Gå til innhold
Hundesonen.no

Hva husker vi best fra 07 her på sonen?

Aya

Recommended Posts

Jeg huske vel best da lille mini dødr uffatelig trist for oss alle som kjente han! Det var broren til min ene tispe og tapet var stort for hele familien som plutselig mistet sitt familiemedlem. :lol:

Ellers husker vi vel alle de "underholdende" diskusjonene med Aud.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oh! Dette var da vanskelig.. Men det første som slo meg (sikkert fordi jeg leste en annen "kavalkade" for ikke så altfor lenge siden) var 2nes "bollapinnsvin" redning *ler*

OG "akkurat nå" tråden da! Det er den mest geniale tråden ever!

(ja, jeg er fryktelig "lett" på det idag". Men siden ingen andre har skrevet noe her, så måtte jeg jo kaste meg ut i det akkurat nå:lol:)

EDIT: da klarte faktisk Dora å komme meg i forkjøpet. Men var virkelig Aud her i 2007? Trodde hun var blitt kastet ut før dette året jeg, hehe.. Men ja, det er godt mulig at jeg tar feil. 2007 har jo vært langt som et vondt år...:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye positivt her i 07.

Spesielt all den støtten jeg fikk av dere på sonen når Mike svevde mellom liv og død på Oslo dyreklinikk i våres. Da var det godt med støtte fra dere soniser.

Lært utrolig mye her dette året som har gått hvertfall, gjort meg til en bedre hundeeier!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe - Vala, jeg huska ikke Bolla Pinnsvin jeg heller før jeg gikk igjennom bloggen min for å se hva som skjedde når i 2007 :D

Men hva jeg husker fra sonen-07? Hmm.. Var det da basenjikullet ble født? For SusanneL's lange kull-tråd er fra 2006, er den ikke? Bridies "gjør det selv guider" burde jo nevnes, og "Den gale kamphunddama" *ler* Og den lange diskusjonen om Annette sin Lyra og omplasseringen av henne (og sonenfolkets manglende evne til å avreagere) :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det jeg husker best er jo at jeg ble hundeeier for første gang! Det har jeg vært i snart et år nå, så hele 2007 dreide seg mye om valp :lol:

Ang dyresonen, så er vel Siljes tråd om Mike jeg husker best fra den tiden jeg begynte å vanke her. Pluss at jeg leste alt jeg kom over av valpeoppdragelse, mye sprikende info der ja :Laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror Aud var vekk før 2007... Men det er noe med de snåle trådene som setter seg. Husker blandt annet hun Dyreviskeren som fikk flere av oss andre til å bli svært høyrøstede. :blink:

Dessuten var 2007 det året jeg virkelig ble med på det ene sonentreffet etter det andre! Kjempekoselig! :twitch:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av de trådene jeg husker best er Yodel sin valpetråd, den var jo veldig spesiell og underholdende. Nye lesere avbefales å lese den her: http://dyresonen.no/forum/index.php?showto...t=0&start=0

Mari sine utlegninger er klassikere og burde gis ut i bokform, denne for eksempel: http://dyresonen.no/forum/index.php?showto...817&hl=mari

Denne av TonjeM lo jeg også så mye av at den blir husket: http://dyresonen.no/forum/index.php?showto...599&hl=fugl

Jeg husker selvfølgelig også veldig godt min egen vente-på-valp-tråd som endte med en tispe som gikk tom og en som fikk bare en dødfødt valp. Den tråden avfødte så en ny tråd om den lille svenske beardisvalpen Majken, som fikk nytt navn, nemlig Symra :twitch:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg husker valpebildene til hun som har Blaze, av de SØTESTE kelpievalpene noensinne. Også husker jeg noen diskusjoner med ingar ang læringspsykologi, Ace som knaket til med noen LP meritter, Lyra som ble omplassert, mange morsomme beretninger om den irske ulvehunden Mona og så mange heller spesielle innlegg på minnelunden om hunder som døde for mange år siden osv. Utrolig hva som fester seg til hjernen :-P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tulla meg inn her på sonen i 2007 og var litt småredd egentlig i begynnelsen (er det litt ennå også egentlig). Jeg har lært mye, og diskusjonenene dog noen skarpe svar har vært stappfull av informasjon og nye perspektiver. Jeg må si at jeg husker veldig godt Yodels valpetråd veldig godt, ble litt hekta på den faktisk, måtte liksom inn for å finne ut hvor sæden ble av! Men også den om fargeavl (blå staffer) fanget også min interesse så den husker jeg også godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Ikke som jeg kan se. Du vil få beskjed hvis en tråd fjernes, med mindre du åpenbart er en spam-bot. Simira med Moderatorhatt
    • Kan hende det bare er jeg som er fullstendig glemsk her altså, men jeg var så sikker på jeg hadde laget en «min hund» tråd til Karma, men isåfall er den borte nå. 🙈  Kan dere se på «bakrommet» om tråder har eksistert og er blitt slettet av en eller annen grunn? Eller er den sporløst borte isåfall?  Vil jo gjerne unngå at det skjer igjen om det er en grunn til at den er borte og det ikke bare er jeg som innbiller meg at jeg laget den tråden. 😂
    • Om du får til å taime vekkerklokke og morgenrutine sånn at valpen sover når dere forlater bilen den første tiden, så får du mer tid til å trene den mer forsiktig og gradvis på å være alene.  Meninger om tyggesaker uten tilsyn er delte mellom teoretikere og praktikere. (Det meste KAN i verste fall drepe hunden ved kvelning eller blokkering av tarm, men barn kan brekke nakken av å falle skeivt ut av en høy seng også, og en bekjent snublet på en skogssti og døde momentant av å lande med hodet på en stein. Det er mye potensielt veldig farlig som veldig sjelden skjer.) Fra flere tiår med skadefri altmuligtyggere våger jeg banne i kirka og trosse de mest forsiktige ved å anbefale en fordøyelig tyggesak, f.eks. okse*****, eller en fryst Kong, så har valpen noe annet å fokusere på enn at den er forlatt alene. Beste er selvsagt om den sover i bilen i starten, så du får mer tid til å venne den til å være i buret alene.   
    • Ved henting tenker jeg at stoffburet er helt greit. Når dere kommer hjem ville jeg hatt transportburet inne, hjemme, med et mykt pledd og noen godbiter i. La valpen utforske buret og oppfordre den til å være der litt, uten å lukke. Så ville jeg prøvd å ta med buret i bilen allerede første dag, og kaste noen godbiter eller legge inn en god tyggeting de 10 minuttene du skal levere. Hvis valpen kommer fra en skikkelig oppdretter bør den har erfaring med bilkjøring fra før, selv om det ofte er med mor og/eller søsken. Hvis valpen IKKE er trygg alene de 10 minuttene så er den tryggere i et solid bilbur enn et stoffbur den kan tygge seg ut av... Hvis det viser seg å være et problem ville jeg fått noen til å sett etter den den korte tiden leveringen tar.
    • Jeg får valp imorgen. Vi er godt forberedt og skal ha fem uker fri.    Det jeg stresser med er at barnet mitt skal i barnehagen neste uke for å gi valpen litt mer ro den første uken. Det jeg bekymrer meg for er at jeg må ha den med i bilen når jeg leverer i barnehagen. Er det innafor å la den være i bilen de 10 minuttene det tar å levere barnet?    til vanlig skal jeg ha hunden i et transport bur bak i bilen, men tenker at den skal få være i et Stoffbur i passasjersetet ved siden av meg når jeg henter den imorgen og den første uken.  
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...