konkurranse siden 2022, men har fått gå blåbær med mamma, men etter at han begynte å halte i ett løp i sommer er han heltidspensjonist. Før han ble pensjonert rakk han å delta på ett NM, hvor vi kom igjennom 1. løp. Han har fått prøvd seg på nose work, men vi sliten med at han skal appotere luktboksne så det er lagt litt på hyllen til jeg finner en løsning. Eskene skal uansett enten stås på eller etes opp så... Han har også fått prøvd seg på svømming, han vet ikke om han er helt fan av å svømme hvor han ikke kan stå.M Mamma og Shero. Shero & Max er slitene etter NM  Max: Max er nå 6 1/2 år gammel (hvor tiden flyr). Han bommet på stigefelt i sommer og traff, så nå er vi klasse 3 på heltid. Stigefelt brenner vist, hilsen Max. Max er en fin storebror til Yoshi og er glad han endelig har fått noen å leke med. Jeg har vært instruktør i agility i høst, og Max stilte opp som lånehund siste gangen. Veldig moro at han er trygg nok til å gå, siden sist jeg prøve å få han til å gå med noen utenom familen løp han rett til meg. Vi har også vært innom Sheltie-VM i Kongsvinger hvor vi hadde mye fint, men ikke full klaff.  Max på Sheltie-VM Max og Yoshi
    • Dette har jeg aldri hørt om. Uff, lykke til, håper det går bra!
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...