Gå til innhold
Hundesonen.no

Kredittkort for å bo på hotell?

Benedicte

Recommended Posts

Nå har jeg ikke bodd på hotell hvor jeg selv har betalt på ganske lenge, det har alltid vært noen voksne som har bestilt og betalt. Jeg syns å huske at jeg for mange år siden fikk problemer med å sjekke inn på et hotell i Drammen når meg og venninnen min skulle sove der, siden vi ikke hadde kredittkort. I tillegg leste jeg i VG(?) i dag om et brudepar som ikke fikk sove på et hotell og betale med kontanter siden de ikke hadde med seg VISA. Jeg sov på hotell i Oslo i august, men da var det faren min som hadde bestilt så jeg vet ikke om det har noe med det å gjøre.. Jeg har tenkt å bestille hotell nå snart, men jeg er jo ikke myndig, vil jeg da få problemer? Må jeg få en myndig person til å bestille for meg? Jeg kunne selvsagt ha ringt til hotellet og hørt, men det kan jeg ikke gjøre før i morgen, så da spør jeg like om noen av dere vet det :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forskjellige hoteller har kanskje forskjellige retningslinjer?

De siste gangene jeg har bodd på hotell alene har mamma bestilt for meg, men det har ikke vært noe spørsmål om verken hennes eller min fødselsdato, og jeg har heller ikke hatt problemer med å betale med vanlig bankkort (Visa Electron fra Sparebank1) selv om jeg er under 18.

På sist NKK Hamar ble det (som du kanskje husker) litt kluss da vi kom dit i halv seks-tida på morgenen og skulle betale med vanlig bankkort ("eh, nei, kortet ditt må ha sånne tall foran på kortet... sånn-- hm... kanskje vi skal utsette det til senere bare?"), men det var ikke noe problem å betale senere på dagen når nattevakta med allergi hadde gått av, og jeg hadde heller ikke problem med å betale på samme hotellet året før.

Så, altså - vanlig bankkort skal gå greit, tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Hei og hopp. jeg skal bytte for til min 10 mnd gamle finske lapphund. Hun er ekstremt sensitiv i magen, får lett diare. Ønsker et skånsomt og selvfølgelig næringstett for. Har per nå Purizon, og har vært fornøyd med det. Men tenker å prøve noe annet og se om magen blir mer stabil da. Vurderer enten Markus Muhle eller Købers. Har noen noen erfaringer med disse formerkene til sensitive hunder? setter pris på alle svar!:)
    • Nå tviler jeg på at det er spesielt farlig, hvis det var vanlige, små muffinspapir. Bare følg med på allmentilstanden. MEN, når det gjelder slike medisinske spørsmål om ting som kan være farlige så bør du alltid kontakte veterinær heller enn et tilfeldig nettforum, facebook, eller tilfeldige folk. Ta en telefon og spør, det kan redde livet til hunden din.
    • Hunden min klarte å spise tre muffinspapir i går når jeg var på toalettet.. papiret var soggy og mykt, men jeg blir jo bekymret. Hun har ikke kastet opp og bæsjet to fine bæsjer i dag . Formen hennes er også helt normal. Men hun hikket både i går og i dag, og jeg har aldri lagt merke til at hun har hikket før. Noen her som har erfaring med hund som har spist muffins/bakepapir😅 er det noe som pleier å komme ut av seg selv? Eller løses lett opp i magen? kan legge til at hun er bare 3.7 kg så ikke den største hunden.
    • Mitt inntrykk med working cocker er at de er slitsomme arbeidsjern med lite ro i kroppen. De vibrerer av energi. Kjøp deg en vanlig cocker og klipp den ned/ikke barber. Men vil ikke du ha en pelshund er det ganske safe å ikke kjøpe pelshund..  Vil ikke du ha jakthund... ikke kjøp en jakthund.  Ganske enkel matte    
    • Tror også det er individuelle forskjeller som nevnt under, men alle blandingshundene jeg kjenner har mer typisk "setter"-pels enn cocker  Mye glattere på ryggen, mindre pels under magen/beina og krever mindre pelsstell, men røyter en del. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...