Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvor lang tid tager det før den synker til bunds?

Einstein&Charlie

Recommended Posts

Skrevet

Jeg købte en ny lille rod på ca 15cm for 1-1½ uge siden, skyllede den og lagde den på vandoverfladen i akvariet.

Nu sidder jeg lidt og grubler over, hvornår den har opsuget nok vand til at synke til bunds?

Skrevet

I ny og ne dukker det opp røtter som ikke vil synke. Kjempesurt om man har funnet den fine rota også får man ikke brukt den.

Du kan jo prøve å koke rota for å se om den vil synke da. Hender seg det hjelper.

Skrevet

De fleste røtter synker når det har gått en måneds tid. Kan gjerne tynge den ned med en stein - da vil jeg tro den trekker hurtigere vann til seg enn om den dupper i overflaten.

Skrevet
Den ligger så der kun er et par milimeter af den på overfladen, resten er under vandoverfladen.
Da kan den bare ligge slik :wub: Har aldri hatt problemer med røtter som ikke vil synke, noen bruker bare mer tid enn andre.
Skrevet

Jeg har faktisk måtte ha kastet ut ei alldeles nydelig rot som ikke ville synke. Heldigvis fikk jeg bytte den inn i en annen siden dette ikke var et helt ukjent problem.

Skrevet

Jeg kan nu se at roden næsten er parat til at synke ned, den har lagt sig på siden nu, med den tungeste ende nedad, hvis jeg skubber den lidt, lægger den sig under overfladen efter at have "danset" lidt rundt i vandet i 5-10 centimeters dybde.

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...